معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

آرزوهای خوب برای فردا

سلام

چند روز تقریبا همه چیز تعطیل شد. برخی از دوستان خیلی از این سکوت اظهار نگرانی می کردند. اما به نظر من این چند روز سکوت نه تنها بد نبود بلکه ضروری هم بود. یک دوره استراحت کوتا برای روز مهمی که در انتظار نشسته بود برای همه ما ضروری بود تا بتوانیم انرژی لازم برای یک حرکت مؤثر را در خود ذخیره کنیم. تصمیمات عجیبی مثل تجمع همه روزه که از آن صحبت می شد می توانست همه ما را فرسوده کند و موضوع را از تب و تاب رسانه ای بیندازد.

جلسه نمایندگان ما در کمیسیون اصل نود

دوستانی که قصد حضور در محل مجلس شورای اسلامی جهت حمایت معنوی از نمایندگان در طول جلسه را دارند می توانند فردا ساعت یک عصر در محل مجلس در بهارستان گرد هم جمع شوند. لازم به یاد آوری است که این حضور مانند اجتماع قبلی جهت نمایش این امر است که نمایندگان ما تنها نیستند و همگی ما پشت ایشان هستیم.
این حضور باید آرام بماند و تبدیل آن به تظاهرات و آشوب و شعار، به ضرر خود ما تمام خواهد شد.

فردا ساعت ۱۳ جلسه نمایندگان ما جهت بحث و دفاع از حقوق ما در کمیسیون اصل نود مجلس تشکیل می شود. در این جلسه نمایندگان نظام وظیفه هم حضور خواهند داشت. ضمن آرزوی موفقیت برای نمایندگانمان، یک سری انتظارات از نمایندگان که از سایر دوستان شنیده شده بود را در این جا منعکس می کنم. به این امید که توسط نمایندگانمان مشاهده شود.

۱- پرهیز از سیاسی کردن موضوع: حرکتی که شکایت به کمیسیون را شروع کرد یک حرکت منطقی و قانونی بود و هنوز هم هست. تا وقتی که حتی یک روزنه امید قانونی برای حل این مشکل وجود داشته باشد، بهتر است از راه های مسالمت آمیز عدول نکنیم. پس در جلسه فردا باید از احساسی شدن و هیجان و سیاسی بازی پرهیز شود. باید به همه بفهمانیم که ما نسل منطق و استدلال هستیم.

۲- تأکید بر آثار منفی طرح در جامعه: در عین این که از سیاسی کردن قضیه پرهیز می کنید و این معافیت را حق خود می دانید، تأکید می کنم در عین این که شما عمل خلاف قانونی مرتکب نشده اید، باید آثار منفی اجرای این طرح بر کل اجتماع را روشن بیان کرده و مسائلی مثل رأفت اسلامی و ... را نیز یاد آوری کنید. یک زمانی قانون عفو رهبری تصویب شد که به علت مشکلاتی که فرار از سربازی برای افرادی که از سن خاصی مسن تر شده بودند ایجاد کرده بود، با این که این افراد عمل خلاف فرار از خدمت را مرتکب شده بودند به جای مجازات، توسط فرمانده کل قوا (مقام رهبری) از خدمت معاف شدند. حال چطور برای ما که عمل خلافی هم مرتکب نشده ایم به خاطر مشکلات عدیده این طرح بر زندگیمان از ابطال معافیتمان دست نمی کشند؟

۳- تلاش برای دفاع از حقوق همه معاف شدگان: امیدوارم که هیئت ده نفره نمایندگان ما به طور یکدست از گروه های مختلف معاف شدگان در تاریخ های مختلف و با هر دو BMI تشکیل شده باشند. به هر حال، این امر وجود داشته باشد یا خیر، باید همه ده نفر خود را موظف به دفاع از همگی ما بدانند. 

۴- حضور قدرتمند و مدرک گرا: باید تا حد ممکن برای هر مطلب و ادعا مدارک لازم ارائه شود. اگر از روزنامه ای مطلبی ذکر می شود، بریده آن جریده یا پرینت نسخه PDF آرشیوی آن هم ارائه شود. مدارکی که مکمل هم هستند حتما در کنار هم ارائه شود. مثلا توضیح سردار کارگر در روزنامه شرق سال ۸۲ که «تنها شرط قد و وزن را برای این نوع معافیت کافی دانسته اند» در کنار سخنان اخیر ایشان که کافی دانستن شرط قد و وزن برای معافیت را «اشتباهی از سمت پزشکان ذکر کرده اند» مکمل هم هستند و باید در کنار هم ارائه شوند. و یا «ادعای بروز تقلب» توسط سردار کمالی و سردار محمدی فر در کنار ادعای «عدم وجود تقلب و دسیسه» توسط سردار کارگر هم مکمل های خوبی برای هم هستند

۵- حضور با طرح و فکر قبلی و آمادگی پاسخگویی: بهتر است هیئت ده نفره قبل از فردا یک جلسه آمادگی برگزار کنند و با همفکری هم یک طرح برای فردا بچینند. ضمنا هر نوع سؤال و اتهام ممکن را از قبل حدس بزنند و پاسخ محکم و مدارک مستدل را از قبل ارائه کنند.

۶- پرهیز از لوث کردن مطلب و تنزل رسانه ای: خوشبختانه با چند روز سکوتی که حکمفرما شد، رسانه های معتبر دوباره کشش جذب اخبار مربوط به این مشکل را پیدا کرده اند. باید با برخورد پخته سعی شود مطلب به تیتر اول رسانه های مهم ارتقاء پیدا کند.

۷- نتیجه گیری صریح در جلسه: با توجه به اظهارات ضد و نقیض از طرف مسؤولان نظام وظیفه و ستاد کل، یکی از نکات مهم این است که از طریق این جلسه موضع شفاف طرف مقابل استخراج شود و به اطلاع دوستان برسد. اظهاراتی غیر مسؤولانه مثل گفته سردار کارگر مبنی بر «توقف طرح به طور موقت جهت کاهش مراجعات به نظام وظیفه» دیگر خریداری ندارد.

اخباری از نشریات

در وبلاگ قد و وزن دیدم که امید جوان که به خاطر مطلب مغرضانه هفته قبل مورد اعتراض ما قرار گرفته بود در شماره این هفته اقدام به نقل قولی از عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در حمایت از ما نمود. لطفا جزئیات مطلب را در وبلاگ مذکور ببینید. اما این خبر برای ما از دو جنبه خوب است. یکی از نظر حمایت مجلس از ما و دیگر از جهت تأثیر اعتراضات شما به این نشریه.

خبر دیگر، مطلب مغرضانه همشهری جوان بود که این مورد هم در وبلاگ قد و وزن قابل مشاهده است. البته این گزارش باید محکوم شود ولی فراموش نکنید که فردا کار خیلی مهم تری داریم.

نظرات 5 + ارسال نظر
ali یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:02 ب.ظ

من فکر می کنم مشکل اصلی ما ایرانیها کار گروهی است و همه منافع شخصی بر منافع گروه مرجح می دانند . فردا تمرین خوبی است برای احترام گذاشتن به گروه
در علم مدیریت 2+2همیشه برابر با 4 نیست چرا که اثر کار گروهی در بسیاری از مواقع بیشتر از حرکتهای انفرادی است
پس همه با هم متحد و هماهنگ ظاهر شویم تا موفق شویم
انشا الله

کیوان یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:50 ب.ظ

«فاذا عزمت فتوکل علی الله انالله معنا»
دوستان امیدوار باشید پیروزی باماست.

محمد یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:15 ب.ظ

به امید موفقیت دوستان . ما با شما هستیم

hamed دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:42 ب.ظ

به امید موفقیت همه ما

حسین شنبه 9 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:05 ب.ظ

امروز برگه ی فراخوان من به نظام وظیفه دستم اومد.
آیا واقعاً این انصافه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد