معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

احضار چاق ها و لاغر ها متوقف شد! اما هنوز معافیت ها در خطرند

به هوش تر از قبل باشید

متأسفانه علیرغم سخنان صریح و محکم رئیس دیوان عدالت اداری، لحن دیوان تغییر کرده و ابلاغ رسمی نهایی را به بررسی بیشتر مسأله منوط کرده است. پس نمی توانیم راحت بنشینیم. گزیده سخنان معاون قضایی دیوان را ببینید:

در حال حاضر دادخواست شکات به شعب تخصصی نظامی ارجاع شده تا پس از تبادل و اخذ جواب در ماهیت مسأله مورد رسیدگی قرار گیرد.وی ادامه داد: از این‌که شکات ذی‌حق هستند یا خیر و یا تخلفی در بخش معافیت نظام وظیفه انجام شده یا خیر هنوز به مرحله‌ی رسیدگی نرسیده‌ایم و شعبات دیوان هنوز اظهارنظری در این خصوص نداشته‌اند. در حال حاضر تعداد 20 شکایت به دیوان وارد شده که به شعبات نظامی ارجاع داده شده است.

مقدسی‌فرد تصریح کرد: دادخواست‌های مذکور با نظام وظیفه تبادل می‌شود و پس از وصول پاسخ دیوان وارد رسیدگی می‌شود. چنانچه دیوان صدور معافیت‌ها را قانونی بداند ابطال معافیت غیرقانونی است و رأی به نفع شکات صادر خواهد شد و اگر در صدور معافیت‌ها تخلفی انجام شده باشد طبق قانون نظام وظیفه حق دارد تا پس از 5 سال شخص را به کمیسیون پزشکی ارجاع دهد و نظر کمیسیون را در این خصوص جویا باشد.

به این قسمت سخنان ایشان دقت کنید:

وی با اشاره به این‌که صرف اعلام تخلف برای نادیده گرفتن حق افراد کافی نیست، گفت: به نظر می‌رسد اقدام ناجا در راستای آن بوده که تعیین کند آیا تخلف مصداقی دارد یا خیر. در صورتی که تخلف صورت گرفته باشد، حقی برای کسی ایجاد نمی‌شود و قانونگذار برای متخلفان مجازات در نظر گرفته و شخصی که از این حق بهره‌مند شده باشد، در حالی‌که حقی ندارد، اگر در این کار نقشی داشته باشد، قانونگذار مجازاتی برای وی در نظر می‌گیرد و اگر نقشی نداشته باشد، صرفا حق معافیت ضایع خواهد شد و از نظر مجازات کیفری مجازاتی شامل نخواهد شد.

یعنی اگر مصداقی از تخلف در معافیت ما مشاهده شود، در بهترین حالت ما سرباز می شویم و در بدترین حالت علاوه بر سربازی، مجازات هم می شویم.

نکته اول

باید دیوان را قانع کنیم تخلفی صورت نگرفته است. دلایلی برای این کار در نامه PDF ارائه شده به کمیسیون اصل نود موجود است. لطفا مفاد این نامه را به هر نحو به اطلاع دیوان برسانید.

نکته دوم

باید از دیوان بخواهیم یک طرفه به قاضی نرود. و نظرات سمت ما را هم بشنود البته بعد از انتخاب وکیل و از زبان وکلا. مبارزه وکلای نظام وظیفه با نمایندگان ما که حقوقدان نیستند مسلما عادلانه نیست.

با دیوان تماس بگیرید و بگویید ما هم وکیل می خواهیم


(هنوز برای شادمانی زود است:)
نزدیک به دو ماه پیش، با کمک هم نهالی کاشیتم؛ نهال ایستادگی.
سپس همگی از‌ جان و دل به آبیاری آن پرداختیم.
و یکدل و یکصدا آن را از گزند آفات مصون نگاه داشتیم تا به درختی تنومند بدل گشت.
و امروز این درخت میوه داد!
این میوه گوارای وجودتان باد.

روزنامه ایران، ۱۰/۲/۸۶

گروه حوادث: با دستور فرمانده نیروى انتظامى کشور احضار معاف شدگان بند چاقى و لاغرى به مراکز وظیفه عمومى کشور متوقف شد.سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس سازمان وظیفه عمومى ناجا در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن اعلام این خبر گفت: در پى مصاحبه حجت الاسلام رازینى رئیس دیوان عدالت ادارى مبنى بر این که معافیت هاى چاقى و لاغرى شامل پرونده هاى قبلى نیست، سردار احمدى مقدم دستور توقف احضار مشمولان مربوطه را صادر کرد.رئیس سازمان وظیفه عمومى ناجا در ادامه افزود: یقیناً در صورتى که رأى دیوان عدالت ادارى در این زمینه هر چه سریع تر به ستاد کل نیروهاى مسلح ابلاغ شود، مى توان اقدام هاى لازم را انجام داد. بنابراین معافیت این افراد همچنان اعتبار خواهد داشت: وى با بیان این که نیروى انتظامى فقط مجرى قانون است، تصریح کرد: تاکنون کارت معافیت هیچ یک از احضارشدگان بند چاقى و لاغرى باطل نشده است.وى افزود: از سال ۱۳۸۲ تاکنون حداکثر ۳۰ هزار نفر در کشور از این نوع معافیت بهره مند شده اند. این در حالى است که بر اساس ماده ۳۰ آئین نامه معاینه و معافیت پزشکى فقط افرادى مى توانند از این نوع معافیت استفاده کنند که با بیمارى غدد مترشحه نیز دست به گریبان باشند.سردار کارگر تصریح کرد: متأسفانه در بررسى هاى کارشناسى به عمل آمده دریافتیم اعضاى کمیسیون هاى پزشکى مربوطه صرفاً با اندازه گیرى قد و وزن نسبت به معافیت مشمولان نظر داده اند.

منبع خبر:   http://www.iran-newspaper.com/1386/860210/html/casual.htm#s690204



توجه! توجه!

همان طور که لحن خبر نشان می دهد، هنوز نمی توان از مقطعی نبودن این خبر مطمئن شد. گویا نیاز است رأی دیوان عدالت اداری هر چه سریع تر به نظام وظیفه ابلاغ شود.

ضمن این که همگی با هم ضمن تماس با دیوان درخواست انجام سریع تر این کار را می کنیم، از دوستان خواهش می کنم در صورت برخورد به کوچک ترین مشکلی که این خبر را نقض می کند (هنگام خروج از کشور، اخذ گواهینامه، اخذ گذرنامه، استخدام و ...) حتما با ذکر جزئیات لازم به وبلاگ اطلاع دهند. ebtaal@yahoo.com

اکنون در یک دوران نقاهت به سر می بریم. اگر کوچک ترین موردی مبنی بر نقض از این خبر مشاهده شود، دوباره موج اعتراض را روانه مسؤولان مختلف خواهیم کرد.

دیوان عدالت اداری:
تلفنخانه ساختمان مرکزی (خیابان بهشت): 5-55609031
تلفنخانه ساختمان شماره ۲ (نوفل لوشاتو): 30-66732829
تماس بگیرید و خواستار ابلاغ رسمی هر چه سریعتر به نظام وظیفه مبنی بر توقف فراخوانی کلیه معاف شدگان شوید.

نظرات 35 + ارسال نظر
دوست دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:17 ق.ظ http://ebtal50.persianblog.com

به این آدرس هم سر بزنید.( وب بالا )

ص دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:06 ق.ظ

تبریک

http://www.iran-newspaper.com/1386/860210/html/casual.htm#s690204

احسان دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:12 ق.ظ

سلام بر شما. درود بر شما مرحبه واقعا گل کاشتین شما باید راحتان را ادامه دهید و به عنوان یک شهرستلنی که از دیوان عدالت و مجلس دور هستم دست تک تک شما را می بوسم که یک صدا فریاد زدید ظلم پایدار نخواهد بود از مدیریت محترم وبلاگ هم کمال تشکر را دارم و بدانند که اگر ایشان رهبری ما را می کنند دعای خیر خانواده و معافشدگان پشت سرشان است من این مطالب که خواندم اشک در چشمانم جاری شد بخاطر زحمات شما دوستان تهرانی و دیگر دوستان مخصوصا مدیریت وبلاگ و اینو بدانید خدا خیر شما را پاسخ خواهد داد مرحبا

امیر دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:34 ق.ظ http://ebtal.blogsky.com

اتحاد و پیگیری تا رسیدن به هدف انشاء...

عباس دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:39 ق.ظ http://ebtal.blogsky.com

حق گرفتنی است نه دادنی

احسان دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:20 ق.ظ

توجه توجه: اگر قرار باشد بین ما یکی از پنجا هزاز نفر به خدمت اعزام شود ما پشت اون یه نفر هم نباید خالی کنیم . یا همه یا هیچ کس. اتحاد ما پر کاه نیست که بشکند. فقط اتحاد

[ بدون نام ] دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:36 ق.ظ

با نا م و یاد خداوندی که پشتیبان مظلومان است

دوستان عزیز این پرونده تا ابلاغ رسمی بخشنامه ستاد کل نیروهای مسلح بر لغو بخشنامه قبلی و درج در روزنامه ها و رادیو و تلویزیون ادامه خواهد داشت.

مبادا گول بخوریم و سست شویم.اینها افراد فوق العاده باهوش و زیرکی هستند.

اعتراض اعتراض اعتراض

بنده پس از مراجعت به اصفهان پس از جاسه دیروز همچنان در حال پیگیری موضوع هستم.دوستان سریعتر نسبت به انتخاب نماینده و پیگیری و شرکت در جلسه مجلس اقدامات را سرعت خواهیم داد.

ما در‌ آینده ای نزدیک نهایتا تا هفته آینده در مجلس صدای مظلومانه ۵۰ هزار نفر را به گوش ملت ایران خواهسم رساند

تا پیروزی نهایی

یک یا حسن دیگر

متین دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:10 ق.ظ http://ebtal.blogsky.com/

دوستان به نظر من هنوز باید پیگیر قضیه باشیم آخر باید یک تضمینی برای عدم تکرار این موضوع غیر منطقی بدهند زندگی ما که نباید بازیچه تصمیمات اینگونه ای باشه ما از موقعی که درجریان خبرها قرار گرفتیم دچار نگرانی و تشویش بودیم تا حالا.نه اینکه از رفتن به خدمت بترسیم نه هرگز. ما کارها و زندگیمون را بر این اساس
پی ریزی کرده ایم و پیش رفته ایم.بعد حالا بیایند و بگویند.....
در پایان از تلاشهای شما دوستان محترم نهایت تشکر را دارم.باآرزوی موفقیت برای همه

اشکان دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:16 ق.ظ

عالی بود . تماس با دیوان عدالت اداری یادتون نره . کاغذ بازی اینجا خیلی طول میکشه . زنگ بزنید تا هر چه سریع تر ابلاغیه دیوان عدالت اداری به ناجا برسه و اونها هم رسما احضار و ابطال کارتهای دوست داشتنیمون رو متوقف کنند . درود بر جوونای ایرانی.

r دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:22 ق.ظ http://tmc.blogfa.com

یا مرگ یا آزادی
با پیگیری های مستمر حق خود را طلب خواهیم کرد

حمید دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:29 ق.ظ

از مدیریت وبلاگ و کلیه دوستانی که وقت و انرژی خود را در این دادستانی صرف نمودند متشکرم.

فقط توجه نمایید که این یک پیروزی اولیه تلقی می شود، و نه پیروزی نهایی. انسجام و پیگیری خود را همچنان باید حفظ کنیم.
اقدام بعدی، پیگیری از دیوان جهت ابلاغ رای به ستاد کل نیروهای مسلح. چرا که این تنها راه گریزی است که سردار در بیانات خود همچنان باز گذاشته اند.

? دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:11 ب.ظ

هنوز هیچ چیز قطعی نیست

م.ع. دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:12 ب.ظ http://ebtal.blogsky.com/

توقف رسیدگی به معافیت‌های قبلی چاقی و لاغری آیا به چه معنی است ؟ یعنی در آینده ممکنه دوباره بخوان به این موضوع رسیدگی کنند؟ یعنی آخرش تکلیف چیه؟ باید منتظر خبرهای بعدی باشیم؟......

احسان دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:14 ب.ظ

توجه توجه: اگر قرار باشد بین ما یکی از پنجا هزاز نفر به خدمت اعزام شود ما پشت اون یه نفر هم نباید خالی کنیم . یا همه یا هیچ کس. اتحاد ما پر کاه نیست که بشکند. فقط اتحاد

علی دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:44 ب.ظ

حتی اگر معافیت یک نفر را باطل و یا حتی دوباره بررسی کنند این حق برایشان ایجاد می شود که وقتی سرو صداها خوابید در مورد بقیه هم این کار را تکرار کنند. ضمنا به نظر می رسد دستور سردار کارگر برای آرام کردن اوضاع است تا برای مسائل پیش بینی نشده برنامه ریزی کنند. باید دقیقی و هشیار بود و تا لغو کامل بخشنامه دست از تلاش برنداشت. یادمان باشد که آقای سردار کارگر می توانند هر موقع که بخواهند با هر مسئولی از جمله آقای رازینی یا دکتر ریاض جلسه بگذارند ولی ما فقط در صورتی می توانیم این کار را بکنیم که متحد بوده و تعدادمان زیاد باشد.

[ بدون نام ] دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:15 ب.ظ

ما منتظر بر گزاری جلسه فی مابین نمایندگان ما و ستاد کل و نظام وظیفه در کمسیون اصل ۹۰ مجلس هستیم.
دوستان فعال در این زمینه لطفا پیگیرهای لازم را انجام دهند تا ما هم همصدا با آنها در هنگام جلسه در کنار مجلس حضور داشته باشیم و قدرت و انسجام و دادخواهی خود را نمایش دهیم.

افشین دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:02 ب.ظ

سلام
بچه هوشیار باشین. ظاهراً دیوان عدالت اداری یک قدم به نفع نظام وظیفه عقب کشیده. و حالا بر خلاف حرف روز قبلش میگه که هیچی اثبات نشده. دوستان عزیز تا سره همه را نبریدند . بیایین دسته جمعی یه وکیل بگیریم. اگه به احتمال 1% هم رای به نفع نظام وظیفه (درست یا غلط) بشه. دیگه کاری نمیشه کرد ها. و همه بر علیه همون میشن.

محسن دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:56 ب.ظ

سلام به همه شما . احسنت به این همه غیرت شما.ما بچه های شهرستان از صمیم قلب برای همه شما تهرونی های عزیز ارزوی سلامتی میکنیم. شما مطمئن باشید که ما شهرستانی ها هم بیکار ننشستیم.اما یک نکته خیلی مهم. امروز که رفتم نظام وظیفه کارت معافیتم رو ندادند. همین طور برای خیلی های دیگه.تو شهرستان اکثر کارتها رو جمع کردن.ایا بین شما کسی هست که مشکل منو داشته باشه. اگر کسی هست یه اطلاعاتی به من بده. ممنون میشم. در ضمن از دوست عزیزی که این وبلاگ رو ترتیب داد ه تشکر میکنم. ولی یادمون باشه هنوز پیروزنشدیم. پیش به سوی پیروزی کامل.

محسن دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:11 ب.ظ

یک قرار ملاقات ترتیب بدید تا همه با هم هماهنگ بشویم و بتونیم یکپارچه عمل کنیم

علی دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:44 ب.ظ

باید هوشیار باشیم . شورای پزشکان معتمد خود نظام وظیفه معافیت را تشخیص داده اند نه خود افراد
ظاهرا؛ اینها از دفاعیات سردارین کمالی و کارگر است.منظور اینان از تخلف چیست؟
به این خبر دقت کنید:
http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-914073



وی با اشاره به این‌که صرف اعلام تخلف برای نادیده گرفتن حق افراد کافی نیست، گفت: به نظر می‌رسد اقدام ناجا در راستای آن بوده که تعیین کند آیا تخلف مصداقی دارد یا خیر. در صورتی که تخلف صورت گرفته باشد، حقی برای کسی ایجاد نمی‌شود و قانونگذار برای متخلفان مجازات در نظر گرفته و شخصی که از این حق بهره‌مند شده باشد، در حالی‌که حقی ندارد، اگر در این کار نقشی داشته باشد، قانونگذار مجازاتی برای وی در نظر می‌گیرد و اگر نقشی نداشته باشد، صرفا حق معافیت ضایع خواهد شد و از نظر مجازات کیفری مجازاتی شامل نخواهد شد.

دوست عزیز همگی شما دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:53 ب.ظ

خبر خوش دست اول
به نقل از ...... تمامی معافیتهای چاقی و لاغری از سال ۸۲ تا ۸۵ دیگر مورد بررسی مجدد قرار نخواهد گرفت و بلاخره پیروز شدیم .
خوش باشید . خداوند یارتان باد .

نه دوست عزیز
فقط به تیتر خبر کفایت نکنید
متأسفانه خبرهای بد دسته اول تری هم وجود دارد
لطفا وبلاگ ها را با دقت بیشتری مطالعه کنید

علی دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:53 ب.ظ

یکی بگه منظور اینا از تخلف چیه.تمام مشکل ما سر معنی این کلمه است.اگر منظور از تخلف،عدم معاینه بیماری غدد است که در ایین نامه هیچ موردی دال بر لزوم داشتن بیماری غدد نبوده است.که کثرت نفرات معافی و زمان طولانی آن بر این امر صحه می گذارد.مگر میشود شورای پزشکی به مدت ۴ سال تخلف کند و کسی چیزی نگوید؟؟؟(در آن مقطع به دلیل مشکل بودن تایین عدد برای غدد از عدد BMI استفاده میشد) و طبیعی است که افرادی که در آن زمان لاغر بوده ولی مشکل غدد نداشته اند توسط شورای پزشکی و مطابق قانون معاف دائم شده اند و الان وزن بالاتری دارند.
و اگر منظور لاغری با رزیم غذائی است که تشخیص اینکه فردی با رزیم لاغر شده بوده یا واقعا لاغر بوده غیر ممکن است.

یوسف دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 06:14 ب.ظ http://ebtal.blogsky.com/

عوامل ایجاد این تشویش و نگرانی باید جوابگو باشند.چرا که اینها با کارهای غیرکارشناسی خودبا روحیه وعمرمردم به راحتی بازی میکنند.اینها در این مدت نه تنها باعث نگرانی واسترس شدید روانی دراین جمعیت شده اندبلکه خانواده های آنها را نیز تحت همین فشارها قرار داده اند.آخر کسی نیست به اینها بگوید ما درآن زمان اگر میدانستیم استفاده ازاین قانون مساوی است با تقلب واگرمیدانستیم که حالا بعدازگذشت چندسال ناجوانمردانه میخواهند بزنند زیر همه چیز با هر درد وعدم توانایی که داشتیم میرفتیم به خدمت
آخر شما به خاطر تصمیمها وقانون گذاری های غیرکارشناسی خودتان یا نمیدانم پزشکان باید این 30 تا 50 هزار نفر را لا کار کنید.یا باید بروید سراغ اونایی که قانون را بد وضع کرده اند یا به اشتباه اجرا کرده اند.حتی اگراین مورد حل شودوکارتها ابطال نگرددباز هم بایستی بخاطر ایجاد این تشویش ونگرانی
جوابگو باشید.
جوانی که با هزار گرفتاری یک شغل با حقوق بخورونمیر اونم با هزار منت پیدا میکنه ویا حتی دراین شرایط سخت بازار کار دنبال کار میگرده یا به سختی وبا مشکلاتی که هست تشکیل خانواده میده باید این نابسامانی ها را هم تحمل کنه؟!!!!!!!!
واقعا دست مریزاد به این همت والای شما در چزاندن این جوانان دست مریزاد
بچه ها شما هم از تلاش برای گرفتن حق خود ناامید نشویدوتوکلتان به خدا باشد.



[ بدون نام ] دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:36 ب.ظ

یه بیانیه بدید که اگر این وضع ادامه پیدا کنه خودکشی دسته جمعی میکنیم

محسن دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:42 ب.ظ

اقا هنوز چیزی مشخص نیست. سردار تو اخبار ۲۰.۳۰ شبکه ۲ گفته ما کارت کسی رو نگرفتیم.در حالی کارتهای خیلی از بچه ها دست نظام وظیفه هست. در ضمن بیشتر حرفاشون ضد و نقیضه.تازشم فقط دستور دادن که دست نگه دارن.همین.بچه ها مشکل حل نشده که هیچ مشکل سنگینتر هم شده.باید یه فکر اساسی کرد.از کجا معلوم شاید چند وقت دیگه همین اش و همین کاسه.

محسن دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:38 ب.ظ

بچه ها سلام. همه ما سر کاریم. کارت منو همین امروز .10 2. 86.ساعت 12.30 ظهر که منو خواسته بودن نظام وظیفه ازم گرفتن. خواهش میکنم یه فکر بهتری کنید.من که حسابی قاطی کردم.

حسین سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:15 ق.ظ

با سلام
مگه الکیه که یه روز معاف کنن دو روز بعد مشمول کنن مطمئن باشین نمی تونن کاری بکنن به این جمله آقای رازینی دقت کنین (اگر قانونی بیاید که به نفع مردم باشد شامل گذشتگان هم می شود ولی اگر به ضرر باشد فقط شامل آیندگان می باشد) پس باید بیان کسائیکه به خاطر چشم و یا خیلی از بیماری هایی رو که طرف معاف دائم میشه بعد با یه عمل و یا به هر دلیل دیگه ای خوب میشه که من نمونشو دیدم پس اونارم احضار کنن که اشتباه شده پس بیا که مشمولی! تازه اینی که می گن دکترا اشتباه کردن خیلی کوته فکریه آخه مگه میشه طی چند ماه اجرای این قانون هیچکس و معافیت چند هزار نفر هیچکدوم از مسئولین متوجه نشده باشن که بایستی بر اساس مریضی معافیت صادر کرد یعنی انقدر گیجن که قانونو خودشون درست اجرا نکردن!!!! بنده مطمئن هستم که اولا به نفع معاف شدگان صادر می شود و همین حرفی که رازینی زده کفایت می کنه
ببخشید زیاد حرف زدم سرتونو درد آوردم

نظر یک حقوقدان سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:34 ق.ظ http://ebtal50.persianblog.com

مدیریت محترم سایت و دوستان عزیز :

هشدار ******* هشدار

1 . عملکرد دیوان عدالت بر مبنای عدالت مطلق "قانونی" میباشد و بدون در نظر گرفتن شخصیت طرفین و صرفا در چارچوب قانون عمل میکند و قضات دیوان ( که انصافا افراد صالح و خوش سابقه ای هستند ) بر خلاف سایر نهادها توان مصلحت اندیشی ندارند . پس تجمع در مقابل دیوان و بیان مشکلات زندگی تاثیری در رای دیوان نخواهد داشت .

2 . قطعا نظام وظیفه قبل از اقدام خود جوانب امر را در نظر گرفته و با مشاورین حقوقی خود مشورت کرده و به اصطلاح برای حضور در دیوان دوپینگ حقوقی انجام داده . وگرنه جرات نمی کردند چنین کاری انجام دهند و موقعیت کاری خود را به خطر اندازند . پس احتمال اینکه عمل نظام وظیفه توجیه قانونی داشته باشد فراوان است و در اینصورت ما محکوم خواهیم شد .

3 . در صورتیکه دیوان رای به محکومیت ما صادر کند دیگر نمیشود کاری کرد و تجمعات ما هم غیر قانونی اعلام میشود . حتی رهبری هم برای قانون احترام فراوان قائلند و بعید به نظر میرسد که در صورت صدور حکم آنرا نقض کنند .

4 . شاید بهتر بود که کار به دیوان کشیده نمیشد ولی حالا که قرار است پرونده در دیوان مورد بررسی قرار گیرد بهترین کار انتخاب وکلای مجربی است که به قانون اشراف کامل داشته باشند و به قضات محترم در یافتن قوانین امیدوار کننده کمک کنند ( نسبت به وکلای نظام وظیفه معلومات بیشتری داشته باشند . )

5 . تا اینجای قضیه این پرونده به پرونده سایت بازتاب بسیار شبیه شده . سایت بازتاب پس از توقیف شدن به دیوان شکایت کرد که دیوان هم در ابتدای رسیدگی حکم موقتی مبنی بر رفع توقییف این سایت رو صادر کرد و در اون زمان بازتابیها هم مثل ما از خوشحالی در پوست خود نمیگنجیدن ولی دیروز خبری در روزنامه ایران منتشر شد مبنی بر اینکه دیوان در بررسیهای خود سایت بازتاب رو محکوم کرد .

6 . تا قبل از صدور رای در دیوان فرصت باقیست . به نظر من بهترین کار مراجعه به دفتر رهبری میباشد که هم حق مصلحت اندیشی دارد و هم از اهرم لازم برای فشار بر نظام وظیفه برخوردار است و هم سابقه این دفتر نشان داده که در دعاوی بین اشخاص ودستگاههای مختلف حکم به نفع اشخاص صادر میشود .


پس تا قبل از اینکه با محکوم شدن در دیوان همه راهها به رویمان بسته شود مسیر حرکت را عوض کنیم .

حسین سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:54 ق.ظ

راستی اینو یادم رفت بگم اینا که میگن خیلیا به خاطر رژیم گرفتن و یا انصراف دادن از دانشگاه معاف شدن به نظر شما واقعا مگه میشه اینا اطلاع نداشته باشن که ملت دارن چی کار می کنن تا معاف بشن!!! پس اینجاس که باید گفت که اینا عمدا این کارو کردن که ببینن آیا دکترا و یا متصدیان نظام وظیفه برای معاف شده ها از بند (پ) استفاده کردن یا نه
به نظر من همین که گفتن فعلا متوقف شد یعنی دیگه صداشو در نمیارن

امیر سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:07 ق.ظ

اکثر افراد در شورای عالی پزشکی معاف شده اند-یعنی دکترها قانون صحیح را نمی دونستند؟

علی سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:58 ق.ظ

http://70.86.30.133/news/65901.php
در مورد بازتاب هم دیوان نظر داده که تا زمان نهائی نشدن حکمی در سازمانی محق به داوری در آن مورد نمیباشد.
ولی با تماس با دفتر رهبری (به دلیل سابقه این دفتر در احقاق حق مردم و شناخت از معظم له که همواره به نفع مردم کار میکنند) را مفید میدانم
زیرا به دلیل مشغله کاری خیلی از ظلم ها به اطلاع ایشان نمیرسد و اگر اطلاع رسانی انجام شود قطعا ایشان به نفع مردم اوامر صادر میکنند.

محسن سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:01 ق.ظ

سلام. یه خبره خیلی مهم.امروز.11 .2. 86 رفتم نظام وظیفه گفتم کارتمو بدین. کلی از دستان دیگه هم اومده بودن. به هیچ کدوممون کارت ندادن و گفتن فقط به ما دستور دادن که فعلا دست نگه داریم.همین.این طور که معلومه دارن ما رو سر میدونن .پس باید حتما تا منتفی اعلام شدن این جریان ساکت ننشینیم.این جور که معلومه دیوان هم داره به نفع نظام وظیفه رای میده.باید یه فکر دیگه کرد. گرفتن وکیل مجرب یا اقدام از طریق رهبری.

رامبد سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 06:22 ب.ظ

بچه ها متاسفانه خبرهای بدی از دوستان شنیده ام
آنها میگویند که دیوان عدالت اداری میخواد به نفع
نظام وظیفه رای بده
دست بکارشین
حقتونو بگیرین

یوسف سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:22 ب.ظ http://ebtal.blogsky.com

بچه ها به نظرمن این موضوع را به طورگسترده باید به اطلاع روزنامه ها و خبرگزاریهای مختلف برسانیم

[ بدون نام ] یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:43 ب.ظ

با سلام خدمت مدییریت محترم سایت
لطفا یک نامه در مورد لغو معافیت ها و رسیدگی
به آن به سایت رهبیری بفرستید
www.leader.ir
قسمت ارسال نامه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد