معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

اعتراف غیر مستقیم نظام وظیفه به ارتکاب عطف قانون به ماسبق

تذکر به جای یکی از خوانندگان در مورد خبر دو روز پیش خبرگزاری فارس موجب استخراج یک نکته مهم از آن گردید که باید در دفاعیه های آتی از آن به نحو احسن استفاده شود:

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفت‌وگو با فارس:
فراخوان معافیت‌های چاقی و لاغری همچنان متوقف است.
خبرگزاری فارس: رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: فراخوان افرادی که معافیت‌های چاقی و لاغری اخذ کرده‌اند تا اخذ تصمیم‌گیری، کماکان متوقف است.
سردار بهمن کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که وضعیت افرادی که کارت معافیت چاقی و لاغری اخذ کرده‌اند چه زمانی به صورت قاطع مشخص می‌شود، گفت: این افراد هم‌اکنون مشکلی ندارند و فراخوان آن‌ها نیز تا اخذ تصمیم‌گیری کماکان متوقف است. (توضیح: گویا وقتی که احساس مسؤولیت و پاسخگویی در قبال مردم به اوج خود برسد برای چنین سؤالی چنین پاسخ نامربوطی شنیده می شود. حتی از لحاظ قواعد ابتدایی نگارش و دستور زبان، این پاسخ جواب این سؤال نیست.)
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا استفاده از معافیت‌ چاقی و لاغری متوقف شده است یا خیر گفت: ‌استفاده از این معافیت‌ متوقف نشده است و افراد متقاضی باید با توجه به شرایط جدید تقاضا داده و اگر فردی دچار بیماری باشد با شرایط جدید در صورتی که معاف تشخیص داده شود برای وی کارت معافیت صادر می‌شود.

توضیح: به بیان خیلی ساده که برای نظام وظیفه و ستاد کل هم قابل هضم باشد، وقتی از شرایط جدید برای صدور این نوع معافیت صحبت می شود یعنی این که قبلا یک سری شرایط قدیم برای این نوع معافیت وجود داشته است. اتفاقا افراد زیادی هم طبق شرایط قدیم معاف شده اند. بعد به هر علتی شرایط قدیم حذف شده اند و شرایط جدید جای آن ها را گرفته اند. حال یک سری افراد که نمی دانند وقتی قانونی تغییر می کند از آن زمان به بعد اعمال می شود نه از آن زمان به قبل (معنی ساده و قابل درک جمله معروف قانون عطف به ماسبق نمی شود) اصرار دارند طبق شرایط جدید، معافیت افراد قبلی هم باطل شود!

خداوندا!
به همه ما قوه ادراک و فرقان و تمییز حق از باطل عطا کن،
حتی اگر تقوای ناچیزمان کفاف حصول شرط «من یتق» را نمی کند...

 

نظرات 24 + ارسال نظر
جواد یکشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 09:59 ق.ظ

با سلام.شنیده شده که دیوان قراره تا ۳ ماه آینده رای صادر کنه.که این به نفع نظام وظیفه خواهد بود.ما نباید تو این مدت بیکار بشینیم. پس بایید برای رهائی از این وضعیت وراامش خوانوادگیمون یک فکر اساسی برداریم.بهترین کار قرار ملاقات با رهبری است .پس نمایندگان معاف شدگان ترتیب قرار ملاقات بارهبری را پیگیری کنند.با تشکر

[ بدون نام ] یکشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:05 ب.ظ

آمییییییییییییین

معاف پا در هوا یکشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:45 ب.ظ

سلام دوست عزیز. ممنون که به نکته من اشاره کردی. منم یکی مثل شما هستم. این چند ماهه خیلی با استرس گذشت به همه ما. ولی خدا جای حقه. مطمئن باشید به حقمون می رسیم. ممنون از پیگیری شما. به امید موفقیت.

شاهین یکشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 04:59 ب.ظ

با سلام به تمامی دوستان.
فقط می خواستم به تمامی عزیزانی که هنوز در خواب خوش تشریف دارند و بسیار خوش بین هستند متذکر شوم که وقایع نیمه دوم فروردین ماه را به خاطر بیاورند.
سکوت چند هفته ای نظام وظیفه و در ادامه اعلام فراخوان رسمی در رسانه ها با تمام وقاحت!
آن هم به دلیل آنکه عزیزان کم لطف و خوشخواب حاضر به اختصاص حتی نیم ساعت از وقت گرانبهایشان برای اعتراض به این موضوع - از طریق ارسال شکایت نامه و حتی یک تماس تلفنی کوچک با خبرگزاری ها - نبودند. شاید در آینده ای نزدیک بخواهند دو سال تمام از وقت خود را اختصاص دهند. خدا می داند!

حجت یکشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 06:07 ب.ظ

بابا این چه سوالاتی که شما میرید میپرسید .
برید بپرسید حالا که فراخوان متوقف شده چرا برای استخدامیها نظام وظیفه استعلام نمی دهد
دهن مارا سرویس کردند
امیدوارم هرچه زودتر دروغ های آنها آشکار بشه

احسان دوشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:31 ق.ظ

‌استفاده از این معافیت‌ متوقف نشده است و افراد متقاضی باید با توجه به شرایط جدید(فرمول + بیماری غدد مترحشه )تقاضا داده و اگر فردی دچار بیماری باشد(بیماری غدد مترحشه) با شرایط جدید (یعنی قبلا فقط فرمول بوده نه غدد مترحشه)در صورتی که معاف تشخیص داده شود برای وی کارت معافیت صادر می‌شود.

پوتین بدست دوشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:51 ب.ظ

سلام
من دوست دارم بدونم نمایندگان کی هستند .الان چطوری باید باهاشون تماس گرفت و اینکه این نمایندگان افراد حقیقی هستند یا حقوقی

بهترین راه تماس با نه تنها نمایندگان بلکه با سایر دوستان فعال این است که در گروه یاهو عضو شوید. برای این کار بر روی لینک عضویت در گروه کلیک کنید و مراحل لازم را ادامه دهید.
مزیت این کار این است که می توانید برای سایرین پیام ارسال کنید و نیز پیام های بقیه را دریافت کنید (در قالب ایمیل). مطمئنا اگر این سؤالتان را هم به گروه ایمیل کنید و ذکر کنید با نمایندگان چه کاری دارید آن ها به شما پاسخ خواهند داد.

علی دوشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:39 ب.ظ

نباید سرنوشت زندگیمون رو به شانس و اقبال بسپاریم . باید هر اقدام قانونی که لازم باشد برای جلوگیری از لغو انجام بدیم. هر کس راه منطقی و قانونی به نظرش میرسه بگه تا انجام بدیم

رسول شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 08:35 ب.ظ

با سلام
با عرض خسته نباشید به تمامی عزیزان و ارزوی موفقیت برای هممون تو کارزار نابرابر.

من هم با نظر آقا جواد موافقم ما هر چه زودتر تا کار از کار نگذشته باید یک دیدار با رهبر معظم انقلاب داشته باشیم به نظرم ایشون اینقدر فهمیده هستند که اجازه ندن سرنوشت سی هزار و اندی جوون مملکت به خاطر ندونم کاری یک سری مسوول بی مسولیت دچار بحران بشه. من هنوز اعتقاد دارم که ایشون از این قضیه اطلاعی ندارن و اگه مطلع بشن به سرعت جلوی اون رو میگیرین.

از نمایندگان محترم و کسانی که میدونن چه جوری میشه ترتیب یه چنین جلسه ای رو بدن خواهش میکنم هر چه زودتر یه کاری بکنند. اگه کمکی از ماها هم برمیاد بگین تا انجام بدیم.

با تشکر

ارش یکشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:35 ب.ظ

ما پیروزیم چون حق با ماست..در این راه شهید هم شویم نمی گذاریم استکبار ما را به زیر کشد....ننگ به نیرنگتان روباهان روزگارم..ننگ به نیرنگتان ایران ستیزان روزگارم..ننگ به نیرنگتان کوتوله های سیاسیه روزگارم..ننگ بر شما که به راستی بلاهایتان هزار بار درد ناکتر از چنگیز مغول است

حسن یکشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:39 ب.ظ

سلام
تکلیف اونهایی که کارتشونو گم کردن چی میشه؟ چرا براشون المثنی صادر نمیکنن؟ تا کی باید صبر کنیم ؟ به خدا خسته شدم من باید چیکار کنم؟

محسن دوشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 02:56 ب.ظ

بنده از ظلمی که به ناحق در حق شما شده است آگاه هستم اما بدانید که شما به ناحق معاف شده اید اینکه شما به خاطر یک موضوعی که خودتان می دانید مانعی برای خدمت سربازی نیست معاف شوید و اکثریتی در گرما و سرما و بدون یک ساعت مرخصی، ۲ سال تمام به خدمت بروند غیر عادلانه است می دانید ۲ سال خدمت برای یک فوق لیسانس یعنی چه ؟!!البته موضوع نادرست بودن خدمت سربازی با این وضعیت بحث دیگری است که آنرا قبول دارم . بنده حتی معتقدم باید تمام معافیتها هرچند یکبار تحت بررسی قرار گیرند.
در کجای قاموس ما گفته شده یک پسر مظلوم روستایی در خدمت سربازی در سرمای کردستان تلف شودو دوستان شهری از خدمت معاف شده و چشمها را عمل کنند.
نه تنها بنده، بلکه خیل عظیمی از کسانی که خدمت را گذرانده ایم با این تصمیم نظام وظیفه موافقیم و آنرا عادلانه می دانیم.

دوست خوبم
شما با ذکر این جمله که بیماری ما مانعی برای سربازی نیست، به قانونگزاران تصویب کننده آیین نامه معافیت پزشکی توهین نموده اید. اگر به روزنامه رسمی شماره ۳۸۶۲۲ مورخ ۲۶/۷/۱۳۸۲ مراجعه کنید خواهید دید در پای این بخش از آیین نامه مهر تأیید این افراد به چشم می خورد:

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ـ دکتر مسعود پزشکیان
ریاست ستاد کل نیروهای مسلح سردار سرلشکر بسیجی دکترسیدحسن فیروزآبادی
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ـ دریابان علی شمخانی
مشاور و رئیس دفتر معاونت حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور ـ محمد کمال عاصمی

آیا شما می دانید که این بیماری مانعی برای سربازی نیست ولی وزیر بهداشت وقت از این موضوع اطلاع نداشته است؟

بهروز چهارشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:58 ب.ظ

من 3 سال قبل معاف و از کشور خارج شدم و حالا با این قانون جرأت امدن به کشور را ندادم من می خواهم بدانم ایا معافی ما بی عدالتی است یا آنها که خریدند یا انها که با دو برادری معاف شدندا اصلا در مورد قبل از 82 خیلی افراد با همین قانون معاف شدند و در مورد ان دوست دانشمند که از لغو معا فیها خوشحال است بنده یک زندکی بسیار معمولی در ایران داشتم و با توجه به این قانون معاف شدم نه ثروتی داشتم نه آشنای کلفتی

فرج چهارشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:27 ب.ظ

آقای محسن امثال شما را من خوب می شناسم چون خودت رفتی خدمت دوست نداری ببینی یکی حتا به حق معاف شه پس معافیت رو نا حق جلوه میدی اون بچه روستایی هم وکیل مدافع نمی خواد ...

M چهارشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 05:09 ب.ظ

بهترین کار در حال حاضر اینه که رهبری رو از درد دلمون آگاه کنیم ، آخر قضیه هم سردار کارگر باید از رهبری تایید بگیره
که ما رو اعظام کنه ، پس بهتر قبل از اینکه ایشون یکطرفه
به قاضی برن یک کاری بکنیم (بهتره ملاقات حضوری باشه ولی اگه نشد با نامه به ایشون اطلاع میدیم )سردار گرامی واسه اینکه یه موقع پست و مقامشون رو از دست ندن مطمأنا
طوری گزارش میدن که انگار از یک کلاه بداری بزرگ کاشف به عمل آوردن و ما هممون میشیم دغل و کلاه بردار(احتمالا انتظار ترفیع درجه هم دارن).
ولی اگه دیر بجنبیم سربازی که میریم هیچ ، خلافکار هم میشیم.
برای رهبری نامه ها رو به این صندوق پستی ارسال کنید:
13185-1555
ضمنا نامه آنلاین و ایمیل واسه اینکار مناسب نیست بای از طریق پست ارسال کنید.

بهروز چهارشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 08:57 ب.ظ

تکلیف ما که به خارج رفتیم مشخص نیست نباید برکردیم

امین پنج‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:42 ق.ظ

یک جواب ساده برای دوستی که از عمل نظام وظیفه حمایت کرده:
نخیر، این انصاف نیست که یک پسر روستایی در سرما تلف بشه و یک پسر شهری بعد از معافی چشمهاش رو عمل کنه.
ولی این دلیل نمیشه که یک مسول مملکتی قانون رو زیر پا بگداره. اگر شما هم مانند من به خاطر معاف شدن از سربازی از فوق لیسانس انصراف میدادی و این بلا به سرت می امد، دیگه اینطوری از بی قانونی حمایت نمی کردی. من از 2 سال فوق لیسانس خودم گذشتم، شما از 2 سال بعد از اون.
خیلی از این معاف شدگان از چیزای مهمی گذشتند. خیلی ها هم روی این موضوع به شدت سرمایه گداری کردن که حالا اگه ازش بخوان بگذرن دچار مشکلات جبران ناپذیری میشن.
شما اگر خیلی دلسوزی، بهتر که مقصر رو سرزنش کنی، نه قربانی رو.

[ بدون نام ] جمعه 18 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 08:13 ب.ظ

جناب آقایی که از این عمل حمایت کردید آیا از مشکلات ما نیز خبر دارید؟من هم تحصیل کرده هستم والان کار میکنم و نامزد هم دارم:شمااگر بطور قانونی معافیت می گرفتید(مثل ما) باز هم اینگونه حرف میزدید؟آیا حاضر بودید دست از برنامه های زندگی خود که بعد از گرفتن معافیت برنامه ریزی کردید بکشید؟!

محمد یکشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 04:05 ب.ظ

با عرض سلام خدمت دوستان عزیز
اگر امروز اخبار ساعت ۱۴ شبکه اول سیما را دیده باشید حتما سخنرانی آقای رازینی ریاست محترم دیوان عدالت اداری را مشاهده کرده اید . که چقدر ایشان برای کسانی که پول در بانک مسکن داشته اند و پس از تغییر شرایط وام متضرر شده اند متا سف بود !!! اما نکته جالب اینجا است که ایشان صراحتا اعلام فرمودند که قانون عطف به ما سبق نمی شود . (خدارا شکر که هنوز کسی هست که از این قانون با خبر باشه ! )
اما پس چرا در مورد ما با این صراحت صحبت نمی شه ؟
از مدیریت وبلاگ خواهشمندم در این خصوص مطلبی بنویسند تا دیگران نیز با اطلاع شوند و در مجامع از این موضوع استفاده کنند.
به امید موفقیت

[ بدون نام ] سه‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:34 ق.ظ

دوست عزیزی که به نام محسن مطلبی در دفاع از نظام وظیفه نوشته اید مفهوم حرف شما این است که چون در حق شما و امثال شما ظلم شده و می شود بنابراین باید در حق ما (معاف شدگان)نیز ظلم شود.دوست من یک بار دیگر فکر کن و به هم خدمتی هایی که گفتی هم فکر تو هستند نیز بگو به این مطلب فکر کنند که چرا به جای ایراد گرفتن به ظالم داریم به مظلومان (یعنی خودمان) ایراد می گیریم؟!!!!

علی جمعه 25 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 09:23 ق.ظ

سلام . با روشهای قانونی و منطقی نظام وظیفه را باید تحت فشار بزاریم .تا فکر نکنن که با می توانند ما هر کاری که بخواهند انجام بدن

علی جمعه 25 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 02:41 ب.ظ http://www.ebtal.blogsky.com

با سلام.من سال ۸۲ ودر حین خدمت معاف شدم.اون موقع یا فشار مسئولان بهداری محل خدمت به شورای عالی پزشکی فرستاده ومعاف شدم.وگرنه من داشتم خدمتم میکردم والان هم ۳ سال بود که تمام کرده بودم.واقعا گناه من چی؟فکر کنم ما باید با رهبر معظم انقلاب که به عنوان ولی امر مسلمین جهان و رهبر ایران مباشند مشکل را در جریان بگذاریم.با توجه به عطوفت ومهربانی قلبی و ذاتی حضرت حتما با عنلیت ایشان مشکل حل خواهد شد.با آرزوی طول عمر معظم له و سلامتی ایشان وموفقیت ما.والسلام.

رضا دوشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 06:48 ب.ظ

خداوندا !!!
من قبل از معاف شدن با یک مشاور سرهنگ نظام وظیفه صحبت کردم و بابت این ۱۰ دقیقه اون گفت طبق قانون نیاز نیست شما بیمازی داشته باشی و لاغری تو کافی است برای معاف شدنو من هم اقدام کردم و معاف شدم
آخه این که از خودشون بود پس چرا بازی در میارن

SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS پنج‌شنبه 12 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 10:27 ق.ظ

.خوووواههششش مممییییککککککننننممممم جواب بدیییننننننننن.
سلام من بابام ۵ انگشت دست چپش تو جنگ قطع شده.ولی جانبازی نگرفته.اگه جانبازی بخواد بگیره باید چه کار کنه؟به چنین صدمه ای چند درصد میدن؟ایا میتونه با این وضع منو معاف کنه؟
اگه موفق به جانبازی گرفتن نشه ایا از طریق قانون معافی یکی از فرزندان معلولین با این وضع جسمیش میتونه منو معاف کنه؟یعنی چنین نقصی کافیه؟؟؟؟
اگه موفق بشم معافی بگیرم ایا ۳ ماه اموزشی اجباریه؟؟؟؟
ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد