معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

در جلسه کمیسیون اصل نود چه گذشت؟

گزارش زیر توسط یکی از نمایندگان معاف شدگان که در جلسه حضور داشته تهیه شده است. قبل از خواندن این گزارش ذکر چند نکته الزامی است:

۱- اگر کم لطفی سایر دوستان در مورد حضور در طول جلسه وجود نداشت، دوستان با روحیه بسیار بالاتری از همه ما دفاع می کردند. هر چند که با وجود این کم لطفی باز هم به نظر من خوب و شجاعانه جلسه را اداره کرده اند. اما کاش آن روز وقتی سردار کمالی می خواست وارد مجلس شود مجبور می شد انبوهی از جماعت معاف شدگان را پس بزند تا به درب ورودی برسد!

۲- گویا سردار کمالی برای ایجاد پشتوانه حمایتی در جلسه مرتبا از این که موضوع را به رهبری گزارش می داده اند و تحت امر ایشان کارها را پیش می برده اند صحبت کرده اند. هر چند سرهنگ غدیری بعدا در صحبت خود با یک پاسخگویی ضمنی گفته اند «این قدر از رهبری مایه نگذاریم. نباید با کارهای اشتباهمان آقا را زیر سوال ببریم و به ایشان نسبت دهیم. رهبری معظم اینطور نیست که بر خلاف قانون حرف بزنند و اگر قوانین مصوب مجلس باشد می گویند مجلس تصمیم بگیرند و صحبت خلاف قانون نمی کنند.» اما با این همه نیاز به ملاقات هر چند کوتاه نمایندگان معاف شدگان با رهبری احساس می شود. هر چند من مطمئنم رهبری یک طرفه و صرفا با اظهارات سردار کمالی قضاوت نخواهد کرد اما گویا دوستان این تقاضای ملاقات با رهبری را در جلسه کمیسیون مطرح نموده اند که امیدوارم به گوش رهبری برسد (شما هم می توانید با تماس با بیت رهبری و دفتر بازرسی رهبری در رساندن این تقاضا به گوش ایشان سهمی داشته باشید!)

۳- با توجه به اعتقاد سرهنگ غدیری رئیس بازرسی نظام وظیفه به صحت آیین نامه و صحت اجرای آن، به نظر می رسد که نظام وظیفه در موضع مخالفت با این تصمیم ستاد کل قرار دارد. اما نکته مبهم اظهارات سردار کارگر است که مخالف این امر را نشان می دهد که به قول این دوست عزیز شاید به علت حفظ سمت و عدم تخطی از وظیفه (تابعیت از تصمیمات ستاد کل) باشد.

۴- گویا حضور یک وکیل در جلسه و ایراد چند نکته حقوقی توسط ایشان در انتهای جلسه بسیار مثبت بوده که به نظر من جواب خوبی هم به طعن سردار کمالی بوده در ابتدای سخن ایشان که مدعی ضعف حقوقی متن نوشته شده توسط نمایندگان ما شده اند.
به هر حال می بینید که حضور یک وکیل در کنار ما چقدر مفید است. به خدا پنجاه هزار تومان که برای ثبت نام وکیل در نظر گرفته شده شاید زمانی که معاینه مجدد شدید و به خدمت اعزامتان کردند هزینه دو بار رفت و برگشت از خانه تا پادگان هم نباشد. آیا صبر کرده اید که این پنجاه هزار تومان را آنجا خرج کنید؟ به هر حال تصمیم با شماست که لینک بالای صفحه را کلیک کنید یا نه!

۵- پیش نویس متن قرائت شده در این جلسه قبلا در بخش نظر دهی یکی از پست ها آمده بود. 
 

و اما گزارش تهیه شده توسط این دوست عزیز:

بسم الله الرحمن الرحیم
بنده یکی از نمایندگان شما عزیزان هستم که در جلسه روز دوشنبه حضور داشتم.البته این حق تمامی شما دوستان است که از ماوقع جریان اطلاع یابید.و این را هم بدانید که شما هم می توانستید سهم کوچکی در این اعتراض داشته باشید.چه اینکه هیچکدام از ما حتی احتمال هم نمی دادیم شخص سردار کمالی در جلسه حضور یابد.همین که ما ایشان رابه مجلس کشاندیم نشان از توان بالای ما می باشد.همینجا از دوست عزیزمان جناب آقای ع.ح.پ که ترتیب این جلسه و جلسه قبلی را داده اند کمال تشکر و قدردانی را می نماییم و صرف نظر از نتیجه اجر جزیل را از خداوند متعال برای ایشان خواستاریم.

ابتدائا شرح مختصری از جلسه خدمت دوستان ارائه می گردد.بنده قصد بهمراه بردن ام پی 4 به جلسه را برای ضبط صحبت ها داشتم که متاسفانه تمامی وسائل ما من جمله موبایل و... بهنگام ورود بایستی تحویل می شد.بنابراین با توسل به نت برداریهای سریع و بد خطم! و همچنین حافظه ام شرح جلسه را خدمت دوستان اعلام می نمایم.اگر کم و کاست یا اشتباهی بود امیدوارم دوستان دیگر اصلاح کنند.

همانطور که عرض کردم این حق شماست که از ماوقع ، خبر دست اول داشته باشید.البته این هم حق ماست که تنها نباشیم و شما تهرانی ها لا اقل مثل بنده که از اصفهان در جلسه حضور داشتم زحمت 2 ساعت وقت گذاشتن را می کشیدید.الحمد لله مترو هم که سریع و بدون هزینه شما را تا پاشنه در مجلس می آورد.بگذریم.
بنده معتقدم این جریان یک جریان عادی نیست.یک امتحان همت است.یک آزمایش مردانگی.یک خاطره.یک دست و پنجه نرم کردن شیرین و یک قدرت نمایی درونی.اینکه به خود ثابت کنیم تا چه حد زنده ایم و غرق در خور و خواب نیستیم.اینکه ثابت کنیم تا چه حد هیهات من الذله در وجودمان رشد کرده.
من گرفتارم.فوق العاده.نوشته بودم قراردادهای سنگین دارم.ولی هستم.چون می خواهم خودم را به خودم ثابت کنم.نه به کارگر نه به شما و نه به دیگران.پس هستم حتی اگر تنها باشم.دوستان عزیز نماینده ، شما هم با این دید بنگرید آنوقت می بینید مهم نیست که دوستان عزیز تا چه حد از وقت خود مایه گذارند.ما که از همه چیزمان مایه گذاردیم و رودرروی کمالی ایستادیم ، محکم حرف زدیم و اجر خود را از خداوند خواهیم گرفت.

خب عزیزان خیلی صحبت کردم و اما ماوقع جلسه:

تمامی عزیزان مدعو حضور داشتند.البته یکی از دوستان با آقای وکیلی تشریف آوردند و ایشان نیز با هماهنگی توانستند برگه ورود دریافت کرده و در جلسه حضور یابند.لازم به ذکر است بنده قدرت وکیل را در این جلسه دیدم.زیرا مطالب کوتاه مطرح شده توسط ایشان به ذهن هیچکدام از ما خطور نکرده بود و باعث تحسین آقای ریاض شد.ایشان به بنده بصورت خصوصی گفتند بعد از جلسه با یکی از وکلای مجرب دیوان جلسه دارند و ماوقع را به ایشان می گویند.همچنین گفتند اگر می  خواهید موفق شوید بایستی با یکی از وکلای دیوان صحبت کنید و بنده قول پیگیری موضوع را از ایشان گرفتم.متاسفانه من الان مشهد هستم و فرصت پیگیری ندارم.ولی د راینده ای نزدیک این کار انجام خواهد شد.

بگذریم

آقایان کمالی صالحی و غدیری به ترتیب رییس مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح،مشاور حقوقی ناجا(یا نظام وظیفه)(بازنشسته) و رییس بازرسی ناجا(یا نظام وظیفه) در آن طرف میز و نمایندگان شما در این طرف میز صف آرایی کردند.بنده به آقای کمالی سلام کردم که سلام خشک و همراه با لبخند تلخ ایشان اضطراب مرا دو چندان کرد.ولی وقتی شما دوستان عزیز را به یاد آوردم دیدم من خودم نیستم که در جلسه حضور دارم.40 هزار نفرند که حضور دارند.پس تنها نیستم.(بگذریم که وقتی ایشان لب به سخن گشوند من نظرم تغییر کرد و ایشان را انسانی با قدرت بیان و استدلال متوسط دیدم)جناب آقای دکتر ریاض بعنوان رییس جلسه در ابتدای جلسه خطاب به ما گفتند شما دوستان از همه اقشار هستید پس اجازه بدهید آقایون خودشان معرفی کنند.حضرات یک به یک با عنوان سرتیپ دوم و سرهنگ خودشان را معرفی کردند.

اقای دکتر ریاض رو به بچه ها فرمودند مسائل را مطرح کنید.طبق هماهنگی قبلی متنی آماده شده بود که از ایشان درخواست شد این متن بجای صحبت های پراکنده قرائت شود.(چون ممکن بود با صحبت بچه ها مدام اقایان حرف توی حرف بیاورند و نگذارند کلام منعقد گردد و نیز برخی موارد از قلم بیفتد.مضاف بر اینکه جو حاکم بر جلسه کمی سنگین بود و امکان بداهه گویی را از بچه ها سلب می نمود.هر چند در پایان عزیزان به خوبی مسائل مختلف را مطرح کردند.)البته متن کمی تند بود که با توجه به حضور اقای کمالی مقداری از متن سانسور شد به نحوی که به اصل کلام اسیب نرسد.البته متن کامل در اختیار نمایندگان مجلس و نماینده نظام وظیفه واحتمالا ستاد کل قرار گرفت.

شخصی که قرار بود متن را قرائت کند در ابتدا به این نکته اذعان داشت که متن حاضر بدلیل نبودن مدارک قطعی با استفاده از روزنامه ها و ابراز نظرها و بخش نامه منتشره تنظیم شده است و بعلت ضبط صدا در کمیسیون مسئولیت صحت آن بر عهده روزنامه هاست.آقای ریاض با بیان درک این مطلب درخواست قرائت متن را نمودند.

متن مورد نظر(که فایل و متن آن چند روز قبل از جلسه در تمامی وبلاگها ثبت گردید) قرائت گردید.قرائت کننده متن با تمام توان و سعی در استحکام در کلام ، تلاش در القای مفاهیم را داشت و در پایان با جلب توجه حضار به بخش آخر(مشکلات و رافت اسلامی) متن را به پایان برد.قرائت متن حدود 20 تا 25 دقیقه به طول انجامید.پس از ان آقای دکتر ریاض با تمسک به بخش اخر متن و با چهره ای متبسم گفتند درست است یا حق با شماست یا می توانید از رافت اسلامی استفاده نمایید.در هر حال یکی انجام می شود و می توانید از رافت استفاده کنید.

پس از ان آقای دکتر ریاض از اقای کمالی درخواست اظهار نظر کردند و به ایشان نیز حدود 20 تا 25 دقیقه وقت دادند.بنده و دیگر دوستان از سخنان ایشان نت برداری کردیم.مقدار زیادی از سخنان ایشان تکراری بود .ان چیزی که من در متنهایم دارم این است و بصورت منقطع و تحت شماره می نویسم:
1-شمایی که مواد قانونی را مطالعه کرده اید بهتر است بیشتر مطالعه میکردید که بدانید قانون ستاد کل پس از قانون نظام وظیفه نوشته شده است و همه تصمیمات نظامی با اذن رهبری و توسط ستاد کل انجام می گیرد.(و کلی تعریف و تمجید از رهبری و اینکه پشت ما رهبری است و ما دستور از ایشان میگریم.به صحبتهای اقای غدیری تو.جه شود در ادامه متن که چطور جواب ایشان را دادند)
2-نظر ستاد کل وارد شدن این جریان به مرحله تبلیغتی دارد و اظهار نظر رییس دیوان بدون کارشناسی بوده و باعث تحریک اذهان عمومی شده است.همینطور نمایندگان مجلس جوسازی کرده اند.(عین کلام ایشان)
(البته پس از صحبت ایشان اقای ریاض با لحن تند و البته کمی متبسم به ایشان گفتند مجلس خانه ملت است و مردم اولین جایی که برای مشکلاتشان می روند مجلس است و این حق مجلس است موضوعات را پیگیر ی کند و وظیفه ماست)
3-درمورد عطف به ماسبق اینکه ما به دیوان گفته ایم شما خودتان قوانینی را قبلا برداشته اید .ایا انها عطف به ماسبق نیست؟
4-در رسانه ها افرادی هستند که خودشان این معافیت را گرفته اند و اقدام به جوسازی می نمایند.
5-قبلا قرار بود فقط چاقی و لاغری بدون عدد نوشته شود ولی بعلت وحدت رویه اعداد 20 و 40 گذاشته شد و در صدر ماده غدد مطرح شده.و بعد ما با توجه به افزایش درخواستها عدد 15 را ابلاغ کردیم بعد از 3 ماه.
6-ما خدمت رهبری مو ضوع را اطلاع دادیم و ایشان گفتند کلیه مسببین باید تنبیه شوند! و عده زیادی را ما تنبیه کردیم و پزشکان زیادی ممنوع شدندو بقیه هم در دست بررسی است.و در این اشتباه که صورت گرفته برای افراد معاف شده حقی قائل نیستیم!
7-سالانه بالغ بر 50 درصد از شورای پزشکی به شورای عالی پزشکی می روند و این طبیعی است!قبلا 90 درصد بوده.تعداد معافیت پزشکی درخواستی سالانه بالغ بر 100 هزار نفر است که معتقدیم بسیاری قانونی نیست.
8-اصلاحیه خدمت رهبر داده شده است و البته در ماده 43 قصد داریم مدت 5 سال را حذف کنیم و همیشه دست نظام وظیفه را برای احضار معاف شده باز گذاریم!
9-قرار نبوده کارتی باطل شود و افراد معاینه مجدد می شوند و در صورت عدم وجود بیماری غدد برای سربازی احضار می شوند.
10-انهایی که احساس کردند مشکل دارند مراجعه نکردند و جوسازی کردند.
11-رییس نظام وظیفه را ما قط تفهیم کردیم و خودشان اقدام به اجرای ماده 43 کردند!
12-تا بحال 33700 نفر معافیت گرفته اند که 30 تا 40 درصد ان غیر قانونی است.
13-کمبود نیرو نداریم ونیروی انتظامی برای طرح امنیت اجتماعی خود اقدام به فراخوانی مشمولان غایب نموده!
14-مسائل دیگری پشت جریان است و ما ساعتها کار کارشناسی کرده ایم و حتی گفتیم پیگیری نکنیم ولی عده ای معتقد بودند باید با متخلفان برخورد شود.تخلف صدور هست،رشوه هست،تخلف پزشک هست...
15-تعداد 24000 نفر با عدد20 معاف شده اند.
16-علت طولانی شدن که چرا زودتر مطرح نکردیم و بعد از 4 سال مطرح کردیم این بوده که بدنبال همه شهرها بودیم و افراد در کمیسیون ها ثابت نبوده و عوض می شدند و باید همه شهرها زاهدان تهران و دیگر شهرها بررسی می شد وطولانی شدنم موضوع بخاطر بررسی بوده!!
17-در پایان ما منتظر رای دیوان هستیم تا پس از ان تشکیل جلسه دهیم و ببینیم باید چکار کنیم.
18-ما دنبال اعزام معاف شدگان نبوده ایم!!! و می خواهیم ببینیم چند نفر معاف نمی شوند بدهیم خدمت آقا(رهبری) و از رهبری دستور بگیریم که باید اعزام شوند یا نشوند!!!

این چکیده کلام سردار کمالی بود.البته عرض کردم این حاصل نت برداریهای بنده بوده که ممکن است صحبتی از میان افتاده یا تغییری در کلام باشد.سعی کردم انچه نوشته ام و به خاطر دارم را بازگو کنم.

تمامی سخنان ایشان جواب محکمی در پی داشت که البته در متن دفاعیه ذکر شده بود و اساسا مطلب جدیدی از جانب ایشان ارائه نشد مگر اینکه مدام تکیه بر فرمان رهبری داشته و اینکه رهبری در جریان این ماجرا قرار دارند.

و اما سپس معاون حقوقی نظام وظیفه صحبت کوتاهی داشتند که یکی به در زدند و یکی به تخته!
1-ما متوجه شدیم تعداد زیادی دارند معافیت میگیرند و به ستاد کل اعلام کردیم و ستاد کل عدد را 15 کرد.
2-این فرمول مال کشور ما نیست!!!(خواهشا رجوع کنید به متن همشهری جوان ببنید متون از کجا آب می خورد)


سخنان ایشان مقداری به نفع نظام وظیفه بوده و مقداری به نفع معاف شدگان! و البته کوتاه و بدون بار کلامی!

در پایان سرهنگ غدیری رییس بازرسی نظام وظیفه بیاناتی داشتند که احسنت احسنت بنده را بر انگیخت!
1-ما همه تابع رهبری هستیم و اگر به شخص من آقا بگویند سفید سیاه است بنده قبول دارم.
2-نباید با کارهای اشتباهمان آقا را زیر سوال ببریم و به ایشان نسبت دهیم.
3-سازمان نظام وظیفه بر طبق قانون عمل کرده و ستاد کل هر چه بگوید اقدام میکنیم و ما خودمان تبعات کار را می دانیم.
4-این معافیت فقط توسط نظام وظیفه داده نشده و شورای پزشکی سه نفر هستند که فرماندار معرفی می کند و پزشک در این خصوص قاضی است و ما دخالت نمی کنیم.
5-ماده 8 را هم خود ستاد کل وهم ارتش وهم سپاه معافیت در حین خدمت داده اند و به ما معرفی کردند برای معافیت و ما معافی دادیم بنابراین همزمان 4 نهاد این معافیت را داده اند.
6-در بند 8 غدد ذکر نشده.اگر بخواهیم غدد را درنظر بگیریم پس بندهای 1 تا 7 مال چیست و در بندهای دیگر همه غدد بیان شده و در بند هشت نیازی نیست بیان شود.(مشابه استدلالات ما در متن دفاعیه)
7-ما موضوع را با شورای پزشکی مطرح کردیم و آنها نظرشان همان نظر قبلی است.
8-ما کاملا طبق قانون و مقررات عمل کرده ایم .
9-تا بحال در نظام وظیفه یک عده به صورت کلی ماده 43 نشده اند و هر موردی بوده بصورت فردی بوده است و این اولین بار است.
10-رهبری معظم اینطور نیست که بر خلاف قانون حرف بزنند و اگر قوانین مصوب مجلس باشد می گویند مجلس تصمیم بگیرند و صحبت خلاف قانون نمی کنند.
11-تعدادی ممکن است در شورایعالی پزشکی معاینه شده باشند و معافیت گرفته باشند.
12-ایین نامه درست بوده و ما درست اجرا کرده ایم و هیچ تخطی از قانونی وجود نداشته.

پس از صحبت ایشان که جو جلسه را کاملا به سمت ما برگرداند و دیدیم یک نفر آن طرف میز هست که البته بایستی این طرف می نشست! در ذهن حاضران اختلاف نظر نظام و ظیفه و ستاد کل به وضوح شکل گرفت.دوستان عزیز به وضوح مشخص شد درگیری شدیدی فی مابین نظام وظیفه و ستاد کل وجود دارد و اظهارات اقای کارگر به نظر بنده جهت حفظ سمت و البته نشان دادن تابعیت می باشد.وگرنه قطعا اگر ایشان با اقای کمالی موافق بودند حتما در جلسه حضور داشتند و نماینده های خود را نمی فرستاند انهم با این طرز بیان که صراحتا مقابل ستاد کل قرار گرفتند.

بگذریم.

پس از ایراد سخنان طرف مقابل جناب اقای دکتر ریاض فرمودند این جلسه جلسه تصمیم گیری نیست و ما مطالب دوطرف را می شنویم و البته منتظر رای دیوان هستیم.نامه ای به دیوان می نویسیم که زودتر نظرش را اعلام کند و ما هم به موازات پیگیری میکنیم.
البته توقف موقت سخت تر از قبل شده است و بچه ها در حالت بلاتکلیفی بسر می برند و ستاد کل باید مشکلات جوانان را در نظر بگیرد.

یلاخره این بچه ها بر اساس خشت اول شما ساختمانی بنا کرده اند و اگر شما بخواهید این خشت اول را بیرون بکشید چه اتفاقی می افتد.(مثال خوبی بود)


ایشان از ما تقاضای یک نسخه متن دفاعیه را کردند که در اختیار ایشان قرار گرفت.البته نسخ دیگری نیز دراختیار نظاموظیفه قرار گرفت.

یکی از دوستان با بیان اینکه درایین نامه مسائل دیگری هست که تضاد دارد تایید مشاور حقوقی نظام وظیفه را گرفت و اینکه د رتدوین ایین نامه دقت نمی شود.همچنین با دفاع مجدد از معاف شدگان به خوبی ابراز نظر کرد.

در پایان وکیل مذکور بیان داشت بند 8 جای دیگری نم یتوانسته مطرح شود بخاطر همین در ماده 30 بیان شده.مضاف بر اینکه عدم اجرای قانون یا از اشتباه پزشکان بوده یا از تقلب ایشان که در هر دو مورد قابل رد شدن می باشد و... که به نظر بنده اقای کمالی را آچمز! کردند.

بنده از سردار کمالی خواستم با توجه به ملاقاتهای ایشان با رهبری د راین خصوص لطف کنند و ترتیب ملاقات نمایندگان ما را نیز با ایشان برای روشن شدن موضوع بدهند که البته مد نظربنده این بود که به ایشان بفهمانم تنها به قاضی رفتن راضی برگشتن است و اینکه ما فعلا تا مجلس آمده ایم نیاز باشد خدمت رهبری هم می رویم.
البته ایشان درخواست بنده را رد کردند و گفتند از طریق دفتر رهبری می توانید انجام دهید که البته از قبل هم مشخص بود.

پس از درخواست اقای ریاض برای ختم جلسه حضار با ذکر جلسه از جا بر خاستند.

البته صحبتهای دیگری هم فی مابین مخالفین لغو معافیت رد و بدل شد که بدلیل اینکه در وبلاگ  یا ایمیل ممکن است درج شده و باعث خبر دار شدن ستاد کل گردد و در نهایت به ضرر ما تمام شود از ذکر آن با عرض معذرت از دوستان خودداری می نمایم.

خب دوستان عزیز.ضمن اینکه بخاطر عدم درج پیوسته کلام بخاطر وقت کمم عذر خواهی می نمایم عرض می کنم جو جلسه 80 درصد به نفع ما بود.احتمالا نظام وظیفه در آینده به نفع ما وارد عمل خواهد شد.البته در صورت پیگیری شما و نه خوابیدن در زیر لحاف!!!وگرنه که باید دید اقای کارگر باز چه فضل کرمی! می نمایند.

اقای ریاض به شخص بنده گفتند من موضوع را با جدیت پیگیری می کنم. به دوست دیگری هم گفتند اصلا نگران نباشید و ما موضوع را دیوان عدالت هم پیگیری میکنیم.
جالب اینجاست سخنان رسانه ای ایشان هم با سخنان حضوری ایشان کمی متفاوت است.البته باید هم همینطور باشد.


برادران عزیز
همانطور که در ابتدای مطلب عنوان کردم باز عرض می کنم نمایندگان شما مردانه ایستاده اند.هر شخص دیگری هم مایل است م یتواند به جمع نمایندگان بپیوندد.شما هم وظیفه خود را انجام دهید تا انشاا... پیروزی نهایی را نظاره گر باشیم.متاسفانه در وبلاگها پیامهای م یخوانم که اصلا درست نیست.اینکه موضوع تمام شده یا موارد مشابه.

تنها خواهش من حفظ اتحاد،در صحنه بودن و عدم خرده گیری از یکدیگر است.هر کس می تواند (خصوصا دوستان تهرانی)باید در حد توان وقت بگذارند.کمی تغییر دید نسبت به موضوع شما را فعالتر خواهد نمود و آن اینکه ما می خواهیم حق خود را بگیریم.بخش مهمی از زندگی ما گرفتن حق است.چطور اگر چکتان پول نشود تا پاس کردن آن به هزار و یک در می زنید؟البته این مساله بسیار مهم تر از مسائل مادی است و به نظر من محک مرد بودن ماست.محک شیر مرد بودن ما.محک زیر بار ظلم نرفتن ما،محک دید ماورایی ما،محک کمی فاصله گرفتن از خور و خواب و یک داستان شیرین چند ماهه در زندگی ما.


یه متن زده بودند وسط خیابون امروز صبح اصفهان دیدم:
خوشبین در مشکلات به دنبال فرصتهاست و بدبین در فرصت ها بدنبال مشکلات.

یکی دیگم این بود:
اولین و آخرین خبر،همه چیز در دست خداست.


پس فقط

اتحاد

اتحاد

اتحاد

تلاش

تلاش

تلاش

نظرات 16 + ارسال نظر
امین چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:51 ق.ظ

امیدوارم دوستانی که به دفاع از حقوق ما برخواسته اند همیشه در زندگی موفق باشند.
متاسفانه من در حال حاضر در ایران نیستم. تو را به خدا به من بگید چه کار کنم من همون کار رو می کنم. اگه می تونستم حتما میومدم ایران.
یک ادرس email در جواب این comment برای من بگذارید تا من با شما تماس بگیرم. از اون طریق من میتونم از شما شماره حساب بگیرم و پول به حساب شما بریزم برای وکیل گرفتن. راستی اطلاعات خودتون رو روی این وبلاگ نذارید. فقط email.

دوست خوبم
از دلسوزی شما متشکرم
آدرس ایمیلی که برای هماهنگی در مورد وکیل مشخص شده همان طور که در صفحه وکیل هم ذکر شده ebtal.ghadovazn@gmail.com می باشد

رضا چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:17 ق.ظ

حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: نگذارید انقلاب به دست نامردمان و نا اهلان بیفتد. حالا به دفاعیه ای که شخص سردار کمالی(تکرار میکنم شخص سردار کمالی) انجام داده توجه کنید چرا ایشان همه مشکلات را به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر بزرگوار ما نسبت می دهندحضرت که اسطوره بخشش و بزرگواری هستند ایشان که عفو عمومی برای همه غایبین زده بودند ایشان که خیلی از افراد که در زندان یا جاههای دیگر هستند مورد عفو قرار می دهند مطمئن باشید رهبر ما را در جزئیات امر قرار نداده اند و چیزهایی برای ایشان استدلال کردند که یکطرفه بوده و مطمئن باشید رهبر ما هیچ اطلاعی در مورد جزئیات این موضوع راندارند. به نظر شما سردار کمالی فرد دلسوز نظام هستند یا همان نامردمان و نا اهلان؟؟؟ خدا می داند

رضا چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:23 ب.ظ

اقا دستتون درد نکنه با این وبلاگتون.خدا بهتون عمر بده. ما که دستمون از ایران کوتاهه. وبلاگ شما به ما یک امیدی میده.موفق باشید

ali چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:01 ب.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز
با توجه به مسائل پیش آمده و برای حضور بیشتر دوستان در فعالیتهای مهم آینده , فکر می کنم هماهنگی و سازماندهی کامل در برابر دوستان نظام وظیفه الزامی باشد لذا پیشنهاد می کنم قسمتی را در سایت برای عضوگیری بر مبنای محل سکونت ایجاد کنید تا آمار هر شهر بدست بیاید تا هماهنگی های بعدی بر اساس محل زندگی بچه ها انجام دهیم

[ بدون نام ] چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:03 ب.ظ

از همه ممنونم موفق باشید

[ بدون نام ] چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:10 ب.ظ

یک نامه به عضو کمیسیون حقوقی مجلس

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت استاد گرامی جناب آقای دکتر فرهنگی ،
با سلام و عرض ادب و احترام و خسته نباشید خدمت جناب عالی،
اینجانب یکی از دانشجویان سابق شما و نماینده چند تن از جوانان تبریز هستم که با قانون وضع شده توسط ستاد کل نیروهای سلح موسوم به قد و وزن ( چاقی و لاغری مفرط ) از خدمت نظام وظیفه بصورت کاملا قانونی معاف شده و کارت معافیت با امضای جانشین سردار کارگر دریافت نموده ام .
خلاصه ماجرا :
2 سال قبل جهت انجام معاینات پزشکی و تکمیل فرم سلامت جهت اعزام به خدمت نزد پزشک سازمان نظام وظیفه آقای دکتر اجاق زاده رفتم . ایشان گفتند اگر مایل به دریافت معافیت پزشکی هستم میتوانم از طریق قانون لاغری مفرط اقدام نمایم . ایشان توضیح دادند که گرفتن معافیت پزشکی ممکن است بعدها برای استخدام شدنم مانعی باشد و در نهایت اینگونه شد که با تکمیل فرم توسط ایشان ( که کپی آن با مهر و امضا موجود است ) و بعد از ماهها رفت و آمد توانستم کارت معافیت خود را دریافت کنم .
اکنون پس ازگذشت یک سال از معافیت بنده و 4 سال از معافیت برخی ها مسئولین نظام وظیفه با اظهاراتی متناقض در اقدامی سوال برنگیز این کارتها را باطل اعلام نموده و دارندگان آنها را جهت بازبینی مجدد احضار می کنند در حالیکه این معافیت از سال 82 صادر شده و جوانان دریافت کننده هر کدام بر اساس آن برنامه ریزی و اقداماتی انجام داده اند :
- عده ای ازدواج کرده و صاحب فرزند شده اند
- عده ای استخدام شده اند
- عده ای شرکت تاسیس کرده اند و قراردادهای کاری و مالی بسته اند
- عده ای شغل آزاد پیشه کرده اند
- عده ای وام مسکن یا اشتغال دریافت کرده اند
- عده ای به خارج رفته اند
- عده ای وارد دانشگاه شده اند و ....
اکنون مدت دو ماه است مسئولین ( بالاخص سردار احمدی مقدم – سردار کارگر – سردار کمالی ) اظهارات متناقض زیر را در روزنامه ها و سایتهای رسمی منتشر می کنند که باعث نگرانی و تشویش بیش از 34000 خانواده شده اند ( نقل به مضمون از سایت تبیان هفته نامه امید جوان و روزنامه خراسان ) :
- هیچ تقلبی صورت نگرفته فقط قانون صحیح اجرا نشده که با بازبینی مجدد بخش اجرا نشده قانون اجرا خواهد شد !
- معاینه مجدد به مفهوم ابطال کارتها نیست و اکثر معافیتها تایید خواهد شد .
- از این قانون سوء استفاده هایی شده که در بازبینی مجدد امکان تقلب وجود ندارد .
- اشتباه از پزشکان ما بوده که بندهای قبلی یعنی معاینه غدد را لحاظ نکرده اند ( در حالی که بند ها هیچ ارتباطی به هم ندارند و هر کدام خود معافیت در پی دارد )
- معافیت چاقی و لاغری لغو نشده بلکه محدوده آن کمی کوچکتر شده است ( سردار احمدی مقدم )
- فقط 30 درصد دارندگان کارت از این معافی برخوردار می شوندوبقیه مشمول به حساب می آیند ( سردار کارگر در گفتگو با ایسکا نیوز )
- احضار دارندگان معافیت چاقی و لاغری با توجه به اعلام نظر رییس دیوان عدالت اداری متوقف شد ( صدا و سیما )
- برسی مجدد دارندگان معافیت لاغری و چاقی متوقف نشده و ادامه دارد ......

اما صریحترین تناقض در اظهارات سردار کارگر رییس سازمان نظام وظیفه عمومی :
سردار کارگر، ۱۱/۱۱/۸۲، روزنامه شرق: «فرمول خاص و ثابتی برای این معافیت داشتیم که عدد مدنظر ما تا دهم بهمن ماه رقم ۲۰ بود. از دهم بهمن ماه فرمول ما رقم حداقل را ۱۵ و رقم حداکثر را ۴۰ درنظر می گیرد که لاغرها و چاق های کسب کننده این رقم معاف می شوند.» وی در تشریح نحوه اخذ معافیت چاق و لاغری گفت: «جوانان مشمولی که عدد وزن آنها تقسیم بر مجذور قدشان از پانزده کمتر شود به عنوان لاغری معاف و جوانانی که عدد وزن آنها تقسیم بر مجذور قدشان از ۴۰ بیشتر شود به عنوان چاقی معاف می شوند.»
سردار کارگر، ۱۰/2/۸۶، روزنامه ایران:<<از سال ۱۳۸۲ تاکنون حداکثر ۳۰ هزار نفر در کشور از این نوع معافیت بهره مند شده اند. این در حالى است که بر اساس ماده ۳۰ آئین نامه معاینه و معافیت پزشکى فقط افرادى مى توانند از این نوع معافیت استفاده کنند که با بیمارى غدد مترشحه نیز دست به گریبان باشند.سردار کارگر تصریح کرد:متأسفانه در بررسى هاى کارشناسى به عمل آمده دریافتیم اعضاى کمیسیون هاى پزشکى مربوطه صرفاً با اندازه گیرى قد و وزن نسبت به معافیت مشمولان نظر داده اند.>>

حال سوالات بنده از جناب عالی بعنوان حقوقدان و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس :
1 –آیا این ما معاف شدگان یا کسانی از بیرون بودند که چنین قانونی وضع کردند و نظام وظیفه را ملزم به اجرای آن کردند یا خودشان ؟؟ که حتی عده بسیاری هم حین خدمت معاف شده اند
2 – آیا ما از نظام وظیفه و پزشکانشان خواستیم که غدد مترشحه ما را بررسی نکنند ؟
3 – آیا همه مسئولین محترم در تمام تصمیم گیری هایشان اینگونه بعد از 4 سال اجرای یک قانون برسی کارشناسی میکنند و پی به اشتباهشان میبرند ؟ سپس بجای محاکمه و برکناری اشتباه کنندگان تاوان کارهایشان را از مردم میگیرند ؟! یعنی 30 کمیسیون در سراسر کشور با پزشکان مختلف زیر نظر سازمان 34000 بار در طول 4 سال اشتباه کرده اند ؟؟؟؟
4 – آیا اگر بر فرض محال عده ای در گرفتن گواهینامه رانندگی تقلب کرده باشند همه گواهینامه ها باطل و دارندگان جهت امتحان مجدد فراخوانده می شوند ؟ آیا اگر در انتخابات حوزه ای تخلفی صورت گیرد کل انتخابات کشور باطل شده و دوباره برگزار میگردد ؟! اگر اینگونه باشد که بایدتمام کارها را تعطیل کرد و شروع کرد به مچ گیری و دوباره کاری و مجازات
5 – آیا این کار به صراحت عطف به ماسبق کردن قانون نیست ؟
6 – آیا مردم و جوانان بازیچه دست ایشان و موش آزمایشگاهی هستند که باید تمام عمر آماده باش باشند و هر روز به بهانه ای امنیت فکری و اجتماعی شان بهم ریخته شود ؟ آنهم توسط کسانی که به قول خودشان امین مردم هستند ؟
7 – چرا جوانان و خانواده هایشان و بیش از آن نظام مقدس جمهوری اسلامی باید تاوان ندانم کاری ها و اشتباهات عده ای را بدهند ؟
8 – اگر قانون اشتباه اجرا شده که اینگونه نیست اشتباه کنندگان و در راس آنها سردار کارگر ( با توجه به دو گفته متناقض بالا ) در کدام دادگاه محاکمه شده اند و حکمشان چه بود ؟؟
9- آیا این اقدامات وهن نظام و قانون و مردم و تمسخر همه چیز و همه کس نیست ؟؟
10 – این عده از تشویش اذهان عمومی و بی ثبات نشان دادن کشور چه اهدافی دنبال می کنند ؟
11- آیا جوانان قرار است به فرماندهی این سرداران!! و امیران که حرف امروز و دیروزشان یکی نیست در مقابل امریکا و دشمنان قد علم کنند ؟ آیا ایشان در صیانت از مرزها هم اینگونه عمل کرده اند و می کنند ؟
12 – وقتی مسئولین اینگونه آشکارا خلف وعده می کنند و براحتی حرفشان را عوض میکنند از یک جوان خام چگونه میتوان انتظار خدمت به چنین کسانی را داشت ؟

جالب اینجاست بر طبق شنیده ها از جلسه دوشنبه 86/2/24 کمیسیون اصل 90 مجلس که با حضور نمایندگان نظام وظیفه و نمایندگان معاف شدگان برگزار شد سردار کمالی مدیر کل مشمولان در اظهاراتی زننده و تعجب بر انگیز ابتدا خود را پشت رهبری پنهان کرده اند سپس رهبر معظم را پشتیبان خود دانسته اند و بگونه ای صحبت کرده اند که گویی ما معاف شدگان مقابل رهبری ایستاده ایم و این حکم را رهبر انقلاب صادر کرده اند در صورتی که اگر نظر فرمانده کل قوا اینگونه بود عقلا نیازی به تشکیل جلسه کمیسیون اصل 90 ، اعلام نظر دیوان عدالت اداری و اینهمه مصاحبه و کش و قوس نبود .
در حالیکه با سابقه ای که از منویات و احکام مقام معظم رهبری داریم ایشان در موارد متعددحکم به عفو عمومی به نفع جوانان و حتی برخی محکومان داده اند .
از موارد جالب جلسه کمیسیون آشکار شدن وجود اختلاف میان مسئولان نظام وظیفه بر سر این قضیه ، حمایت دکتر ریاض از معاف شدگان و متهم شدن رییس دیوان عدالت اداری به آگاهی نداشتن از قانون ! می باشد .

حال با توجه به عرایض بالا که خلاصه ای از ماوقع 2 ماه اخیر می باشد از جناب عالی نه به عنوان یک نماینده بلکه به عنوان یک پدر و کسی که حق استادی به گردن بنده دارید تقاضای رسیدگی و احقاق حق بیش از 34000 جوان و خانواده را می نمایم . بنده با وجودی که بعد از ماه ها بیکاری شغل غیر رسمی و در آمد اندکی پیدا کرده ام حاضرم بجای 34000 نفر عازم خدمت سربازی شوم ولی عده ای بیش از این آبروی نظام و خون شهدا را با گفته ها و اقداماتشان بازیچه قرار ندهند .

در پایان بنده و سایرین حق شکایت از مسئولین نظام وظیفه به محاکم صالحه قضایی ا به دلیل تشویش اذهان خانواده ها ، تهدید امنیت فکری و اجتماعی و ایراد آسیب های روانی و مادی و همچنین زدن اتهام تقلب و کلاهبرداری را برای خود محفوظ میدانیم .

جواد پنج‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:19 ق.ظ

ضمن عرض خسته نباشید به نمایندگان معاف شدگان.طبق تحقیقات بنده در شهرستانها .عدهای فکر میکنند قضیه تمام شده .ولی در شهرستانها آگاهی کافی در مورد دیوان عدالت وکمیسیون اصل ۹۰ وجود ندارد .حتی از جلسات ما هم خبری تدارند.ولی همگی روی یک اصل اعتقاد دارند.و ان هم اصل رهبری است.پس لازم میدانم در همین هفته قرار ملاقاتی را با رهبر معظم داشته باشیم واطلاع رسانی کنیم .قطعا شهرستانی ها هم حظور فعال داشته باشند.اگر خدای ناکرده دیوان بر ضد ما رای بده دیگه کار خیلی سخت میشه.پس قبل از نظر دیوان ملاقاتی بار هبر داشته باشیم بهتره....لطفا موافقان نظر بدن.............................................

شاهین پنج‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:25 ب.ظ

با سلام
چند روزی هست که می خواهم این متن رو بنویسم ولی به دلیل مشغله های زیادی که همانند تمامی دوستان پرکار و فعال!!! معافیت گرفته داشتم، فرصت انجام آن را پیدا نکردم.
من هم همانند تمامی دوستانی که فرصت پیدا نکردند در روز دوشنبه به مجلس بیایند کار داشتم! ولی دقیقا به خاطر همین کار و از دست ندادن آن به مجلس رفتم و دقیقا درک کردم که این دوست عزیزمان چه می گوید!
اما به دلیل تراکم جمعیت مردان پر دل و جرات، فداکار، آینده نگر و نگران آینده خود شوکه شده بودم! و دنبال یک جای خالی میگشتم تا بتوانم بایستم!!! واقعا روز جالب و به یاد ماندنی ای بود. روزی که اگر در آینده ای نزدیک مجبور شدیم پا بکوبیم و کلاغ پر بریم همگی به نیکی از آن یاد کنیم! آن وقت عزیزان نظام وظیفه فقط به مدت دو سال ناقابل، قشنگ سر کارمون خواهند گذاشت و برای همگی شغلی در خور شأنشان پیدا خواهند کرد. از پست دادن بالای دکل گرفته تا ایستادن سر چهارراه ها و پر کردن قبض جریمه که نصیب لیسانسهای عزیز میشود! بگذریم از لذتی که در دوره آموزشی خواهیم برد! (البته انشاالله که خدای بزرگ به حال ما رحمی کند و چنین روزی را نبینیم. انشاالله)
داشتم عرض می کردم. هنگامی که به درب شمالی مجلس رسیدم اثری از کسی نبود، با خودم گفتم که شاید تجمع پرشور دوستان در مقابل درب دیگری باشد. به همین دلیل دور مجلس دو دوری طواف کردم تا شاید کسی را ببینم. حتی از مامورین درب شمالی سوال کردم، به امید آنکه تجمع دوستان را به داخل هدایت کرده باشند ولی افسوس که این گونه نبود و دست از پا درازتر به محل کار خود باز گشتم.

و اما شما دوستان، بهتر است کمی به خود بیایید و از خواب غفلت بیدار شوید! با کسانی هستم که همانند من لحظه به لحظه اخبار را دنبال می کنند تا تکلیف آینده خود را بدانند. با کسانی که حداقل زحمت خواندن خزعبلات این حقیر را، تا بدین جا به خود داده اند ولی با کم لطفی خود در روز دوشنبه پشت دوستانمان را خالی کردند.
تو مملکت ما چند دست هم صدا ندارد! هیچ کس به فکر ما نخواهد بود و صدای ما به گوش هیچ کس نخواهد رسید مگر آنکه همگی یکصدا شویم و فریاد بزنیم.
باورتان نمی شود اگر بگویم یکی از نمایندگان با نفوذ مجلس که از نزدیکان این حقیر به شمار می رود چه جوابی در رابطه با درخواست من در مورد پیگیری این موضوع داد. به راحتی تمام گفت که من دنبال این جور دردسرها نمی گردم و اصولا وارد مسائلی نمی شوم که اعتبار و وجهه سیاسی من را به هم بزند!!! ببینید دوستان، این جواب یک نماینده مردم در مورد درخواست کسانی است که به او رأی داده اند!

پس بیایید از همین حالا دست به کار شویم و اخبار این موضوع را به هر طریق ممکن (ایمیل، تلفن، SMS، دیدارهای کوتاه) به اطلاع یکدیگر برسانیم. همگی به دفتر مقام معظم رهبری نامه بنویسیم و از ایشان درخواست کمک و مساعدت نماییم. به دیوان عدالت نامه بنویسیم، به نمایندگان مجلس، روزنامه ها و خبرگزاریها و از آنان تقاضای پیگیری موضوع را داشته باشیم. به شما قول می دهم که زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. این گونه شاید خیلی ها نظیر نماینده مذکور، به دلیل جنجالی بودن موضوع به فکر دخالت در آن بیفتند و در این گود وارد شوند. شاید که از این طریق بتوانند به شهرت خود بیفزایند! مطمئن باشید که این گونه انشاالله به مقصود می رسیم.

گرفتن وکیل نیز امری ضروری است. اگر کمی منصفانه به این قضیه نگاه کنیم می بینیم که خیلی از ما خرجهای بیهوده ای داریم که پنجاه هزار تومان در مقابل آن خیلی ناچیز است. تنها کافیست آن را با هزینه های معمول زندگی خود مقایسه کنید! مساله وقتی جالب می شود که این مبلغ را بر دو سال بیگاری در نظام وظیفه مقایسه کنید! می شود 2084 تومان در ماه برای این دو سال!!! و این در حالی است که در صورت پا کوبیدن شما در نظام درآمد حال حاضر خود را از دست خواهید داد. یک حساب سرانگشتی نشان می دهد که اگر حداقل حقوق یک کارمند را 185000و حداکثر حقوق یک سرباز را 50000 فرض کنیم خواهیم داشت:
185000-50000=135000
135000*24=3,240,000
یعنی سه ملیون تومان ضرر!!! پس بیایید همگی در آن شرکت کنیم و به این فکر نکنیم که دیگران هستند! راحت تر بگویم: تو رو خدا زرنگ بازی تو این زمینه رو بگذارید کنار!!! چون این دینی بر گردن تک تک ماست.
از این که تا این خط را خواندید ممنونم. از این جا به بعد دیگر بخشی است که باید به آن عمل کرد. پس لطفا این موضوع را به اطلاع سایرین نیز برسانید و سعی نمایید که همدیگر را مکلف به انجام آن کنید!

یا علی، خداوند یار و یاورتان باد.

محمد جمعه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:01 ق.ظ

باسلام خدمت دوستان عزیز
واقعا از شجاعت دوستانمان در مجلس به خود بالیدم که در کشور ما چه جوانانی با چه شور و انگیزه ای به دنبال اهداف خود می روند .
دوستان همه ما باید همینطور باشیم پس از خواب بیدار شوید و با هر کاری که می توانید در جهت رسین به هدف اقدام نمایید

نقل قول دوستی دلسوز شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:03 ق.ظ

با سلام
چند روزی هست که می خواهم این متن رو بنویسم ولی به دلیل مشغله های زیادی که همانند تمامی دوستان پرکار و فعال!!! معافیت گرفته داشتم، فرصت انجام آن را پیدا نکردم.
من هم همانند تمامی دوستانی که فرصت پیدا نکردند در روز دوشنبه به مجلس بیایند کار داشتم! ولی دقیقا به خاطر همین کار و از دست ندادن آن به مجلس رفتم و دقیقا درک کردم که این دوست عزیزمان چه می گوید!
اما به دلیل تراکم جمعیت مردان پر دل و جرات، فداکار، آینده نگر و نگران آینده خود شوکه شده بودم! و دنبال یک جای خالی میگشتم تا بتوانم بایستم!!! واقعا روز جالب و به یاد ماندنی ای بود. روزی که اگر در آینده ای نزدیک مجبور شدیم پا بکوبیم و کلاغ پر بریم همگی به نیکی از آن یاد کنیم! آن وقت عزیزان نظام وظیفه فقط به مدت دو سال ناقابل، قشنگ سر کارمون خواهند گذاشت و برای همگی شغلی در خور شأنشان پیدا خواهند کرد. از پست دادن بالای دکل گرفته تا ایستادن سر چهارراه ها و پر کردن قبض جریمه که نصیب لیسانسهای عزیز میشود! بگذریم از لذتی که در دوره آموزشی خواهیم برد! (البته انشاالله که خدای بزرگ به حال ما رحمی کند و چنین روزی را نبینیم. انشاالله)
داشتم عرض می کردم. هنگامی که به درب شمالی مجلس رسیدم اثری از کسی نبود، با خودم گفتم که شاید تجمع پرشور دوستان در مقابل درب دیگری باشد. به همین دلیل دور مجلس دو دوری طواف کردم تا شاید کسی را ببینم. حتی از مامورین درب شمالی سوال کردم، به امید آنکه تجمع دوستان را به داخل هدایت کرده باشند ولی افسوس که این گونه نبود و دست از پا درازتر به محل کار خود باز گشتم.

و اما شما دوستان، بهتر است کمی به خود بیایید و از خواب غفلت بیدار شوید! با کسانی هستم که همانند من لحظه به لحظه اخبار را دنبال می کنند تا تکلیف آینده خود را بدانند. با کسانی که حداقل زحمت خواندن خزعبلات این حقیر را، تا بدین جا به خود داده اند ولی با کم لطفی خود در روز دوشنبه پشت دوستانمان را خالی کردند.
تو مملکت ما چند دست هم صدا ندارد! هیچ کس به فکر ما نخواهد بود و صدای ما به گوش هیچ کس نخواهد رسید مگر آنکه همگی یکصدا شویم و فریاد بزنیم.
باورتان نمی شود اگر بگویم یکی از نمایندگان با نفوذ مجلس که از نزدیکان این حقیر به شمار می رود چه جوابی در رابطه با درخواست من در مورد پیگیری این موضوع داد. به راحتی تمام گفت که من دنبال این جور دردسرها نمی گردم و اصولا وارد مسائلی نمی شوم که اعتبار و وجهه سیاسی من را به هم بزند!!! ببینید دوستان، این جواب یک نماینده مردم در مورد درخواست کسانی است که به او رأی داده اند!

پس بیایید از همین حالا دست به کار شویم و اخبار این موضوع را به هر طریق ممکن (ایمیل، تلفن، SMS، دیدارهای کوتاه) به اطلاع یکدیگر برسانیم. همگی به دفتر مقام معظم رهبری نامه بنویسیم و از ایشان درخواست کمک و مساعدت نماییم. به دیوان عدالت نامه بنویسیم، به نمایندگان مجلس، روزنامه ها و خبرگزاریها و از آنان تقاضای پیگیری موضوع را داشته باشیم. به شما قول می دهم که زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. این گونه شاید خیلی ها نظیر نماینده مذکور، به دلیل جنجالی بودن موضوع به فکر دخالت در آن بیفتند و در این گود وارد شوند. شاید که از این طریق بتوانند به شهرت خود بیفزایند! مطمئن باشید که این گونه انشاالله به مقصود می رسیم.

گرفتن وکیل نیز امری ضروری است. اگر کمی منصفانه به این قضیه نگاه کنیم می بینیم که خیلی از ما خرجهای بیهوده ای داریم که پنجاه هزار تومان در مقابل آن خیلی ناچیز است. تنها کافیست آن را با هزینه های معمول زندگی خود مقایسه کنید! مساله وقتی جالب می شود که این مبلغ را بر دو سال بیگاری در نظام وظیفه مقایسه کنید! می شود 2084 تومان در ماه برای این دو سال!!! و این در حالی است که در صورت پا کوبیدن شما در نظام درآمد حال حاضر خود را از دست خواهید داد. یک حساب سرانگشتی نشان می دهد که اگر حداقل حقوق یک کارمند را 185000و حداکثر حقوق یک سرباز را 50000 فرض کنیم خواهیم داشت:
185000-50000=135000
135000*24=3,240,000
یعنی سه ملیون تومان ضرر!!! پس بیایید همگی در آن شرکت کنیم و به این فکر نکنیم که دیگران هستند! راحت تر بگویم: تو رو خدا زرنگ بازی تو این زمینه رو بگذارید کنار!!! چون این دینی بر گردن تک تک ماست.
از این که تا این خط را خواندید ممنونم. از این جا به بعد دیگر بخشی است که باید به آن عمل کرد. پس لطفا این موضوع را به اطلاع سایرین نیز برسانید و سعی نمایید که همدیگر را مکلف به انجام آن کنید!

یا علی، خداوند یار و یاورتان باد

faster شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:54 ب.ظ

سلام بر تمام دوستان هم پیمان
فکر میکنم دیدار بامقام معظم رهبری به عنوان رئیس نیروهای مسلح بهترین راه حل باشد

امین طبا یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:35 ب.ظ

سلام .من فقط از طریق نت کارها را دنبال میکردم ولی مطمئن باشید این دفعه نه خودم بلکه تمام کسانی را که میشناسم تو هر جلسه و هر حایی که باشن میاورم و پشت شما می ایستیم

faster سه‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:24 ب.ظ

دوستان عزیز
مشخص است که بعضی از دوستان موضوع را تمام شده میبینند و آن آب و تاب قبلا را ندارند.
اکنون زمان سردادن فریاد ماست
بعد از اعلام نتیجه دیگر ..............

ح.ق یکشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:27 ب.ظ

شاید بهتر بود که اصلا دفترچه نمیگرفتیم ومنتظر می ماندیم چند سالی بگذرد تا عفو رهبری شامل حال ما میشد
نمیدانم این چه قانونی است که یک شبه صدو هشتاد درجه تغییر میکند
سوال من این است چرا ان کسی که به خدمت نرفته و منتظر
عفو رهبری مانده را فرا نمی خوانند ولی مایی که طبق
قانونی که خود در رسانه ها اعلام کرده اند را فرا میخوانند
این اقایان ان انسانهای سالم را که از ترس خدمت گریخته بودند
را چرا فرا نمیخوانند

سرباز فراری یکشنبه 31 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:42 ق.ظ

من دست و پای جرج بوش میبوسم که نیروی نیروی هوایی و نیروی زمینی ان به خاطر جذب کردن سرباز باهم دگیرند

قلی یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 09:15 ب.ظ

اه اه اه افتضاحه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد