معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

وقایع اتفاقیه – تاریخچه معافیت های وزنی

در مدتی که گذشت وقایع مختلفی در ارتباط با معافیت های چاقی و لاغری مفرط اتفاق افتاد و اظهار نظر های مختلفی از سوی مسؤولان مختلف بیان شد. سعی شده است با جمع آوری خلاصه ای از وقایع از ابتدا تا کنون دید جامعی برای خوانندگان ایجاد شود. تا جایی که ممکن بوده برای هر بخش منبع مطلب ذکر شده است. بنابراین مطالبی که در ادامه می آید می تواند مرجعی برای قضاوت در این مورد تلقی شود. حتی کمیسیون اصل نود و دیوان می توانند از این مرور کلی وقایع جهت بررسی های خود استفاده نمایند.

۱- در سال ۱۳۸۲ طبق اصلاحیه آیین نامه معاینه و معافیت پزشکی روزنامه رسمی مورخه ۲۶/۷/۸۲ معافیت لاغری با بی ام آی معادل بیست به آیین نامه اضافه شد. طبق بند 8 این آیین نامه افراد با بی ام آی کمتر از بیست یا بیشتر از چهل بدون هیچ پیش شرط دیگر (بیماری غدد، رژیم غذایی خاص و ...) معاف دائم شناخته می شوند. حتی چند مثال هم ذکر شده است. مثلا ذکر شده است که فردی با وزن 55 کیلو گرم و قد 70/1 معاف دائم است. (منبع: روزنامه رسمی شماره ۳۸۶۲۲ مورخ ۸۲/۷/۲۶)

۲- سه ماه بعد در ۱۰/۱۱/۸۲ به علت نرخ بالای صدور معافیت لاغری و عدم امکان تأمین نیروی انسانی نیروهای مسلح، بی ام آی مربوط به لاغری به پانزده تقلیل داده شد. البته باز هم هیچ پیش شرط دیگری برای بند ۸ در نظر گرفته نشد و مطابق اظهارات صریح سردار کارگر در روزنامه شرق مورخ ۱۱/۱۱/۸۲ تنها شرط لازم و کافی جهت اخذ این نوع معافیت، مقدار بی ام آی کمتر از پانزده و بیشتر از چهل اعلام شد.  (منبع: روزنامه شرق شماره ۱۲۹ مورخ ۱۱/۱۱/۸۲)

۳- طبق شنیده ها (بدون این که منبعی در اختیار داشته باشم) یادم می آید از اواخر پاییز ۱۳۸۴ افرادی که برای معافیت مذکور تشکیل پرونده می دادند ملزم به معاینه غدد نیز می شدند. من در آن زمان فکر می کردم که آیین نامه تغییر کرده است. اما بعد متوجه شدم که این امر فقط با تفسیر آیین نامه قبلی انجام می شود صرفا به این علت که بند ۸ آیین نامه در زیر گروه بیماری های غدد مترشحه آمده است.

۴- طبق ابلاغیه مورخ ۲۵/۷/۸۵ سازمان نظام وظیفه معافیت های وزنی صادره از ۱۸/۷/۸۴ به بعد کان لم یکن (باطل) اعلام شدند. (شایان ذکر است کان لم یکن اعلام کردن کارت معافیت پزشکی در حیطه اختیارات نظام وظیفه نمی باشد و این کار اقدام فراتر از اختیارات قانونی این سازمان است.) جالب این جاست که با این که معافیت های بعد از این تاریخ باطل اعلام شدند، طبق رونوشت ابلاغیه، معاونت احضار ملزم به استخراج مشخصات معاف شدگان قبل از این تاریخ شد. این ابلاغیه تا همین ماه گذشته به طور عمومی فاش نشده بود. (منبع: تصویر ابلاغیه مورخ ۲۵/۷/۸۵ از سازمان وظیفه عمومی به فرماندهی استان ها)

۵- خبر روزنامه اطلاعات مورخ ۷/۹/۱۳۸۵ را در آن زمانی کسی جدی نگرفت. با اطلاع رسانی قطره ای متن خبر هیچ کس نمی فهمید پشت این خبر آن ابلاغیه بحث برانگیز دو ماه قبل نهفته شده است. به هر حال نکته مهم خبر توقف صدور معافیت های جاقی و لاغری بود. اما کسی حدس نمی زد این امر دامنگیر معاف شدگان قبلی هم بشود. (منبع: روزنامه اطلاعات شماره ۲۳۷۸۶ مورخ ۷/۹/۱۳۸۵)

۶- در اواخر اسفند ۱۳۸۵ در حالی که همه خانواده ها سرگرم مهیا شدن برای جشن سال نو بودند اخباری در رادیو مبنی بر ضبط کارت معافیت برخی معاف شدگان هنگام اخذ گواهینامه و... شنیده شد. توجه شود که در آن زمان هنوز متن ابلاغیه فاش نشده بود. اما با شنیدن این اخبار و دیدن خبر روزنامه اطلاعات که در بالا ذکر شد، این وبلاگ به عنوان حرکتی اعتراضی به این اقدام در تاریخ 23/12/85 متولد شد.  

۷- درست در اولین روز سال نو سردار کارگر با تأیید این خبر در مصاحبه ای در سایت تبیان جشن سال نو هزاران خانواده را به کامشان تلخ کرد. البته ایشان قول داد که مسؤولان تا دوشنبه یا سه شنبه این مشکل را طوری حل می کنند که به ضرر مردم نشود. (منبع: سایت تبیان، ۱/۱/۱۳۸۶)

۸- با بالاگرفتن اعتراضات و گسترش شبکه معترضان از طریق وبلاگ ها، موضوع به رسانه ها کشیده شد. روزنامه کارگزاران مورخ ۲۲/۱/۱۳۸۶ از قول سردار مهدی محمدی فر معاون پارلمانی نیروی انتظامی اعلام نمود: «به دلیل سوءاستفاده برخی افراد در یک مقطع زمانی خاص قرار شد افرادی که به این دلایل از خدمت سربازی معاف شده اند، دوباره مراجعه کنند تا چنانچه مشمول قانون معافیت بوده اند، معاف محسوب شوند در غیر این صورت به خدمت سربازی فراخوانده شوند.» البته ایشان توضیح ندادند که طبق کدام بند و ماده قانونی، به علت سوء استفاده برخی افراد، معافیت همه افراد  باطل شده است. (منبع: روزنامه کارگزاران شماره ۲۶۳ مورخ ۲۲/۱/۱۳۸۶)

۹- بعد از اعلام تصمیم مذکور بدون پشتوانه قانونی، چون نیاز به دلیل تراشی برای این کار داشتند سردار کمالی مدیر کل امور مشمولان در ستاد کل نیروهای مسلح در مصاحبه ای با خبرگزاری کار ایران مورخ ۲۸/۱/۱۳۸۶ اعلام کردند که این احضار طبق بند ۴۳ قانون وظیفه عمومی انجام می شود (طبق این بند اگر رئیس وظیفه عمومی اطمینان پیدا کند مشمولی با تقلب یا خلاف آیین نامه معاف شده است می تواند او را برای معاینه مجدد احضار نماید). البته ایشان علیرغم داشتن تحصیلات حقوقی، با تحریف این بند در مصاحبه خود ذکر کردند که: «وظیفه عمومی در صورتی که حدس بزند در صدور معافیت‌‏ها تقلبی صورت گرفته، می‌‏تواند ظرف پنج سال بعد از صدور معافیت، فرد را برای معاینه مجدد فراخوان کند» (منبع: خبرگزاری کار ایران مورخ ۲۸/۱/۱۳۸۶)

۱۰- دو روز بعد سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی درجمع خبرنگاران با جملاتی کاملا مبهم اقدام به اطلاع رسانی در مورد این تصمیم نمودند: «این نوع از معافیت لغو نشده اما محدوده اش یک مقدار کوچک تر و یک تجدید نظری هم در آن به علت برخی افراط و تفریط ها شده است.» احتمالا علت اطلاع رسانی های ناقص، هراس از واکنش عمومی بود. گر چه این طرز اطلاع رسانی در خور فرماندهی نیروی انتظامی نبود ولی یک جمله ایشان برای ما خیلی واضح بود. در این جمله ایشان هزاران انسان همنوع خود را به مثابه موش های آزمایشگاهی تلقی نموده بودند: «هر تصمیمی ممکن است ضایعاتی را در پی داشته باشد. بر این اساس، ابتدا ممکن است که در ارتباط با این طرح نتیجه و پیامدها مکتوم باشد اما اندکی بعد در صحنه عمل هنگامی که دیده شد، اصلاح و انجام می شود.»
ایشان همچنین ذکر کردند که «قانون نمی‌گوید برگردید، اما دامنه تفسیر و سوءاستفاده در این باب باز بوده و مواردی که سوء‌استفاده شده است، طبق مکانیزم مشخص تشخیص باید بازگردند». جالب است که ایشان در این مصاحبه ادعا کردند که باب تفسیر و سوء استفاده ای باز بوده که چهار سال طول کشیده که متوجه آن شوند. اما ایشان و یا سایر مسؤولان رده بالا به عنوان بالاترین مقام مسؤول در ارتباط با این تفسیر و سوء استفاده حاضر به یک استعفای شجاعانه به علت غفلت چهار ساله شان نشدند.
(منبع: خبرگزاری مهر مورخ ۳۰/۱/۱۳۸۶)

۱۱- با بزرگ تر شدن موج اعتراضات، مسؤولان اخذ کننده این تصمیم، تازه متوجه شدند که چه بازی دردسر سازی را شروع کرده اند و شروع کردند توپ مشکل را از زمین خود به زمین دیگری بیندازند. به این ترتیب ضد و نقیض گویی ها شروع شد. سردار احمدی مقدم در مصاحبه ای با ایسنا مشکل را به گردن ستاد کل نیروهای مسلح انداختند: «این سوالات را از ستاد کل نیروهای مسلح بپرسید، چرا که نیروی انتظامی در حوزه سیاستگذاری وظیفه‌ای ندارد و صرفا مجری است» (منبع: خبرگزاری ایسنا مورخ ۵/۲/۱۳۸۶). اما سردار کمالی این سخن سردار احمدی مقدم را دو روز بعد بی جواب نگذاشتند: «سردار کمالی ، مدیرکل مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح در تماس تلفنی خبرنگار جام جم با وی ، حاضر به پاسخگویی دراین باره نشد و گفت: نیروی انتظامی باید درباره این تصمیم پاسخ بدهد.» (منبع: روزنامه جام جم مورخ ۷/۲/۱۳۸۶)

۱۲- نامه های احضاریه برای معاف شدگان یکی بعد از دیگری در حال صادر شدن بود. البته در نامه ها اشاره ای به معاینه مجدد نشده بود و فقط به بهانه ثبت اطلاعات معاف شدگان اقدام به دعوت آن ها به نظام وظیفه شده بود. پس از مراجعه شخص کارت وی ضبط می شد و به شخص اعلام می شد که باید معاینه مجدد شود. این ترفند برای این بود که معاینه مجدد افراد به صورت داوطلبانه نمایانده شود. (منبع: تصویر دعوت نامه)

۱۳- اعتراضات مردم بیشتر شد و معاف شدگان خواستار اخبار واضح و اطلاع رسانی صحیح در مورد این تصمیم شدند. در تاریخ ۶/۲/۱۳۸۶ هر دو سردار کمالی و کارگر در خبرهایی در روزنامه تهران امروز و خراسان فراخوانی مجدد همگی معاف شدگان را رسما اعلام کرد. سردار کارگر گفت: «تمامی کسانی که از این نوع معافیت استفاده کرده‌اند باید به معاونت وظیفه عمومی مراجعه کنند. در صورت عدم مراجعه دریافت‌‌کنندگان کارت معافیت چاقی و لاغری در آینده نزدیک تمامی کارت‌های معافیت چاقی و لاغری باطل خواهد شد.» سردار کمالی هم گفت: «سی و چهار هزار نفر از تاریخ ۱۷/۷/۸۲ به بعد از این نوع معافیت برخوردار شده اند که صحت معافیت این تعداد مجدد در شورای عالی نظام پزشکی بررسی و در صورت تأیید، معافیت آن ها تمدید می شود. پیش بینی می شود یک پنجم معافیت ها یعنی شش هزار و هشتصد نفر لغو شود و به خدمت فراخوانده شوند». (منبع: روزنامه تهران امروز مورخ ۶/۲/۱۳۸۶ و روزنامه خراسان مورخ همان روز)

۱۴- معاف شدگان نیز در این مدت بیکار ننشسته بودند. قرار ملاقاتی با دکتر ریاض نایب رئیس کمیسیون اصل نود ترتیب داده بودند که روز ۹/۲/۱۳۸۶ انجام شد و حدود چهل نفر از معاف شدگان به بیان شکایات خود از این تصمیم نظام وظیفه و ستاد کل پرداختند. ضمنا افرادی در همین روز در مقابل مجلس تجمع کردند و از آن جا شکایتشان را تسلیم کمیسیون اصل نود کردند و تعدادی نیز پس از تجمع مقابل دیوان عدالت اداری شکایت خود را تسلیم دیوان کردند.

۱۵- جمعی از مسؤولان به حمایت از معاف شدگان سخن گفتند. جت الا سلام والمسلمین رازینی، رئیس دیوان عدالت اداری صریحا اعلام کرد: «این تصمیم غیرقانونی است و قانون عطف به ماسبق نمی شود.»  حجت الاسلام مقدسی فر، معاون دیوان عدالت اداری گفت: «مسوولان نظام وظیفه نمی توانند به طور کلی این گونه از معافیت ها را لغو کنند و این موضوع جنبه قانونی ندارد. اگر حقی براساس یک قانون به عده ای داده شده است ، براساس یک دستورالعمل نمی توان آن را نادیده گرفت.» سلمان خدادادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز این اقدام را باعث ضایع شدن حقوق مردمی دانست که بنا بر تصمیمات مسوولان کارت گرفته اند و افزود: «امیدواریم با بررسی مسائل و شکایات و گزارش آن به کمیسیون اصل نود، بتوانیم از حقوق این افراد حتی یک نفر باشد، دفاع کنیم.» (منبع: روزنامه جام جم مورخ ۱۰/۲/۱۳۸۶)

۱۶- البته اظهار نظر معاون دیوان عدالت اداری در روز ۹/۲/۱۳۸۶ مانند سخنان رئیس دیوان قاطعانه طرف حق را به معاف شدگان نمی داد و نیاز به بررسی بیشتر در دیوان اعلام شد: «چنانچه دیوان صدور معافیت‌ها را قانونی بداند ابطال معافیت غیرقانونی است و رأی به نفع شکات صادر خواهد شد و اگر در صدور معافیت‌ها تخلفی انجام شده باشد طبق قانون نظام وظیفه حق دارد تا پس از 5 سال شخص را به کمیسیون پزشکی ارجاع دهد و نظر کمیسیون را در این خصوص جویا باشد.» (منبع: خبرگزاری ایسنا ۹/۲/۱۳۸۶) ایشان حتی ذکر کردند اگر معاف شدگان در این تخلف  مقصر شناخته نشوند فقط معافیتشان باطل می شود اما اگر مقصر شناخته شوند علاوه بر ابطال معافیت، قانون مجازاتی برایشان در نظر می گیرد. (منبع: خبرگزاری ایسنا ۹/۲/۱۳۸۶)

۱۷- روز بعد از اظهار نظر رئیس دیوان عدالت اداری، سردار کارگر در خبری که مصاحبه تلویزیونی آن نیز پخش شد اعلام کردند که با توجه به اظهار نظر رئیس دیوان عدالت اداری، و نیز برای جلوگیری از مراجعه مکرر معاف شدگان به نظام وظیفه، فراخوانی مجدد معاف شدگان تا اعلام رأی دیوان متوقف شده است. البته ایشان در ادامه مصاحبه دوباره بر غیر قانونی صادر شدن معافیت ها تأکید کردند. (منبع: روزنامه ایران ۱۰/۲/۱۳۸۶

۱۸- یک روز بعد سردار کمالی مدیر کل امور مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح، اعلام کردند که رسیدگی به معافیت ها همچنان ادامه دارد. با وجود سخنان روز قبل سردار کارگر مبنی بر توقف رسیدگی به معافیت ها، این اظهار نظرات ضد و نقیض علاوه بر بار آوردن افتضاح و بی اعتبار کردن مسؤولان رده بالای نظامی در بین مردم، این حدس و گمان را ایجاد کرد که تمام این ماجرا بازتاب جریانات و بازی های سیاسی و مسائل دیگر پشت پرده بین آن ها باشد. (منبع: روزنامه خراسان ۱۱/۲/۱۳۸۶)

 ۱۹- با توجه به انتظار برای رأی دیوان چند روزی سکوت خبری حکمفرما شد. اما خبری از رأی دیوان نبود. حدود ده نفر از معاف شدگانی که در جلسه دیدار با نایب رئیس کمیسیون اصل نود حضور داشتند برای دفاع از حقوق سایرین به این کمیسیون حاضر شدند. قرار شد نمایندگانی نیز از سمت نظام وظیفه و ستاد کل در این جلسه حضور داشته باشند و بر روی این موضوع بحث شود.

۲۰- در روز ۲۴/۲/۱۳۸۶ که جلسه مذکور در کمیسیون اصل نود برگزار شد کسی حدس نمی زد شخص سردار کمالی با در دست داشتن کتاب قوانین نظام وظیفه در این جلسه حضور یابد. نکته مهم این جلسه این بوده که سرهنگ غدیری نسب رئیس بازرسی نظام وظیفه در این جلسه بر قانونی بودن صدور معافیت ها تأکید کرده اند. با توجه به این که ریاست بازرسی نظام وظیفه منطقا به لحاظ سمت محق تر است که بخواهد در مورد قانونی بودن یا نبودن معافیت ها اظهار نظر نماید اصرار سردار کمالی در مورد غیرقانونی بودن معافیت ها عجیب است. (منبع: مشروح گزارش جلسه مذکور)

امیدوارم همگی ما بتوانیم آن قدر همت و اراده به خرج دهیم که ادامه این تاریخچه به دستان ما شکل بگیرد نه با دستان ستاد کل نیروهای مسلح

 

نظرات 13 + ارسال نظر
مرتضی دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:58 ق.ظ

بسیار عالی توضیح دادیدُ
لطفا همین روند را ادامه دهید

حسین دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:56 ب.ظ

مرسی عالی بود

علی سه‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 02:28 ق.ظ

ردیوان عدالت چه زمانی نتیجه را میدهد؟

متأسفانه من خبر ندارم. تماس تلفنی با دیوان هم نتیجه بخش نبود و اطلاعات ندادند. اما شما هم تماس بگیرید.

محمد معاف قانونی سه‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:48 ب.ظ

ممنون از متن و تلاشتون

عطا سه‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:14 ب.ظ

خیلی جالب و بدرد بخور بود
برای فردا عصر از دفتر دکتر فرهنگی وقت گرفتم که این رو هم پرینت می گیرم و با خودم می برم .
امید به خدا

امیر سه‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 06:34 ب.ظ

چرا کم کار شده اید

درست می فرمایید.
اکثر مطالب این سایت یا اخبار رسانه ها بود یا مطالب ارسالی دوستان. متأسفانه هر دوی این موارد اکنون خیلی کم شده است. نه خبری در رسانه ها هست و نه نامه ای از دوستان. انتظار برای رأی دیوان همه را منجمد کرده است!

محمد سه‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:55 ب.ظ

از اطلاع رسانی خوب و به موقع شما متشکرم

محسن چهارشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:10 ب.ظ

هنوز هم داریم از دور و با ترس با هم حرف میزنیم
بابا در هر شهری مثل ما زیاد هست در هر شهری باید دور هم جمع بشیم با هم قرار حضوری بذاریم به خدا دیر میشه ها

جواد پنج‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:17 ق.ظ

من دیروز با دیوان تماس گرفتم تا نتیجه رو بگیرم /اخه منم شکایت تسلیم دیوان کردم ولی جواب درستی به من ندادند.وحتی یکی از منشی ها گفت ممکنه تا اخر شهریور طول بکشه تا دیوان رای صادر کنه .راست یا دروغشو نمیدونم.ولی اگه اینجور باشه دیونه میشم تا اون زمان....شما بگید چه کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دکتر ریاض نایب رئیس کمیسیون اصل نود در روز جلسه گفته بودند که از دیوان رسما درخواست تسریع در رأی خواهند کرد. به نظرم باید از طریق ایشان و دفتر ایشان خواستار پیگیری این وعده شویم. ضمنا آقای مقدسی معاون دیوان گفته بودند به این مسأله به خاطر اهمیت آن به طور ویژه رسیدگی می شود. من امیدوارم آن منشی بر اساس اطلاعات ناقص به شما پاسخ داده باشد. باید درخواست می کردید تماس شما را به مسؤول مربوط به این کار که مطلع تر باشد وصل کنند. اما اگر این حرف منشی صحیح باشد، خدا رحم کند به ملتی که رسیدگی ویژه به مسائلشان چهار ماه طول بکشد!

احسان پنج‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:24 ق.ظ

با سلام به مدیریت زحمت کش و دلسوز این وبلاگ و دیگر وبلاگهای همکار. من به نمایندگی از خانواده دویست هزار نفری یا بیشتر (معافشدگان و خانواده آنها و دوستان آنها) از شما تشکر و قدردانی می نمایم که وقت خود را برای احقاق حق این خانواده ها صرف می کنید شاید با زبان نتوان از زحمات شما و دوستانتان تشکر کرد من که در شهرستان هستم تمام تلاش خودم رو برای نامه نگاری و غیره انجام دادم می دانم من و شاید برخی از دوستان کمکاری و کم لطفی کردند ولی خداوند اجر شما را بی پاسخ نخواهد گذاشت. حتی اگر خدای نکرده خدای نکرده یه روزی ما مجبور شویم پا به زمین بکوبیم شما و زحمات شما را فراموش نخواهیم کرد چون شما تمام زحمت خودتان را کشیدید ولی انشاالله ما موفق خواهیم شد و خداوند همراه و یاور مظلومان هست و روزی که ندای پیروزی در وبلاگ شما صر خواهید داد آنوقت مشخص می شود اگر شما و دیگر مدیریت وبلا گها نبودند چه بر سر ما یا آن پسر روستایی که خبر از این بی عدالتی نداشته چه خواهد آمد. با تشکر فراوان

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 02:14 ب.ظ

آقایونی انگشت شماری که به دیوان شکایت کرده اند اگر حضوری به آنجا مراجعه کنید فکر میکنم بد نباشه
.(حداقل یک نفر از شما هم که شکایت کرده اید ، مراجعه حضوری نداشتید ) که مطلع شوید پرونده های شما
که به حوضه ها ارسال گردیده(دارای حکم نقص پرونده می باشد .) و بدون رسیدگی دادخواستهای شما بلاتکلیف درانتظار نابودی است .و این ناشی از کوتاهی دیوان نمی باشد بلکه ناشی از کوتاهی دوستان است . من که مراجعه کردم به دفعات حتی همین اخیرا ، مسئول حوزه به بنده گفتند هیچ کدام از حوزه ها صلاحیت رسیدگی به این دادخواست را ندارد وبه بنده مسئله ای که در بالا عنوان نمودم را مطرح کرد و گفت من به شما مطلبی را می گویم که حتی صد وکیل هم آن را به شما گوش زد نمی کند و آن این است که شما بایستی به اتفاق حداقل 50 نفر از دوستانتان (تعداد بیشتر به خاطر تسریع در حکم و تاثیر بیشتر) به هیئت عمومی دیوان (متذکر می شوم فقط هیئت عمومی دیوان به این دلیل که فقط هیئت عمومی صلاحیت رسیدگی به این مسئله را داراست) مراجعه کرده و و در آنجا طی یک دادخواست جمعی تقاضای ابطال مصوبه یا ابلاعیه نظام وظیفه که در آن معافیتهای شما ابطال گردیده و یا مورد بررسی مجدد قرار گرفته را نمایید . و عنوان نمود این مصوبه نظام وظیفه (ابلاغیه) کاملا غیر قانونی می باشد و شما می توانید مصوبه ابطال آن را از هیئت عمومی دریافت نمایید .(و خاطر نشان شدند که هیچ کدام از حوزه ها صلاحیت ابطال این مصوبه را جز هیئت عمومی ندارند .) و حتما عنوان دادخواستتان همین باشد. زیرا همین مشکل شما را حل می کند .حالا اگر می خواهید ببینید شکایت شما به کجا ارسال گردیده روی رسید دادخواست خود را مشاهده کنید خواهید دید اغلب به حوزه ها
من هیئت عمومی هم رفتم (چون شما با داشتن رسید دادخواست می توانید در ساختمان دیوان به تمامی این قسمتها مراجعه نمایید .) ولی آنها دادخواست قابل توجهی در این رابطه نداشتند و از کم وکیف ماجرا خیلی مطلع نبودند
فقط می گفتند بنا به گفته آقای رازینی "فعلا" متوقف شده ولی ما هیچ رایی در اینجا برای شما نداریم .
برای اطلاع دوستانی که از دیوان آشنایی ندارند می گویم اگر هر مصوبه و یا ...... توسط دیوان ابطال گردد در هیئت عمومی یک رای به ثبت می رسد که اگر هر کسی در هر جا به مشکلی برخورد کند در رابطه با معافیت خود می تواند به هیئت عمومی مراجعه کرده و تقاضای یک نسخه از آن رای را کرده و در جهت رفع مشکل خود برآید . (حالا من به تنهایی که کاری نمی توانم انجام دهم و ای کاش دوستان حضورشان را در جهت پیگیری ماجرا این طرف نیز یعنی در دیوان پر رنگ تر می کردند.)


معاف پا در هوا شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:01 ق.ظ

سلام به این خبر فارس دقت کنید http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8603040173 باز هم تناقض گویی اقای کارگر. از این مصاحبه اش می شه فهمید که قبلا بیماری جزء این معافیت نبوده و بیماری شرایط جدید هست که به این معافیت اضافه شده، در صورتی که ادعا می شه که داشتن بیماری از قبل جزء آیین نامه بوده. اینم یه دلیل مناسب دیگه جهت ارائه به دیوان. به امید موفقیت

[ بدون نام ] شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:55 ب.ظ

آقایان باید برای تسریع در حکم تجمع کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد