معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

سکوت در مقابل این ظلم روا نیست

اهمیت واقعه به قدری است که ناچار باید بدون مقدمه به اصل مطلب مراجعه نمود.
حدود پنجاه هزار نفر از مشمولان نظام وظیفه از سال 1382 تا چندی پیش طبق بند 8 ماده 30 قانون خدمت وظیفه عمومی از خدمت دوره ضرورت معاف «دائم» شدند. این امر بدون هیچ مشکل قانونی و با معاینه هیأت پزشکی مورد تأیید سازمان نظام وظیفه انجام شد. سپس قانون معاینه پزشکی اصلاح شد و شرط بیماری غدد برای اخذ این نوع معافیت در نظر گرفته شد تا از آن به بعد اعمال شود.
جالب اینجاست که مسؤولان محترم نظام وظیفه با بی توجهی به این که اصطلاح «عطف به ماسبق» به چه معناست و این که «قانون عطف به ماسبق نمی شود» یعنی چه، در یک اقدام ناگهانی دستور به ابطال کلیه کارت های معافیت صادر شده قبلی نمودند.
توجیه «رفع تبعیض» برای این اقدام تعجب برانگیز، امر جالبی است. عجیب است که سازمانی که در امر تبعیض و ظلم روی همه سازمان های دیگر در این کشور را سفید نموده است دم از عدالت محوری بزند و بخواهد با اقدامی هر چند غیر قانونی و غلط خود را عدالت پیشه جلوه دهد. مروری مختصر بر سابقه این سازمان بعد از انقلاب بر این امر صحه می گذارد:
معافیت مشمولانی که آن قدر غیبت کردند که به سن خاصی رسیدند و از عفو موسوم به «عفو رهبری» استفاده نمودند بر «بی نظام» بودن «نظام وظیفه» صحه نمی گذارد؟
معافیت به خاطر کفالت مادر، خواهر و ... ، اما نه به خاطر کفالت همسر و فرزند تبعیض آمیز نیست؟
فروش سربازی به عنوان نمادی از اقدام تکدی گونه و بد ترین نوع تبعیض که همانا تبعیض بر پایه توانایی مالی است در سابقه این سازمان محسوب نمی شود؟ اگر آن قانون هم غلط بود پس چرا آن نوع معافیت را هم باطل نمی کنند تا پولی که بابت خرید ستانده اند مسترد نمایند و معاف شدگان را به خدمت وادارند؟ چرا فقط معاف شدگان وزن و قد؟
معافیت برادر مشمولی که در حال خدمت است، در حالی که مشمولی که ازدواج کرده و فرزند نوزاد دارد نمی تواند از خدمت سر باز زند، عدالت آمیز است؟
استفاده از سربازی که تا مقاطع بالای تحصیلی درس خوانده است برای نظافت اماکن نظامی جز بر بی کفایتی این سازمان دلالت دارد؟
آری! این است تاریخچه این سازمان! و می توان موارد بسیاری از این دست بر شمرد.
و حال یک اقدام وقیحانه دیگر!
من امیدوارم به هم آهنگ شدن مان در فریاد در برابر این ظلم! می دانم که یاری خواهید رساند اما اگر تنها بمانم نیز فریاد خود را به جهانیان خواهم رساند تا چهره سیاه برخی مدعی حقوق بشر بر همگان روشن تر شود و اگر مجبور به رفتن به سربازی شوم اگر شده با گرفتن وکیل تمام خسارت های مادی و معنوی حاصل از این اقدام غیر قانونی را از این سازمان خواهم گرفت. هر چند می دانم مجبور خواهند شد هزینه ای هزاران برابر این خسارت را به مجامع بین المللی که اکنون مترصد این گونه خبر ها هستند بپردازند.


اگر شما نیز از قربانیان این عمل غیر قانونی هستید و با تکیه بر این موضوع که این نوع معافیت (چاقی و لاغری مفرط) دائمی بوده و ابطال آن به لحاظ قانونی امکان پذیر نبوده، اقدام به برنامه ریزی برای زندگی آینده خود نموده اید.اگر ازدواج کرده اید، اگر دارای فرزند شده اید، اگر با هزار زحمت صاحب شغل شده اید، اگر شرکتی تأسیس نموده اید و متعهد به انجام قرارداد هایی شده اید که با رفتن به سربازی امکان انجام آن را ندارید و متحمل پرداخت خسارات سنگین به مشتریان خواهید شد، اگر زیر بار وام هایی برای خرید مسکن و ... رفته اید که با رفتن به خدمت توان باز پرداخت اقساط آن را از دست خواهید داد و در هر حالتی که این تصمیم به ضرر شما تمام می شود، در این اعتراض سهیم شوید تا این حق باز ستانده شود!
این وبلاگ اختصاص به همین امر دارد و برای متحد کردن زنجیره این اعتراض تا رسیدن به نتیجه نهایی ایجاد شده است.



Another grotesque sign of human rights violation in Iran

Recently, Military Service Organization of Iran has announced that all the permanent military service exemptions which were issued for over 50,000 patients with weight abnormalities since 2003 are nullified and all those people have to participate in the two-year-long military service. Angry protest movements are likely to be seen in the following days as a result of this astounding announcement of an illegal decision. The fact that this type of exemptions was permanent and could not be legally nullified had caused the majority of those people to plan for their future life getting married, starting families, obtaining jobs, establishing business corporations which certainly have obligations to other ones, taking out loans they had planned to repay in several years, and etc

Not surprisingly, with very low rate of the wages paid to military service participants in Iran, which is in the vicinity of $500 per year, many of those people won’t be able to keep their families, let alone their businesses. High inflation and unemployment rate has made it too difficult for many young adults to start a standard life in Iran in recent years and decisions such as making thousands of them to give up their hard achieved successes will be an obvious oppression

Most obviously, the consequence of the failure of those mentioned plans of over 50,000 people will be a considerable damage to the weak economy and industry structures of the country, threatening family cohesions, and worsening the government’s reputation for violating human rights

اتحاد تنها راه مقابله با این ستم!

اگر شما هم یکی از این پنجاه هزار نفری هستید که مورد این ستم واقع شده اید، با عضویت در گروه، اجازه دهید تا با هم متحدانه عمل کنیم. قدرت پنجاه هزار نفر انسان کم نیست. می تواند توجه دنیا را به یک نقطه معطوف کند. با این کار خواهیم توانست همدیگر را از اخبار مهم مطلع کنیم یا در صورت نیاز به عنوان آخرین چاره جویی در نقطه ای گرد هم جمع شویم تا با هم فریاد اعتراض سر دهیم.

برای عضویت در گروه از لینک «پیوستن به گروه ...» استفاده کنید. ضمنا حتی اگر نمی خواهید عضو شوید، نظرات و پیشنهادات خود در مورد این مسأله را حتما از طریق لینک «مشاهده نظرات و ارائه نظر ...» به وبلاگ ارسال کنید.

با سپاس!