معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

اعتراف غیر مستقیم نظام وظیفه به ارتکاب عطف قانون به ماسبق

تذکر به جای یکی از خوانندگان در مورد خبر دو روز پیش خبرگزاری فارس موجب استخراج یک نکته مهم از آن گردید که باید در دفاعیه های آتی از آن به نحو احسن استفاده شود:

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفت‌وگو با فارس:
فراخوان معافیت‌های چاقی و لاغری همچنان متوقف است.
خبرگزاری فارس: رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: فراخوان افرادی که معافیت‌های چاقی و لاغری اخذ کرده‌اند تا اخذ تصمیم‌گیری، کماکان متوقف است.
سردار بهمن کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که وضعیت افرادی که کارت معافیت چاقی و لاغری اخذ کرده‌اند چه زمانی به صورت قاطع مشخص می‌شود، گفت: این افراد هم‌اکنون مشکلی ندارند و فراخوان آن‌ها نیز تا اخذ تصمیم‌گیری کماکان متوقف است. (توضیح: گویا وقتی که احساس مسؤولیت و پاسخگویی در قبال مردم به اوج خود برسد برای چنین سؤالی چنین پاسخ نامربوطی شنیده می شود. حتی از لحاظ قواعد ابتدایی نگارش و دستور زبان، این پاسخ جواب این سؤال نیست.)
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا استفاده از معافیت‌ چاقی و لاغری متوقف شده است یا خیر گفت: ‌استفاده از این معافیت‌ متوقف نشده است و افراد متقاضی باید با توجه به شرایط جدید تقاضا داده و اگر فردی دچار بیماری باشد با شرایط جدید در صورتی که معاف تشخیص داده شود برای وی کارت معافیت صادر می‌شود.

توضیح: به بیان خیلی ساده که برای نظام وظیفه و ستاد کل هم قابل هضم باشد، وقتی از شرایط جدید برای صدور این نوع معافیت صحبت می شود یعنی این که قبلا یک سری شرایط قدیم برای این نوع معافیت وجود داشته است. اتفاقا افراد زیادی هم طبق شرایط قدیم معاف شده اند. بعد به هر علتی شرایط قدیم حذف شده اند و شرایط جدید جای آن ها را گرفته اند. حال یک سری افراد که نمی دانند وقتی قانونی تغییر می کند از آن زمان به بعد اعمال می شود نه از آن زمان به قبل (معنی ساده و قابل درک جمله معروف قانون عطف به ماسبق نمی شود) اصرار دارند طبق شرایط جدید، معافیت افراد قبلی هم باطل شود!

خداوندا!
به همه ما قوه ادراک و فرقان و تمییز حق از باطل عطا کن،
حتی اگر تقوای ناچیزمان کفاف حصول شرط «من یتق» را نمی کند...