معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

پافشاری سردار کاگر بر وجود شرط غدد در آیین نامه

ایسکانیوز:

رییس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا با اشاره به قانون معافیت چاقی و لاغری گفت: فقط عدم تناسب بین قد و وزن مشمولین موجب معافیت آنها از خدمت سربازی نمی شود.

سردار بهمن کارگر رییس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی ایسکانیوز در خصوص معافیت چاقی و لاغری اظهار کرد: براساس بند 7 ماده 30 قانون نظام وظیفه عمومی ناجا که در آن عدم تناسب قد و وزن مشمولین موجب معافیت قانونی می شود بسیاری از افراد طبق این قانون معافیت خود را اخذ کردند، این در حالی است که در بند 8 این ماده به ترشح غدد اشاره شده و پزشکان باید غدد این اشخاص را هم کنترل می کردند. وی در ادامه تصریح کرد: نادیده گرفتن بند 8 ماده 30 قانون معافیت چاقی و لاغری از خدمت سربازی باعث شده که افراد تنها با استناد به بند 7 ماده 30 یعنی عدم تناسب قد و وزن اقدام به سوء استفاده کرده و معافیت خود را بگیرند. رییس سازمان نظام وظیفه ناجا در ادامه خاطرنشان کرد: از سال 82 بیش از 30 هزار نفر فقط با استناد به بند 7 ماده 30 قانون نظام وظیفه عمومی ناجا از خدمت سربازی معاف شدند که پیش بینی می شود با کنترل مجدد آنها و در نظر گرفتن بند 8 یعنی غدد ترشح این افراد که به نوعی علت چاقی و لاغری آنها مرضی است فقط 30 درصد آنها از این معافیت برخوردار شوند و بقیه جزو مشمولین خدمت سربازی به حساب می آیند. به گفته سردار کارگر هفته گذشته 40 تن از معاف شدگان قانون چاقی و لاغری با حضور در دفتر دکتر سید علی ریاض نایب رییس کمیسیون اصل 90 به بیان عمل قانونی سازمان نظام وظیفه عمومی جهت احضار معاف شدگان پرداختند که هم اکنون این موضوع از سوی کمیسیون اصل 90 و سازمان وظیفه عمومی ناجا در حال پیگیری است، گرچه باعث بروز مشکلاتی از قبیل این که شخص ازدواج یا دارای فرزند یا دارای کار با قرارداد شده است که با در نظر گرفتن این قانون آنها دچار مشکلات بعدی خواهند شد.

صرفنظر از اشتباهات واضح خبر در مورد شماره بندهای آیین نامه، گویا مسؤولان به تناقض گویی عادت کرده اند. سردار کارگر قبلا در خبری پیش بینی کرده بودند که ۲۰ درصد افراد موفق نخواهند شد در معاینه مجدد معاف شوند که اکنون این رقم را ۷۰ درصد اعلام کرده اند. معلوم نیست این پیش بینی ها تا چه حد پایه علمی و کارشناسی دارد و برای هر پیش بینی از این دست چند نفر ثانیه وقت صرف می شود! به هر حال مشکل ما درصد و رقم نیست. بلکه اصل این ادعا نادرست است.

تناقض گویی آشکار دیگر، هنگام مقایسه سخنان امروز سردار با سخنان شخص ایشان در سال ۸۲ در روزنامه شرق که صرفا شرط وزن و قد را برای اخذ این نوع معافیت کافی دانسته اند قابل مشاهده است. کاش یک نفر سخنان چهار سال قبل ایشان را به خودشان یاد آوری می کرد شاید از این پافشاری دست بر می داشتند.

نظرات 8 + ارسال نظر
احسان سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:25 ب.ظ

من خودم شخصا به دفترچه اعزام به خدمت سال ۸۲ مراجعه کردم و در بند ۸ هیچ اشاره ای به غدد نشده بود. این آقایون شعرو ور می گن فکر می کنند خیلی حالیشونه. واقعا اینها دکتر یا سردار مملکت ما هستن؟؟؟؟

ali سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:41 ب.ظ

خیلی ها فکر کردند کار تمام شده و با خیال راحت دنبال کار خود بودند ولی نمی دانستند که اینجا ایران است
ما حتی بعد از رای احتمالی دیوان که به نفع ما باشد بازهم مشکل خواهیم داشت چه برسد به حالا که هیچ چیز رسما به نفع ما اعلام نشده است

آرش سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:40 ب.ظ

اول می گوید فقط 20 درصد معاف نمی شوند و بعد می گوید 30 درصد کلاٌ معاف می شوند !!! در ضمن روزنامه شرق از دیروز بعد از ماه ها رفع توقیف شد و دیروز منتشر شد

[ بدون نام ] سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:21 ب.ظ

با سلام
به تمامی دوستان درگیر با این موضوع پیشنهاد میکنم که برای معلوم شدن تکلیف زندگی خود و رهایی از ظلم و ستم افرادی که روز خدا را هم به راحتی کتمان می کنند از همین امروز دست به کار شده و به تمام خبرگزاریها و رسانه ها و ... اطلاع دهند.
بابا تو رو خدا اگه حداقل ارزشی را واسه خودتون و زندگی خودتون قائل هستید تلفن رو بردارید و زنگ بزنین!!!
قول میدم که هیچی ازتون کم نشه! من نمیدونم شما منتظر چی هستید؟! حتما دو سال پا کوبیدن؟! دو سال نظافت ...؟!
شما دارین به راحتی دو سال از بهترین لحظات زندگیتون رو با نهایتا ۱۰ دقیقه گرفتن یه شماره اشغال عوض می کنین؟!

محمد سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:07 ب.ظ

باید همه با ارسال ایمیل به خبر گزاری ایسکا نیوز اصل موضوع و مصاحبه سردار کارگر را در روزنامه شرق مورخ ۱۱/۱۱/۸۲ یاد آور شویم .
من شروع کردم شما چی؟

hadi چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:42 ق.ظ

اصلا عقلانی نیست که بعد صدور معافی، یه شرط اضافه بذارن.
این کار خلافه

faster شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:55 ب.ظ

حرکت از این بیش شتابان کنید................

میثم جمعه 4 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:00 ق.ظ

با سلام‌ و تشکر از زحمات دوستان.
به نظر من این موضوع را هر چه وسیعتر در رسانه ها بخصوص رادیو و تلوزیون باید مطرح کرد طوری که همه مطلع شوند و مو ضوع به معرض قضاوت عمومی قرار گیرد.
موضوع دوم اینکه با وجود اعلام توقف احضار معاف شدگان تا بررسی کامل مو ضوع ؛ دیروز سوم خرداد ماه نظام وظفه همدان با فرستادن مامو به در خانه یکی از دو ستان من از ایشان خواسته اند در اسرع وقت با در دست داشتن کارت معافیت خود را به نظام وظیفه معرفی کند.یک نامه ای هم همانجا پر کرده و به ایشان دادهاند(احضاریه).

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد