معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

آیا کارت این معاف شدگان صادر نخواهد شد؟

گویا نظام وظیفه از صدور کارت معاف شدگان جدید قد و وزن (معاف شدگان سال گذشته) خودداری می کند و علیرغم سیر مراحل اداری معافیت این دسته از معاف شدگان، کارت آن ها تحویل شان نمی شود. به همین علت برخی از معاف شدگان نامه اعتراض آمیز زیر را منتشر نموده اند:

خبرگزاری فارس، ۸/۷/۸۶

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جمعی از معاف شدگان چاقی و لاغری از خدمت سربازی، طی ارسال نامه به دفتر خبرگزاری فارس در تبریز خواستار رسیدگی به وضعیت معافیتشان شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در این نامه که نسخه‌ای از آن به دفتر خبر گزاری فارس در تبریز ارسال شده آمده است:یک سال پیش معافیت پزشکی گرفته ایم،اما بیش از یک سال است که نظام وظیفه از صدور کارت معافیت پزشکی جلوگیری به عمل آورده است. در حالی که صدور معافیت طبق مقررات قانونی و از سوی مراجع قانونی صورت گرفته است و مقامات صادر کننده معافیت پزشکی خود از متخصصین و صاحب نظران امر بوده و همگی در راستای مقررات و موازین قانونی اقدام کرده اند.
در نامه خاطرنشان شده است: رعایت این قوانین و مقررات برای کلیه متصدیان نظام وظیفه الزامی است که برخلاف موازین قانونی جبهه گیری کردند و باید در این رابطه اتخاذ تصمیم نمایند. طبق قوانین و مقررات موضوعه و از مراجع قانونی گواهی معافیت دریاقت نموده‌ایم و تا زمانی که به طرق قانونی این معافیت ملغی نگردیده حق بدیهی و قانونی ما است که از مزایای آن نیز برخوردار باشیم ولیکن حوزه نظام وظیفه تا به حال از تنفیذ و عمل به مفاد آن استنکاف نموده و برای معاف شدگان سال گذشته کارت معافیت پزشکی صادر نکرده است.
در ادامه این نامه ذکر شده است: در پی مراجعات مکرر معاف شدگان پیگیری امر متصدیان حوزه نظام وظیفه ضمن ارائه یک برگ تصویر بخشنامه شماره 33/11/708/م/ع/ن مورخه 20/07/1385 صادره از ستاد کل نیروهای مسلح اظهار نمودند که بخشنامه مذکور معافیت پزشکی صادره را لغو و باطل نموده و گواهی معافیت صادر باطل شده و فاقد اعتبار است و در این مورد آنچه که مهم و قابل توجه است این است که گواهی معافیت اینجانبان طبق قوانین صادره شده و ادعای ابطال آن توسط بخشنامه کاملا مغایر با موازین قانونی است و باید توجه داشت که بخشنامه هرگز نمی تواند با قانون برابری نماید و اقدامات قانونی را نمی توان با صدور بخشنامه باطل کرد، علیهذا با عنایت به موارد فوق و این مهم که بخشنامه قابلیت تعارض با قانون نداشته، نمی تواند ناقض و ناسخ اقدامات قانونی باشد.
جمعی از معاف شدگان چاقی و لاغری در پایان خواستار شده اند: با توجه به مراتب فوق به نظر می رسد برای احقاق حقوق معاف شدگان و ابطال مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح و نظام وظیفه دال بر لغو معافیت پزشکی چاقی و لاغری می بایست ابطال مصوبه از هیئت عمومی دیوان عدالت اداری درخواست شود و از آنجا که در صورت اعزام این افراد به هیچ طریقی نمی توان این خسارت را جبران نمود، مستنداً به ماده15 و قسمت اخیر ماده 20 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 9 خرداد 1385 ابتدائاً دستور موقت فوری دراین زمینه باید تقاضا شود.

نظرات 7 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 30 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 10:04 ب.ظ

سلام این دفاعیه خیلی کامل بخشنامه باطل بشه مشکل هر دو گروه حل می شه پرونده همه رو فرستادن هئیت رایی عمومی هیچ قاضی به تنهایی حاظر نشده رای صادر کنه الان 7 تا قاضی هست که باید رایی وحدت بدن بخصوص کسانی که کارتشان صادر نشده زندگی آنها به هم ریخته است ای کاش یکی از بچه ها این دفاعیه رو به یه خبرگذاری معروف یا یه روزنامه سراسری می داد چاپ بشه چون خیلی کامل و بخشنامه ستاد کل باطل بشه هم کسانی که کارت دارن مشکلشون حل می شه و هم کسانی که کارت ندارن
ایسنا یا روزنامه های پرتیراژ مثل جام جم و...

علی چهارشنبه 2 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:51 ب.ظ

تو سایت خود نظام وظیفه نوشته بالاتریرن مرجع پزشکی شورای عالی پزشکی.منم حین خدمت تو شورای عالی پزشکی تو خود بیمارستان ناجا توسط ۳دکتر معاینه شدم وخود رئیس بیمارستان که با لباس نظامی بود ودرجش سرهنگ تمام بود حضور داشت.الان گتاه من چیه؟من بعد از ۳ سال تشکیل زندگی و هزار بدبختی باید چکار کنم.؟

faster شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 04:35 ب.ظ

یادمان نرود هنوز رای نهایی صادر نشده . هشیار باشید.

[ بدون نام ] دوشنبه 7 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:59 ب.ظ

خواشمندم پیگیری را ادامه دهید تا تکلیف همگی معاف شدگان معلوم شود .من خودم کارت دارم .ولی باید نظام وظیفه وادار شود برای همه بدون قید وشرط کارت صادر کند و این پرونده به نفع ما خاتمه یابد. اگرقرار به انجام کاری هست اطلاع رسانی کنید

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 05:11 ب.ظ

دوستان عزیز
بوهای بدی به مشام می رسد.
جناب آقای کارگر مخالف جدی این قضیه از صحنه برداشته شد.

مراقب باشید
مراقب باشید

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:52 ب.ظ

سلام

آیا خبر زیر درسته ؟؟؟

؛؛؛ مدیر دفتر دکتر ریاض (نایب رئیس کمیته اصل 90 مجلس) به یکی از نمایندگان معاف‌شدگان خبر پیروزی معاف شدگان را داد. پس از حدود 1 سال اخبار ضد و نقیض کلیه‌ی کارت‌های معافیت چاقی و لاغری به طور کامل تایید شد. ؛؛؛


اگر درسته باید برای کمک به معاف شده های بدون کارت به تلاشمون ادامه دهیم.

لطفا صحت و سقم خبر بالا رو تعیین کنید. راستی پس رای دیوان چی میشه ؟؟؟؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 16 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:02 ب.ظ

با عرض سلام خدمت دوستان عزیز
بنده امروز متون نامه های منتشره د راین وبلاگ را دریافت و مطالعه نمودم.ضمن تشکر از مسئول محترم بلاگ لازم است نکات ذیل به استحضار برسد:
با مطالعه دقیق نامه ارسالی از ستاد کل به ناجا مشاهده می شود ستاد کل اعلام داشته معاینه اولیه معاف شدگان بایستی توسط پزشک مورد تایید بهداری انجام می پذیرفته و پس از آن نیز معاینه نهایی بایستی توسط پزشکان مورد تایید انجام پذیرد.
لازم به ذکر است طبق برگه ارسالی ما هنگام استفاده از این نوع معافیت بایستی ابتدائا این برگه ممهور به مهر یک پزشک دارای کد نظام پزشکی (ونه الزاما مورد تایید بهداری) شود و بعد این برگه و دیگر مدارک به نظام وظیفه پست شود.پس همه ما (یا لااقل اکثریت ما) توسط پزشک معمولی(ونه مورد تایید بهداری) معاینه اولیه شده ایم.
جالب اینجاست ستاد کل از در بیرون رفته و از پنجره وارد شده است و این موضوع که در ماده 41 گفته شده پزشک مورد تایید بهداری، را دستاویز مجدد قرار داده است!!!
بنابراین طبق دستور مجدد ستاد کل بایستی همه ما فراخوان شویم.
البته یک گاف در این نامه است و اینکه نوشته شده ظرف مدت دوماه نسبت به احضار کسانی که بر خلاف مقررات معافیت صادر کرده اند اقدام شود.آیا این به معاف شدگان بر می گردد؟یا به صادر کنندگان.ابتدای جمله کلمه احضار برای معاف شدگان است و انتهای جمله کلمه صادر کرده اند!!!!!!!(امیدوارم به صادر کنندگان مربوط شود که بعید می دانم)
خدای من این کشور روی هوا اداره می شود!!!

با عرض معذرت از همه دوستان خواهشمندم نامه را با دقت مطالعه فرمایید.البته بنده قصد بهم زدن شادی دوستان را ندارم چون خودمم هم شادی را دوست دارم و منتظر موفقیت قطعی هستم ولی زیاد از ساده لوحی خوشم نمی آید.

همچنین در نامه معاونت انسانی ستاد کل به کمیسیون اصل نود اعلام شده صرفا کسانی که بر خلاف مقررات کارت گرفته اند فراخوانی مجدد می شوند.یعنی همه ما چون طبق بخشنامه ستاد کل معاینه اولیه در صورتی که توسط پزشک مورد تایید بهداری انجام نپذیرد بر خلاف مقررات می باشد.

با عرض پوزش از تمامی عزیزان این دونامه کاملا به ضرر ما است و همانطور که قبلا عرض کردم با اخراج! جناب اقای کارگر که از طرفداران ما بوده اند موضوع بصورت خزنده به ضرر ما پیش می رود.
البته بنده بسیار متاسفم این موارد را مطرح می کنم ولی بایستی هوشیار بود و مسائل را انگونه که هست دید و نه انگونه که دوست داریم.
البته همچنان به خداوند بزرگ توکل داریم و امیدواریم متن این دونامه همان چیزی باشد که عزیزان برداشت کرده اند و نه برداشت من.

از نمایندگان شما عزیزان در کمیسیون اصل نود مجلس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد