معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

سکوت در مقابل این ظلم روا نیست

اهمیت واقعه به قدری است که ناچار باید بدون مقدمه به اصل مطلب مراجعه نمود.
حدود پنجاه هزار نفر از مشمولان نظام وظیفه از سال 1382 تا چندی پیش طبق بند 8 ماده 30 قانون خدمت وظیفه عمومی از خدمت دوره ضرورت معاف «دائم» شدند. این امر بدون هیچ مشکل قانونی و با معاینه هیأت پزشکی مورد تأیید سازمان نظام وظیفه انجام شد. سپس قانون معاینه پزشکی اصلاح شد و شرط بیماری غدد برای اخذ این نوع معافیت در نظر گرفته شد تا از آن به بعد اعمال شود.
جالب اینجاست که مسؤولان محترم نظام وظیفه با بی توجهی به این که اصطلاح «عطف به ماسبق» به چه معناست و این که «قانون عطف به ماسبق نمی شود» یعنی چه، در یک اقدام ناگهانی دستور به ابطال کلیه کارت های معافیت صادر شده قبلی نمودند.
توجیه «رفع تبعیض» برای این اقدام تعجب برانگیز، امر جالبی است. عجیب است که سازمانی که در امر تبعیض و ظلم روی همه سازمان های دیگر در این کشور را سفید نموده است دم از عدالت محوری بزند و بخواهد با اقدامی هر چند غیر قانونی و غلط خود را عدالت پیشه جلوه دهد. مروری مختصر بر سابقه این سازمان بعد از انقلاب بر این امر صحه می گذارد:
معافیت مشمولانی که آن قدر غیبت کردند که به سن خاصی رسیدند و از عفو موسوم به «عفو رهبری» استفاده نمودند بر «بی نظام» بودن «نظام وظیفه» صحه نمی گذارد؟
معافیت به خاطر کفالت مادر، خواهر و ... ، اما نه به خاطر کفالت همسر و فرزند تبعیض آمیز نیست؟
فروش سربازی به عنوان نمادی از اقدام تکدی گونه و بد ترین نوع تبعیض که همانا تبعیض بر پایه توانایی مالی است در سابقه این سازمان محسوب نمی شود؟ اگر آن قانون هم غلط بود پس چرا آن نوع معافیت را هم باطل نمی کنند تا پولی که بابت خرید ستانده اند مسترد نمایند و معاف شدگان را به خدمت وادارند؟ چرا فقط معاف شدگان وزن و قد؟
معافیت برادر مشمولی که در حال خدمت است، در حالی که مشمولی که ازدواج کرده و فرزند نوزاد دارد نمی تواند از خدمت سر باز زند، عدالت آمیز است؟
استفاده از سربازی که تا مقاطع بالای تحصیلی درس خوانده است برای نظافت اماکن نظامی جز بر بی کفایتی این سازمان دلالت دارد؟
آری! این است تاریخچه این سازمان! و می توان موارد بسیاری از این دست بر شمرد.
و حال یک اقدام وقیحانه دیگر!
من امیدوارم به هم آهنگ شدن مان در فریاد در برابر این ظلم! می دانم که یاری خواهید رساند اما اگر تنها بمانم نیز فریاد خود را به جهانیان خواهم رساند تا چهره سیاه برخی مدعی حقوق بشر بر همگان روشن تر شود و اگر مجبور به رفتن به سربازی شوم اگر شده با گرفتن وکیل تمام خسارت های مادی و معنوی حاصل از این اقدام غیر قانونی را از این سازمان خواهم گرفت. هر چند می دانم مجبور خواهند شد هزینه ای هزاران برابر این خسارت را به مجامع بین المللی که اکنون مترصد این گونه خبر ها هستند بپردازند.


اگر شما نیز از قربانیان این عمل غیر قانونی هستید و با تکیه بر این موضوع که این نوع معافیت (چاقی و لاغری مفرط) دائمی بوده و ابطال آن به لحاظ قانونی امکان پذیر نبوده، اقدام به برنامه ریزی برای زندگی آینده خود نموده اید.اگر ازدواج کرده اید، اگر دارای فرزند شده اید، اگر با هزار زحمت صاحب شغل شده اید، اگر شرکتی تأسیس نموده اید و متعهد به انجام قرارداد هایی شده اید که با رفتن به سربازی امکان انجام آن را ندارید و متحمل پرداخت خسارات سنگین به مشتریان خواهید شد، اگر زیر بار وام هایی برای خرید مسکن و ... رفته اید که با رفتن به خدمت توان باز پرداخت اقساط آن را از دست خواهید داد و در هر حالتی که این تصمیم به ضرر شما تمام می شود، در این اعتراض سهیم شوید تا این حق باز ستانده شود!
این وبلاگ اختصاص به همین امر دارد و برای متحد کردن زنجیره این اعتراض تا رسیدن به نتیجه نهایی ایجاد شده است.



نظرات 48 + ارسال نظر
فرج جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 05:35 ب.ظ

عزیز انطوری که من شنیدم
هنوز تصویب نشده و اصلا اجرا هم نشده
ممکنه کمی بیشتر اگه از جزییات میدونی بگی
ممنون

تا جایی که من اطلاعات کسب کردم قطعی شده. من خودم از نظام وظیفه کسب اطلاع کردم که گفتند دارند تمام معافیت های وزن و قد که از سال ۸۲ به بعد صادر شده را باطل می کنند. ضمنا شنیدم در یک برنامه رادیویی چند نفر تلفنی اعتراض کرده اند که وقتی برای انجام امور اداری کارت معافیت خود را به برخی ارگان ها نشان داده اند کارتشان ضبط شده و به آن ها گفته شده تا دو هفته مهلت دارند خود را برای اعزام معرفی کنند.

[ بدون نام ] جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:11 ب.ظ

من ۴ روز قبل شهرک آزمایش بودم اتفاقا یارو ۲ دقیقه به کارتم نگا کرد بعد هم بدون مشکلی مدارکم رو گرفت و کارم تموم شد
در رابطه با رادیو و تلوزیون هم هیچکس خودش ندیده همه
میگن دوستم بابا بزرگم و ... شنیدن یا دیدن
بعد هم این مگه ممکنه که شفاهی به طرف ابلاغ شه
شما خودت باشی قبول میکنی من در سایت نظام وضیفه هم چیزی ندیدم
این هم از اون ماجراهای مسخره است که فقط اینجا |پش میاد

من که خیلی امیدوارم موضوع در حد شایعه باشد. اما همان طور که گفتم من از خود روابط عمومی نظام وظیفه پرسیدم که گفتند موضوع صحت دارد. ضمنا من چند وقت پیش یک خبر به نقل از روزنامه اطلاعات مورخ ۷/۹/۸۵ در مورد این که رئیس نظام وظیفه خواستار بررسی مجدد معافیت های صادر شده قبلی بر اساس بیماری غدد شده را دیدم ولی فکر نمی کردم جدی باشد. خبر مزبور را در آدرس زیر می توانید ببینید:
http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1276216

علیرضا جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:30 ب.ظ

می‌دونید من چی فکر می‌کنم؟ به نظر من اونها نمی‌تونند معاف‌شده‌های لاغری و چاقی رو برگردونند به خدمت، اما ممکنه با اینکار بخوان شرایط رو مهیا کنند واسه اینکه بگن این افراد هم استثناً می‌تونند خدمتشون رو بخرند. اونوقت با گرفتن پول از هر کدوم نوع کارت معافیتشون رو هم عوض کنند. وگرنه چه از نظر قانون و چه از نظر منطق امکان برگردوندن این افراد به خدمت وجود نداره.

فرج شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:12 ق.ظ

دوست عزیز یبار خبر رو با دقت بخون گفته قانون رو برداشتن
و میخوان اون کارتها رو بررسی کنن(البته بدون هیچ منبع ودلیلی)
با اینکه مطمعنم که شایعه است ولی باید اعتراف کنم که
اول خیلی نگران شدم
بنده ۱۱/۸۲ معاف شدم و۳ماه بعد ۲/۸۴ (۱۴ ماه رفتم خارج )
امثال من هم کم نیستن حالا یعنی اونایی که اونجا هستن
رو میگن برگردین ببریمتن خدمت
در آخر اینو بگم که حتی اگر این موضوع شایعه باشه بنده از
این حرکت شما (راه اندازی بلاگ) خیلی خوشم اومد
مسلم بدون که از اون ۵۰۰۰۰ نفر حداقل ۵۰۰۰ نفر پیدا میشن
که دنبال کار رو بگیرند وهمون هم کافی است
امیدوارم که همواره طعم موفقیت را در زندگی بچشی
مانند همین کارتهای معافی...

S شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:51 ق.ظ

سعی میکنم تعداد بازدیدکنندگان صفحه را بالا ببرم شاید تاثیر داشته باشه!

omid شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:46 ق.ظ

زنگ زدم کمیسیون پزشکی نظام وظیفه عقب کشیدن حرف را پس گرفتن گفتند هنوز چیزی مشخص نیست مطمئن باشید هیچ غلطی نمی توانند بکنند

faster شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:48 ق.ظ

با سلام
مطلب لغو معافیتها صحت کامل داره و شخصا یگیری کامل انجام دادم

حسن شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 04:51 ب.ظ

سلام .
من هم از افرادی هستم که از این معافیت استفاده می کنم.همه آقای خاکی و دکتر دانش رو به خاطر داریم.
من متاهل هستم و الان هم خارج از ایرانم.وقتی جسته گریخته شنیدم نگران شدم.واقعا کسی منبع موثقی سراغ داره؟من به روزنامه اطلاعات ۷/۹/۸۵ مراجعه کردم اما چیزی ننوشته بود.لطفا در صورت اطلاغ به من هم بگید.

سعید شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:34 ب.ظ

اگر واقعیت داشته باشد واقعا اقدام وقیحانه ای است. بنده اعتراض کامل خود را نسبت به این طرح اعلام می کنم و تا آخر برای ابطال آن همراه با شما مبارزه می کنم گرچه من با این نوع معافیت معاف نشدم

احسان شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:31 ب.ظ

صحت داره.ما یه حسابدار داشتیم.لیسانسه بود.معافیتشو گرفته بود اما بعد از چند ماه برگه اعزام رفت در خونشون.جالب اینکه تاریخ اعزام فردای همون روز ارسال برگه بود.وقتی بیگیر شد اعلام کردند باید دوره آموزشی طی شه.بعد اگه تونست معاقیت بگیره.ازین موضوع ۳هفته میگذره.ایشون الان در مرکز ۰۴ بیرجند مشعول به خدمت میباشد.حضور در منطقه طولانی مدت پدر و دلایل پزشکی عامل معافیت وی بود.

[ بدون نام ] یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:18 ب.ظ

اگه این خبرو با دقت بخونین گفته موارد بعد از ۱۸/۷/۸۵ صادر شدن بررسی میشوند اونام بعضیاش http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1276216

محمد دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:18 ق.ظ

با سلام
من هم یکی از آن پنجاه هزار نفر هستم . متاسفانه با خبرهایی که من شنیدم و پیگیریهایی که کردم سازمان نظام وظیفه به صورت آرام و بدون کشانده شدن موضوع به سطح جامعه در حال انجام این کار است بهترین کار برای مقابله مطرح نمودن موضوع در جراید است بهتره هر کس به هر نهوی که میتونه اطلاع رسانی کنه وگر نه آرام آرام کار خودشون را ادامه میدن!!!!!

این دقیقا همان کاری است که باید بکنیم. مطمئن باشید با فروکش کردن تب اعتراض معلمان و نیز گذشتن تعطیلات آغاز سال نو این مسأله کم کم در جامعه مطرح می شود. ما تا آن زمان فرصت داریم به تعداد قابل توجه دور هم جمع شویم و بعد به طور هماهنگ حرکت کنیم. مثلا همه با هم صدا و سیما را زیر فشار بگذاریم که برنامه اختصاصی مناظره در این مورد بگذارد. یا همه با هم به کمیسیون اصل نود شکایت کنیم. یا هر حرکت دیگر. فقط هر کاری که می کنیم باید همه با هم باشیم تا مخاطبمان احساس بمباران شدن بکند!

faster دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:22 ق.ظ

دوستان عزیز
این حرکت نه تنها زنگ خطری برای معاف شدگان قد و وزن است بلکه میتواند هشداری برای تمامی افرادی باشند که دارای معافیت هستند.نکته قابل توجه این است که حرکت ابطال به آرامی و دور از هیاهو انجام میشود تا سطح جامعه به ناآرامی کشیده نشود.اگر زود نجنبیم همه دچار این اتفاق میشویم.اگر باید کاری کرد الان باید انجام داد.من شخصا از چند روز پیش با میل و تلفن با واحدهای خبری تماس گرفته ام
بهترین کار آگاه کردن جامعه از این فاجعه است.و با این کار صددر صد موفق میشویم چون از لحاظ قانونی باطل کردن معافی غیر ممکن است.

faster دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:48 ق.ظ

این موضوع واقعا حیاتی تر از اون چیزی که بعضیها فکر میکنن
لطفا جدی بگیرید.دقیقا به اسم بررسی معافی همه رو میخوان بفرستن خدمت.دقت کنیم تا سرمان کلاه نرود.

احسان دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 06:49 ب.ظ

من هم برج 3 معاف شدم بعدش رفتم برای ثبت نام گواهینامه رانندگی " بعد از 5 ماه" بهم گفتن باید بری حوزه نظام وظیفه رفتم کارت رو گرفتن و پانچش کردند...
گفتن باید 18 ماه بعد بری خدمت این هم برگه اعزامت به 05 کرمان...
من هم رفتم مرکز استانم و گفتم به هیچ وجه نمی تونم و دو ماه مهلت میخوام گفتند نه... 3 ماه غیبت می خوری گفتم عیبی نداره ...

بعد از دو ماه غیبت اسمم رو تو لیست سربازها پاک کردند و افتادم دنبال یه معافیت دیگه به اسم معافیت صافی کف پا...
که الان دقیقاً 5 روزه که کارتش رو گرفتم...

ولی تقریباً یه میلیونی افتاد...

بهرام سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 01:38 ق.ظ

آیا کسی خبر مکتوب دیده جایی؟ منکه هرچی گشتم موردی پیدا نکردم، فقط این خبر هست که نمیدن دیگه این معافیتو
اگه کسی لینک یا خبری داره بزاره اینجا

امید سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:16 ب.ظ

سلام من هم همین جوری معاف شدم . البته سال 83 ، بعد از شنیدن این خبر با نظام وظیفه تماس گرفتم گفتن که ما نه این خبر رو تایید می کنیم نه تاکذیب تا 4- 5 روز آینده به طور رسمی اعلام می کنیم بعد من کفتم ما میخواهیم یکی از نیرو هامون رو بفرستیم ماموریت خارج از ایران چه کار کنیم گفت بیاین اینجا بررسی می کنیم ولی می تونن برن مشکلی نیست فعلاٌ یه پیشنهاد دارم کسایی که می تونن اعتراض خودشونو به از طریق ایمیل به newsandviews@voanews.com و بقیه رسانه های خبری بفرستن من برای VOA فرستادم ولی اینکه به خودمون خبر بدیم مشکلی از کسی حل نمی کنه باید ملت بفهمن که اینا دارن چه بلایی سرمون میارن من که الان لنگ در هوا موندم :)

علیرضا چهارشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:56 ب.ظ

این ولقعا سیاست ظالمانه ای که دولت جمهوری :اسلامی: پیش گرفته!!! جدا خجالت آوره...

faster جمعه 3 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 07:00 ب.ظ

دوستان عزیز
این موضوع صحت داره ولی ابنطور نیست که مستقیم و به سرعت به خدمت بفرستند .همه وقت داریم تو این فرصت کم اعتراض کنیم.امیدوارم نتیجه بده

علی شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 05:33 ب.ظ

من نظرم اینکه هیچکس از معاف شدگان به خدمت نرود . اگر نامه ای امد در خانه به ان توجه نکنیم . اگر هیچ کس نرود خدمت و همه با هم اعتراض کنیم و قاطعانه از حق خود دفاع کنیم نتیجه می گیریم . اخه مگه ما موش ازمایشگاهی هستیم . عمر انسان با ارزش تر این است . جوانیم این کار اینها نابود میشه

[ بدون نام ] شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 08:35 ب.ظ

سلام من هم شنیدم از نظام وظیفه هم که سوال کردم گفتند درسته فقط امیدوارم این اعتراضات رو مسیولین هم ببینند

مجید چهارشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 10:22 ق.ظ

انجام لغو معافیت چاقی و لاغری کاری است ابلهانه که حتی شایعه دروغی خبر آن نیز به راحتی سوژه را به دست فرصت طلبان قرار میدهد. دوستان عزیز انشاالله که این مشکل حل خواهد شد. و مسئولین از این کار خنده‌دار خود اعراض می‌کنند. این حرکت چیز ساده‌ای نیست. سرنوشت هزاران نفر در معرض خطر قرار دارد. این کار مسئولین یعنی اینکه حتی حرف خود را نیز قبول ندارند.

ایمان سیفی پنج‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 01:48 ق.ظ

عزیزان و برادران خواهشا بیخودی، شور و اظطراب به جامعه تلقین نکنید.... ماجرا به هیچ عنوان آنطور نیست که برخی از افراد عنوان کرده اند. این خبر یعنی لغو معافیت سربازی صرفا برای حدود 1000 نفر از افرادی بود که در زمان بهبه معافیت های قد و وزن از طریق رابطه ها موفق به اخذ کارت معافیت بدون طی مراحل قانونی آن شده بودند. این کارتها همه شناسایی شد و قرار بود آن افراد به نظام وظیفه مراجعه و در حظورشان کارتها باطل شود. توجه کنید کارت پایان خدمت آن هم کارتی که 2 تا 3 سال پیش صادر شده باشد مدرک بسیار حساس و مهمی است و یک گواهینامه رانندگی نیست که با دو سوراخ پانچ ابطال شود. تمام هویت امنیتی شما به رکوردی است که در این خصوص در نیروی انتظامی از شما درج شده است. در ضمن از آنجایی که بسیاری از افراد البته بجز آنهایی که کارت معفایت ( ثبت نشده در نیروی انتظامی) اخذ کرده بودند پاسپورت گرفته اند و یا الان در خارج از کشور هستند و یا در تردد به هیچوجه این عمل انجام شدنی نیست. در ضمن هیچ ارگان و نهادی هم کارت نظام وظیفه شخصی را ضبط نمی کند که قرار باشد دستور اغزام به سربازی هم بدهد.

نامه ای برای خود من آمد که در یک خط تنها نوشته بود لطفا برای تکمیل پرونده خود به نظام وظیفه (البته آدرسی که داده بود) مراجعه نمایید. که البته من نرفتم و دیگر هم خبری نشد و تا به حال از آن تاریخ هم گواهی نامه رانندگی گرفتم و هم 2 و 3 بار از کشور خارج شدم. آنهایی که روز ها و ساعت ها در صف های طویل پادگان میدان سپاه تهران برای گرفتن این معافیت ایستاده اند نگران نباشند موضوع برای آنهایی است که براحتی بدون ارائه مدرک و کمسیون پزشکی کارتهای معافیت ثبت نشده گرفته اند.

نیما پنج‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:05 ق.ظ

سلام دوستان ، من هم یکی از قربانیان این جریان هستم ، والا رفتم نظام وظیفه ، روز 5 فروردین گفتند این دور و ورا پیدات نشه ، تصمیم باید از بالا گرفته بشه
باید هماهنگ باشیم و خوب اطلاع رسانی کنیم . این موضوع بازی با سرنوشت 50 هزار نفره چطوره که 100 نفر در تصادف زخمی می شن 100 تا خبر و اخبار می شنویم ، ولی در این مورد نه ، نظام وظیفه هم همین رو می خواهد می خواهد بدون سروصدا کار رو تمام کنه ، نباید اجازه بدین
با تشکر
من هر روز به اینجا سر می زنم

بابک جمعه 10 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:49 ب.ظ

من امیدوارم مسئوان نظام اینقدر احمق نباشند که در این شرایط حساسشون ۵۰۰۰۰ دشمن برای خودشون درست کنن.اون هم ۵۰۰۰۰ دشمنی که خودشون دارند به دستشمون اسلحه میدن!!!!!!

حامد جمعه 10 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 07:40 ب.ظ

سلام همه اینها به دنبال فرصت برای ابراز وجود هستند و...
خبرهای جدید را داغ داغ به اطلاع ما برسانید تا تکلیف را بدانیم

نیما شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 03:36 ب.ظ

سلام
آخر جریان چی شد امروز 11 فروردین است و اینها قرار بود 5-4 روز پیش جواب نهایی رو اعلام کنن
مرسی

حسن سه‌شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 08:10 ق.ظ

کلیه دوستان بیایید با هم متحد شویم و در یاهو مسنجر در اتاقهای چت تبلیغ همین سایت را انجام دهیم تا به گوش همه برسه باتشکر

محمد سه‌شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 09:03 ق.ظ http://www.tamizkar.parsiblog.com

حالا هر مسئله و هر قانونی که الان مطرح کردند برای خودشان است ُ بیایید دست به دست هم دهیم و با نوشتن یک نامه با امضای بچه های معاف شده درخواست رسیدگی و حذف این مطلب که باید سربازی بریم را از اشخاص ذیل کنیم.
۱- مقام رهبری ۲- فرمانده نیروی انتظامی ۳- فرمانده سازمان نظام وظیفه ۴- رییس سازمان ملی جوانان ۵- رسانه ها و رییس سازمان صدا و سیما و.....
اگر دوستان مایل باشید من می توانم نامه ها را تنظیم کنم و دوستان با ارائه یک برگ کپی از کارت معافیت و امضای نامه ها به این امر کمک نمایید.

علی سه‌شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:19 ب.ظ

من هم یکی از ۵۰۰۰۰نفر هستم به چه بدبختی در این مملکت کار پیدا کردم ازدواج کردم وام گرفتم حالا اگه این خبر درست باشه واقعا عدالت وجود نداره
من هم با شما هماهنگ هستم لطفا مرتب اخبار را از طریق وبلاگ به اطلاع همه برسانید من هم قول می دهم که پای همه چیزش بایستم حتی مردن

faster سه‌شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 04:08 ب.ظ

اگه زود نجنبیم کم کم میفرستن خدمت و تعدادمون کمتر میشه اونوقت نمیشه کاری کرد.

حسین سه‌شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 05:12 ب.ظ

سلام . من هم یکی از این 50000 نفر هستم ولی لازم نیست این جنجال ها رو راه بندازیم مخصوصاً نامه و کپی از کارت معافیت چون احتمال داره شمایی که همچین اقدامی رو انجام می دهید نفرات اول این موضوع و فدای دیگران شوید.

اگر منظورتان از جنجال نکردن ساکت نشستن و عدم اقدام جمعی باشد من موافق نیستم. اما این امر که فعلا اقدامی که هویت افراد معترض را فاش کند انجام ندهیم کار معقولی است.

حسین چهارشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 09:58 ق.ظ

دوستان اگر خبر جدید دارید اعلام کنید.

صادف شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 06:30 ب.ظ

با سلام بچه ها منم یکی از افرادی هستم که از این قانون معاف شدم در سال ۸۲.پس از آن ازدواج کردم وبا بدبختی کار پیدا کردم.بابا تورو خدا یک کاری بکنید .تو روز روشن داند تمام قوانین رو زیر پا می گذارند .دیگه همچین اتفاقی در طول تاریخ سابق نداره

علی شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 09:52 ب.ظ

بابا تو رو خدا همت کنید یعنی چی شل کن سفت کن راه انداختن . من از همین امروز به تمام مراجع ذکر شده ایمیل میزنم
فقط تورو خدا دوستها رو هم صدا کنیدخبر بدین خیلی ها بی خبرن اونوقت میفهمن که کار از کار گذشته باشه

میثم یکشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:57 ق.ظ

بچه ها من عید که از دانشگاه اومدم رفتم نظام وظیفه بعدم از اونجا معرفیم کردن به یه پزشک . که بهم گفتن میری ازمایش میدی اگه بیماری دیگه ای نداشته باشی کارتت باطله .منم که تازه فهمیدم چه کلاهی سرم رفته دیگه دنبالش رو نگرفتم شمام اگه می خواین کارتتون باطل نشه دنبالش رو نگیرین
دوستان واقعا اینا بی شرمی رو به اخر رسوندن اصلا زندگی مردم براشون مهم نیست اگه ما دست روی دست بزاریم به هیچ جا نمی رسیم به همه بگین اصلا به کمیسیون مراجعه نکنن فقط اعتراض کنید با ایمیل با نامه با تلفن با وبلاگ اگه همه دست به دست هم بدیم درست میشه

ata دوشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 10:42 ب.ظ

اقا میشه بگین این خبرها رو از کجا آوردین که ما هم پیگیر بشیم ؟؟؟ من الان ۳ روزه تو هیچ سایت رسمی چنین چیزی ندیدم . واقعا خیلی مسخره میشه : تکلیف کسانی که رفتن خارج یا استخدام رسمی شدن چی میشه ؟؟ بنظر من که چنین چیزی امکان نداره . لطفا یک خبر به من بدین : Dr_hanibaal@yahoo.com

اگر می خواهید در جریان اخبار باشید باید از طریق لینک داده شده در گروه عضو شوید. ضمنا تعجب می کنم که با وجود لینک های سمت چپ صفحه در مورد منابع این خبر شما می گویید چیزی ندیده اید!

حسین سه‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 10:36 ق.ظ

آقای ATA درست میگه تو هیچ سایت رسمی دیده نمیشه خبر هم نمی تونه باشه چون در رادیو و تلویزیون هم اعلام نشده پس میتونه جدی نباشه آخه زیاد هم نمیشه به صحبت های بچه ها اعتماد کرد!

دوست عزیز
مطمئن باشید اگر مصاحبه با سردار کارگر در سایت تبیان ساختگی و دروغ بود ایشان تا به حال آن را تکذیب کرده بودند. این هم یکی دیگر از مواردی است که قصد دارند با نگه داشتن مردم در فقر اطلاعاتی به اهداف خود برسند!

آران سه‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:13 ب.ظ

من هم از این طریق معاف شدم از رحمان احمدی معاون اونجا هم پرسیدم متاسفانه صحت داره و نامه ها داره ارسال میشه واقعا تاسف آوره

محمد سه‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 06:46 ب.ظ

من فکر می کنم رییس جمهور باید به سردار کمالی مثل بقیه دانشمندان ایران مدال بده چون این خیلی خوبه که یک نفر تونسته یک اشتباه را پس از سه سال و در حال بی خبری! کل پزشکان ایران ( نه یک منطقه !!!) و فرماندهان نظام وظیفه بفهمه !!؟
واقعا جای افتخاره که این افراد دارن برای ما تصمیم می گیرن !!!!!!

محمد پنج‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:18 ق.ظ

بابا من هرچه دفترچه را نگاه می کنم هیچ کجا ننوشته که باید غدد چک بشه !!
فقط این بند ( بند ۸ ) جزئ ماده ۳۰ یعنی غدد مترشحه است که خودش ۸ بند داره و هرکدام مجزا است بند ۸ هم هیچ کلمه ای از آن که باید غدد چک بشه نداره !!!
نمی دونم منظورشون از اینکه با سرنوشت ما بازی بشه چیه؟!!! و به چی مس خوان برسن!!!
بابا اگه ژول می خوان درست بگن !!!!!

رضا پنج‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 05:38 ب.ظ

من هم قربانی این دسیسه هستم تازه من لالن استخدام بانک هستم با ۳۰ سال سن اگه برم سربازی دیگه کار گیرم نمییاد چه خاکی به سرم بریزم توروخدا مرتب خبر بدید

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:07 ب.ظ

اولا از این دوست خوبم که این سایت را انداخته تشکر میکنم .هم از این دوستمون که گفت نریم نظام وظیفه. ببین بچه ها ما ۵۰۰۰۰ نفریم .اگه با هم یه روز جمع شیم بریم جلو مجلس اعتراض میدونید چقدر به چشم میاد.

حق سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:37 ب.ظ

یک خبر کاملا موثق.
بچه خوده سردار کارگر هم با استفاده از این قانون معاف شده است

شهرام چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:23 ق.ظ

بچه ها موضوع کاملا صحت داره . من دیروز رفتم نظام وظیفه .اونها خودشون هم از این موضوع شاکی بودن و گفتند که دستور از نیروهای مصلح است . اونها گفتند خیلی ها شنبه جلوی دیوان عدالت (خیابان بهشت) جمع میشن که اعتراض کنن .گفتند اگه اعتراضا زیاد بشه موضوع حل میشه ولی اگه کم باشه رسیدگی نمیشه ... خواهش میکنم که همگی اونجا شنبه ساعت ۹ صبح یه سر بزنید . به خدا تاثیر زیادی داره ... پدر من خودش یه قاضی بوده و فقط همین کارو پیشنهاد میکنه.

مسعود امیر تولی دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:06 ق.ظ

سلام دوستان چی شده حالا که میخوان عدالت اجرا کنن چون به ضضر شما شده اینقدر شاکی شدین؟ ما همه دنباله عدالتیم منم اینجوری معاف شدم تا حالا میخندیدم از بی عدالتی اما حالا حاضرم ۳ سال هم خدمت کنم در همین جا از فرمانده محترم تشکر میکنم تفاضا دارم گوش به حرف عدالت بدهد فقط و خسته نباشند .

کریم آق منگل دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:09 ب.ظ

سلام دوستان خدمتان عرض کنم بنده سالها سابقه در بسیج دارم وسال ۸۲ بااین قانون معاف شدم آن زمان بنا بر وظیفه بود واکنون نیز که مسلم شده عده ای با توسل به اعمال متقلبانه از انجام خدمت مقدس سربازی که وظیفه ای الهی است و جوانان برومند کشور در این راه با جانفشانی از کیان کشور پاسداری کرده اند شانه خالی نموده اند و اکنون که خود را گرفتار چنگال عدالت میبینند روباه صفت در پی فرافکنی و تشویش افکار دیگرانند انذجار خود را اعمال مینمایم وشجاعت سردار فرمانده نیروی انتظامی را میستایم وداوطلبانه آمادگی خود را نه برای دو سال خدمت به کشور که سالها خدمت را بدین وسیله اعلام میدارم زنده باد ایران زنده باد عدالت.

مسعود تبریز جمعه 6 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 06:06 ق.ظ http://newsandviews@voanews.com


چند روز پیش احمدی نژاد در سازمان ملل روسای کشورها را به پیروی از ائمه اطهار فرا خواند مگر همین امامان به حاکمان سفارش نکرده اند که طوری رفتار کنید که مردم بدون ترس خواستهایشان را مطرح کنند اما در این ۲۸ سال نتیجه اظهار نظر زندان . شکنجه و اعدام بوده است هر صدائی در سینه خفه شده است همین کارها انجام گرفته که روز به روز مردم از مبانی دینی فاصله میگیرند رژیم با این اقدامات اسلام را بد نام کرده است مسعود تبریز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد