معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

نقدی از یک حقوقدان بر مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح

یک خواننده عزیز لطف نموده و پس از اخذ نظر یک حقوقدان در دفاع از معاف شدگان، آن را برای وبلاگ ارسال نموده اند. نسخه ویرایش شده این نقد با فرمت PDF در آدرس زیر قابل دسترسی است (برای دیدن آن از Adobe Reader استفاده کنید):

(ویرایش سوم با کمک وبلاگ قد و وزن)
Download
پس از کلیک کردن و وارد شدن به صفحه نارنجی رنگ،
با کلیک راست بر روی لینک View/Download This File
و انتخاب گزینه Save As، فایل را دریافت کنید.

دوستان! لطفا همگی پس از گرفتن پرینت این نامه، آن را به دیوان عدالت اداری تحویل دهید تا مورد مطالعه قرار گیرد، شاید در نظر دیوان مؤثر واقع شود. باز تأکید می کنم. همگی این کار را انجام دهید و به امید انجام آن توسط دیگران ننشینید. هر طور که ممکن است باید این نقد به نظر آقای رازینی رئیس دیوان برسد و هر قدر تعداد بیشتری مراجعه کننده جهت ارائه این متن داشته باشیم احتمال این امر بیشتر می شود. با توجه به نوشته شدن بر مبناهای تخصصی علم حقوق، این نقد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. هر متن دفاعیه که ما تا به حال ارائه داده ایم صرفا یک متن آماتوری بوده است. پس لطفا این متن را به دیوان برسانید.

ضمنا از دوست عزیزی که زحمت تهیه و ارسال متن نامه را کشیده اند کمال تشکر و قدردانی را ابراز می نمایم. ایشان در کمال بزرگواری یک توصیه مهم هم ذکر کرده اند که در زیر آمده است. حتما با دقت بخوانید:

(از زبان ارسال کننده این نقد حقوقی:)

به شما تذکر می دهم  این نقد کفایت نمی کند  همین شنبه باید به دانشگاههای حقوق معروف مانند دانشگاه تهران و دانشگاه بهشتی مراجعه و سراغ اساتید معروف حقوق عمومی بروید دو تن از معروفترین این اساتید آقای دکتر عبدالله شمس در دانشگاه شهید بهشتی و آقای دکتر ابوالحمد در دانشگاه تهران می باشند که دارای دکترا حقوق می باشند من خود از زبان دکتر شمس شنیدم که ایشان گفتند من فقط دعاوی علیه دولت را قبول می کنم این دو بزرگوار کسانی هستند که تمامی حقوقدانان ایشان را می شناسند مسئله شما یک مسئله ساده نیست که یک وکیل یا یک حقوقدان عادی بتواند آنرا حل کند
مطمئنا اگر از ایشان بخواهید با شما همکاری می کنند ضمنا همگی با رفتن به این آدرس تقاضا کنید کانون وکلا از حقوق شما دفاع کند. ذکر نمائید که 34000 نفرید ضمنا یک نامه برای رئیس قوه قضائیه بنویسید و خواستار پیگیری موضوع و لغو مصوبه در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری شوید. رساندن نامه به دیوان عدالت اداری را هم فراموش نکنید.

 

نظرات 16 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:49 ق.ظ

سلام به همه دوستان همدرد
من دیروز با یکی از وکلای با سابقه دیوان ملاقاتی کردم ، لازم به ذکر است که ایشان یکی از قضات سابق دیوان نیز بوده اند و یکی از دوستان من که وکیل است شدیدا به من اصرار کرد که اگر چند وکیل قدرتمند در دیوان باشد این فرد یکی از آنهاست ، و حتی بسیاری از قوانین دیوان را در گذشته ایشان تالیف کرده اند.( از بردن نام ایشان فعلا معذور هستم)
لازم به توضیح زیادی برای ایشان نبود ، چون کاملا به جریان ماوقع اشراف کامل داشتند و قرار شد که برای روز شنبه که به دیوان میروند تحقیقی جامع را در مورد نظر دیوان به جا آورند تا اگر لازم شد وکالتی به این فرد داده شود
اقای ... صریحا به من اعلام کرد که این قضیه تنش نظام وظیفه مربوط به سال گذشته است و این حضرات بین خودشان درگیری دارند
در زمان صدور معافیتهای لاغری و چاقی ، رشوه های کلانی از سوی مسئولین نظام وظیفه از افراد چه در داخل و حتی در خارج از کشور و بدون مراجعه فرد، گرفته شده تا حتی اگر شرایط بدنی را هم نداشته باشند کارت برای آنها صادر شود( متقلبان واقعی) حال این حضرات گرام بعد از چند سال بر سر غنائم با هم درگیر شده اند تا سهمشان خدایی نکرده خورده نشود!!اینست که یکدیگر رابه ابطال کارتها تهدید کرده اند و اینکه طبل رسوایی یکدیگر را به صدا در بیاورند ( با عرض معذرت : دیگی که برای آنها نجوشد میخواهند سر سگ در آن بجوشد) ، آقای ... اعتقاد داشت که این جریان نهایتا برای جلوگیری از رسوایی بین خودشان حل و فصل خواهد شد
به لحاظ وجاهت قانونی و نوع مافیت دایم از نظر ایشان ابطال کارتها ناشدنی است
و اما یه نکته مهم در مورد پزشکان :
به گفته این فرد نظام وظیفه و حتی ارگان بالاتر مثل دیوان حق مخالفت و متهم کردن کارشناس قضایی که در کمیسیون های پزشکی همان پزشکان هستند را ندارند چون بنا به قانون اظهار نظر آنها کاملا تخصصی و فنی است و قاضی حق رد نظر کارشناس را ندارد چون در حوزه تخصص وی نیست .
آقای ... حقوقدانان نظام وظیفه ، را مشتی حقوق خوان بی سواد نامید و اذغان داشت که توانایی حقوقی لازم برای توجیه یک چنین عمل غیر قانونی را در دیوان نخواهند داشت
ایشان امید زیادی دادند و نتیجه پیگیری روز شنبه را به اطلاع شما خواهم رساند که ببینیم باید چه کنیم؟

لطفا در صورت امکان راهنمایی های حقوقی لازم را به وبلاگ ارائه کنید. در حال حاضر یک حقوقدان یک متن دفاعیه برای ما داده اند که ما قرار است آن را به دیوان ارائه کنیم. ebtaal@yahoo.com

امین پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:36 ب.ظ

با عرض سلام و احترام
نمی شه همین آقای حقوق دان وکالت ماها رو به عهده بگیره؟

هر حقوقدانی که مایل باشد به ما کمک کند و این تمایل را اعلام نماید، وبلاگ در حد وظیفه اطلاع رسانی خود عمل خواهد کرد تا دوستانی که مایلند اقدام نمایند.

حمیدرضا پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:23 ب.ظ

سلام،

با تشکر از متن خوب شما، بند دو یک سطر تکراری داره.

با تشکر از دقت شما.
تصحیح شد. لطفا دوباره دانلود کنید.

حمیدرضا پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:28 ب.ظ

پاراگراف آخر هم یک کلمه جابجا شده :

این ۳۴ هزار نفر

از دقت شما سپاسگزارم. تصحیح شد.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:38 ب.ظ

ببینید نظام وظیفه و ستاد کل را دستکم نگیرید سردار کمالی مدیر امور مشمولان ستاد کل خود فوق لیسانس حقوق است این مطلب را روزنامه خراسان سه شنبه 11/2/85 در مصاحبه با ایشان درج نموده است

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 04:18 ب.ظ

واقعا از این حقوقدان متشکرم

علی پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:13 ب.ظ

به نظر من باید همین متن را به تمامی خبرگزاری ها و روزنامه ها بفرستیم زیرا تا زمانیکه مسئولین از مظلومیت ما خبردار نشوند در جهت احقاق حق اقدامی صورت نمیگیرد.
به خاطر داشته باشید که متوقف کردن هر چند موقتی فراخوانی به مدد همین اطلاع رسانی ها انجام شد.مطمئن باشید که اگر ما را مظلوم و ما را دارای استدلال قوی و محق نمیدانستند ،این همه پشتیبانی از سوی مسئولین و روزنامه ها و خبرگزاری ها از ما نمیشد.و دلیل عقب نشینی موقتی مسئولین نظام وظیفه هم همین بود که دیدند مسئولین دیندار و آزاده و افراد متدین و امین نظام چون حجت الاسلام والمسلمین رازینی و جمعی از نمایندگان مجلس و حقوقدانان و افکار عمومی (وقتی که از حقایق آگاه شدند)از ما حمایت کردند.ولی نگرانی اینجاست که نکند مسئولین نظام وظیفه و اداره مشمولین ستاد کل (به طور خاص سردار کمالی) به خاطر رفع کاستی های خود بخواهند حقایق را وارونه جلوه بدهند و در نتیجه خود را محق جلوه بدهند.پس از نظر من مهمترین کار در این زمان اطلاع رسانی به همان سبک و سیاق هفته پیش میباشد.
شکر خدا اکثر مسئولین نظام افراد حق طلبی هستند و در جهت احقاق حقوق مردم از هیچ کوششی فرو گذار نمیکنند . و در راس این نظام هم شخصیتی قرار دارد که تجربه و عملکرد ایشان ثابت کرده که فرد عادلی هستند و از مردم به ویژه جوانان حمایت میکنند.
به امید خدا زودتر همه ما از نگرانی و تشویش بیرون آییم
ان شاء الله

حسین پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:25 ب.ظ

چرا در این متن کسانی که به شورای عالی پزشکی رفته اند را از سایرین جدا کرده است و معافیتشان را غیر قابل ارجاع میدانند و کسانی که به شورای بدوی رفته اند را قابل ارجاع به شورا یعالی پزشکی دانسته است.این باعث دو دستگی نمیشود؟

من این سؤال را به نویسنده متن منتقل کرده و پس از دریافت پاسخ در همین جا درج می کنم.
ضمنا به علت این که از کنار این سؤال نمی توان به سادگی گذشت فعلا بند ۲ را حذف نمودم.
با تشکر از دقت شما!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:57 ب.ظ

خواهشمندست متن را در سایت هم قرار دهید زیرا به علت سرعت پایین اینترنت نمی توانم دانلوود کنم

دوست عزیز این نامه هفتاد کیلو بایت بیشتر نیست. حتی با dialup هم کمتر از نیم دقیقه برای دانلود زمان می برد. اما با این همه چشم. متنش را هم می گذارم.

[ بدون نام ] جمعه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:07 ق.ظ

من تا حالا خیلی کارا با کارت معافییتم کردم . شرکت زدم . ویزا گرفتم. خانه خریدم وشماره کارتم در همه اینها ثبت شده . حالا اگه کارت باطل شه تکلیف اینها چی میشه؟

نمیا شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:35 ب.ظ

سلام دوست عزیزی که این متن رو نوشتید در پاییز 84 اصلا شرایط قدد مطرح نشده که شما نوشته اید . بلکه در واخر تابستان 84 سردار فقط در یک مصاحبه تلویزیونی گفت متوقف کردیم و کسانی که پرونده پزشکی فرستادن رو رسیدیگی می کنیم ولی دیگران را خیر .
لطفا اون بند را حذف کنید و به اتحاد بین سال های 82 تا 5 صدمه نزنید .

در متن جدید این مشکل حل شده است. اگر هنوز در جایی این مشکل یا مشکل شبیه این را دیدید دقیقا محل آن را بگویید (نام فایل و سطر مربوطه) تا حل شود.
با تشکر

[ بدون نام ] یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:42 ب.ظ

با سلام خدمت مدییریت محترم سایت
لطفا یک نامه در مورد لغو معافیت ها و رسیدگی
به آن به سایت رهبیری بفرستید
www.leader.ir
قسمت ارسال نامه

دوستی گفته بود دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:01 ق.ظ

آقایان عزیز بخش رسانه ای به نفع نظام وظیفه وارد عمل شده
روزنامه امید جوان امروز رو بخونید تا ببینید چگونه دارند جو جامعه رو به نفع نظام وظیفه و بر علیه ما آماده می کنند. من که خوندم آنقدر عصابانی شدم که بلافاصله به این روزنامه زنگ زدم و اعتراض کردم. شما هم همین کارو کنید.[در متن با توهین به ما آمده است که ما با قرص رژیم لاغری گرفته ایم و طبق آیین نامه ففققطط باید دچار بیماری غدد مترشحه باشیم شما هم اعتراض کنید]
88306916

اشکان شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 06:59 ب.ظ

سلام می خواستم بدونم چرا پدر آنهاییکه ۴۰ ماه رفته جبهه معاف از خدمت میشوند . ولی پدر کسانی هستند کمتر ۴۰ ماه جبهه بودند بهتر نیست درصدی هم از اینها کم بشه یعنی به ازای هر ۲ ماه پدر ۱ ماه پسر.

سجاد چهارشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:16 ب.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید من دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد رفسنجان هستم بزرگترین آرزوی من اینه که دانشجوی شما در مقطع کارشناسی ارشد شوم

داود دارونی جمعه 9 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:49 ب.ظ http://سپنتا

با سلام:
میخواهم ببینم آیا بعد از ۱۰سال پرداخت حق بیمه اکنون که بیکار شده ام به من بگویند که بیمه بیکاری به شما تعلق
نمی گیرد و بیمه شعبه۱۸ تهران در عوض حمایت از من از پیمانکار دفاع می کند با تشکر داود دارونی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد