معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

خبر موعود در پوسته ای از ابهام

سردار سرتیپ دوم پاسدار اسماعیل احمدی مقدم در خبری که خبرگزاری مهر آمده است به لحن کاملا مبهمی به موضوع معافیت های چاقی و لاغری مفرط اشاره نمود.  ضمن ذکر متن خبر یاد آور می شویم که ارائه خبری این چنین مهم با این سطح ابهام به هیچ وجه در خور فرماندهی نیروی انتظامی که امین جان و مال مردم است نمی باشد و از ایشان انتظار می رفت در یک جمله به طور واضح سرنوشت این پنجاه هزار نفر را اعلام نماید.

و اما متن خبر:

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه معافیت چاقی یا لاغری مفرط هنوز کنسل نشده است، گفت: این معافیت لغو نشده اما محدوده اش یک مقدار کوچک تر شده است.

به گزارش مهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش تخصصی معاونان و مدیران سازمان وظیفه عمومی ناجا، به خبرنگاران گفت: نیروی انتظامی در معافیت‌ها و چگونگی خدمت وظیفه عمومی، یک دستگاه مجری است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: تدوین قانون و تصمیم گیری بر عهده ستاد کل نیروهای مسلح است.

وی متذکر شد: امروز ممکن است دستور معافیت بر اساس چاقی یا لاغری را ابلاغ کنند ولی بعدا این مسئله در مسیر عمل با مشکلاتی مواجه شود، تجدید نظر کنند و نظر دیگری را به سازمان وظیفه عمومی ناجا بدهند.

احمدی مقدم توضیح داد: این نوع از معافیت لغو نشده اما محدوده‌اش یک مقدار کوچک‌تر و یک تجدید نظری هم در آن به علت برخی افراط و تفریط ها شده است.

این مقام بلند پایه انتظامی کشور یادآور شد: هر تصمیمی ممکن است ضایعاتی را در پی داشته باشد.

وی افزود: بر این اساس، ابتدا ممکن است که در ارتباط با این طرح نتیجه و پیامدها مکتوم باشد اما اندکی بعد در صحنه عمل هنگامی که دیده شد، اصلاح و انجام می شود.

فرمانده نیروی انتظامی در ارتباط با علت طرح جدید ناجا برای کنترل کارت پایان خدمت افراد در معابر و تفریحگاه‌ها بیان داشت: این مسئله یک تکلیف قانونی است. خدمت وظیفه عمومی بر هر فرد مشمولی واجب است ؛ لذا نیروی انتظامی ابتدا اطلاع‌رسانی می‌کند تا اگر بعدا جلوی کسی گرفته شد، نارضایتی پیش نیاید.

احمدی مقدم متذکر شد: بحث همراه داشتن کارت پایان خدمت مانند دارا بودن گواهینامه (هنگام رانندگی) است که نداشتن آن جرم است اما همراه نبودن آن، جرمی بسیار خفیف تر است.

وی تصریح کرد: ممکن است فردی را که کارت پایان خدمت ندارد‌، نگه داریم تا وضعیت خدمت وظیفه عمومی او برای ناجا اثبات شود و یا از طریق سیستم خودمان مشخصاتش را استعلام کنیم

لینک خبر:   http://mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=472861


تحلیل:

۱- همان طور که در ابتدا ذکر شد، استفاده از عبارات مبهمی نظیر «کوچکتر شدن محدوده معافیت» و یا «تجدید نظر در آن» به هیچ وجه در خور فرماندهی نیروی انتظامی نیست و انتظار داشتیم ایشان اخبار دقیق و قابل استنادی ارائه دهند. مطمئن باشید که اگر موج اطلاع رسانی شما نبود همین اخبار مبهم را هم نمی شنیدید. ضمنا به احتمال زیاد این حرکت و اتحاد شما بوده که باعث شده نوعی لحن ترس از ارائه اخبار دقیق به خاطر پیامد های اعتراضی شما، در خبررسانی های اخیر مشاهده شود. پس در ادامه این حرکت و فهماندن به همه که «زیر بار ظلم نخواهیم رفت» کوچکترین سستی و کوتاهی به خود راه ندهید.

۲- سردار فرموده اند که : «امروز ممکن است دستور معافیت بر اساس چاقی یا لاغری را ابلاغ کنند ولی بعدا این مسئله در مسیر عمل با مشکلاتی مواجه شود، تجدید نظر کنند و نظر دیگری را به سازمان وظیفه عمومی ناجا بدهند.»
باید گفت که دقیقا همان طور است که سردار می فرمایند. باید از قانون فیدبک گرفت و ایرادات آن را اصلاح نمود. اما نباید این اصلاحات را عطف به ماسبق نمود. و این فریادی است که ما از اول سر داده ایم تا بلکه گوش شنوا و روح سلیمی آن را بشنود.

۳- سردار فرموده اند: «این نوع از معافیت لغو نشده اما محدوده‌اش یک مقدار کوچک‌تر و یک تجدید نظری هم در آن به علت برخی افراط و تفریط ها شده است.»
انتظار می رود منظور دقیق از «کوچک تر شدن»، «تجدید نظر» و «افراط و تفریط ها» ذکر شود. ضمنا در مورد «افراط و تفریط ها» به جای قربانی شدن معاف شدگان، مسؤولان اصلی افراط و تفریط (چه در قانونگذاری چه در اجرای آن، چه در نظام وظیفه چه در ستاد کل) شناسایی و مجازات شوند.

۴- سردار ذکر نموده اند: «هر تصمیمی ممکن است ضایعاتی را در پی داشته باشد. بر این اساس، ابتدا ممکن است که در ارتباط با این طرح نتیجه و پیامدها مکتوم باشد اما اندکی بعد در صحنه عمل هنگامی که دیده شد، اصلاح و انجام می شود.»
باید گفت که در سایر بلاد دنیا که کشوری برای مردم خویش اندکی حقوق و احترام قائل است، قبل از اتخاذ هر تصمیمی با «پیامد های مکتوم»، ابتدا در مورد این پیامد ها اندکی فکر می کنند و سعی می کنند که آن ها را از حالت «مکتوم» خارج کرده و حالت «مشهود» شان را پیش بینی و محاسبه نمایند. حتی اگر خود دولتمردانشان قادر به انجام این کار نباشند افرادی را که اهل تفکر و حساب و کتاب هستند برای انجام این کار استخدام می کنند. سپس با بررسی ضایعات مذکور، قبل از اجرایی شدن تصمیم می توانند در مورد آن تجدید نظر نمایند. و این اولین باری است که می شنوم برای بررسی ابعاد ضایعات یک تصمیم و قانون جدید اقدام به آزمایش کردن آن بر روی همنوعان خود می کنند.
برایم جالب بود وقتی شنیدم که حتی در محافل پزشکی دنیا برای این که یک محقق اجازه پیدا کند که تأثیر یک داروی جدید را بر روی یک موش یا خرگوش آزمایش کند باید ابتدا دلایل قانع کننده ارائه دهد که این تحقیق به صورت تئوری قابل پیاده سازی نیست و ناگزیر باید جان حیوانی در این راه فدا شود.

مرحبا بر حافظان جان و مال و ناموس مردم!
إن الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بأنفسهم.
والسلام.

نظرات 16 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:34 ب.ظ

با سلام به نظر من خودشان هم نمی فهمند چکار می خواهند بکنند. خودشان کارت صادر می کنند و زیرشو با افتخار امضا می کنند بعد می گن باطله!! من می خواستم استخدام شوم گفتند به خاطر این قانون چون قدو وزنت نمی خوره نمی تونی بری تو نظام و بعد باید معاف شی من که داشتم می اومدم خدمت و استخدام شوم شما نگذاشتین حالا بعد از چهارسال که تو زندگیم برنامه ریزی کردم یادتون اوفتاده اشتباه کردین به ما چه که اشتباه کردین خودتون باید تاوان پس دهید نه ما واقعانکه!!!

ali شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:52 ب.ظ

من با تعدادی از متخصصین داخلی و فوق گوارش صحبت کردم و همه یک نظر را داشتند که در علم پزشکی نمی توان
دقیقا علت چاقی افراد را به طور مطلق بیان کرد و عوامل زیادی وجود دارد که منجر به چاقی یا لاغری می شود بنابراین آقایان چطور می خواهند درصد تاثیر ترشحات هورمونی را بر چاقی و لاغری افراد محاسبه کند
ممکن است یک فرد با خوردن زیاد + عوامل هورمونی +کم کاری کبد و چندین عامل دیگر چاق شده باشد و ممکن است دو و سه عامل همزمان موجب چاقی فرد باشد

امین شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:16 ب.ظ

سلام به تمام دوستان
امروز شنبه یکم اردیبهشت
من خودم رفتم نظام وظیفه(میدان سپاه) و بهم گفتن که اصلا بخشنامه ی جدیدی واسه ما نیومده و اصلا معافیان چاقی و لاغری نگران نباشن چون واسه همشون تا 2 هفته ی آینده دعوت نامه می فرستیم تا بیان و بفهمن دنیا دست کیه؟
در ضمن همین امروزم با ستاد نیروهای مسلح تماس گرفتم و گفتن اولا این موضوع بما هیچ ارتباطی نداره و ما فقط دستورات رو به نظام وظیفه ابلاغ می کنیم و اونا(نظام وظیفه) مجری هستن و باید از خودشون بپرسید و ربطی به ما اصلا نداره.

اینم یه چیز جالب : دوست من اسمش مجید و فامیلشم با (ن) شروع می شه و قبل از عید واسش نامه امده بود اونم از دنیا بی خبر رفته بوده نظام وظیفه و اونجا اصلا کاری به قد و وزنش نداشتن(توجه کنید اینجاش خیلی مهمه). اونا اصلا کاری به قد و وزنش نداشتن و حتی اندازشم نگرفتن و گفتن که دیگه ما اصلان کاری به قد و وزن نداریم(چون دوست من هنوزم شرایط معافیت رواز نظر قد و وزن داره). خلاصه فرستادنش آزمایشگاه آخرش هم بهش گفتن تو مشکل غدد....نداری و حتی واسش دفترچه هم پر کردن و تا ریخ اعزام هم واسش زدن.
دوستان اینو نگفتم که بخوام بترسونمتون.چون مشکل من هم مثل خود شماست. نامید نباشید چون مطمن باشید که کارشون غیر قانونی و ما اگه با هم باشیم و یه مشت ادم بی غیرت بینمون نباشه(معذرت می خوام ولی باید اینو واسه بعضی ها بکار می بردم) ما میبریم.
دوستان فرموش نکنید اول از همه ما باید راه های قانونی(مجلس و دیوان عدالت) بریم بعدش اگه نشد بریم سراغ اعتراض جلوی مجلس و دیوان عدالت.

چه شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:54 ب.ظ

بزارید قانون گذاران زورگو از انسجام ۵۰۰۰۰ نفری ما تنشون بلرزه.ما چیزی بجز قبول هین بی عدالتی و زور برای از دست دادن نداریمو فریاد اعتراضمونرو تا لغو این قانون خود ساخته و بیرحمانه ادامه میدیم.

محمد یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:56 ق.ظ http://948.blogfa.com

بسم الله الرحمن الرحیم

بیشتر از یکماه از تاسیس این وبلاگ گذشته .

آیا تاکنون اقدام عملی هم برای اعتراض صورت گرفته ؟

آیا هیچ وکیلی برای شکایت استخدام شده ؟

چه زمانی این کارها انجام میشه ؟

بالاخره چه کسی این کارها رو انجام میده ؟

چرا همه دست روی دست گذاشتن ؟

با شناختی که از دیوان عدالت اداری دارم اگر شکایتی مطرح

کنیم به احتمال خیلی زیاد نظام وظیفه محکوم میشه . لطفا

هرچه زودتر راهکاری برای جمع آوری پول برای استخدام وکیل

پیدا کنید تا زودتر مشکل حل بشه . وگرنه با فرسایشی شدن

موضوع نظام وظیفه براحتی کار خودش رو انجام میده و به

همه ادارات اعلام میکنه که کارتها باطل شده اند اونوقت ......

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:43 ق.ظ

دوستان
به راحتی می توان آقایان را محکوم کرد.با جمع آوری شواهد و مدارک و نظر سنجی از پزشکان به نظر می رسد به احتمال زیاد در صورت تشکیل یک دادگاه صالحه ما برنده خواهیم شد.به نظر می رسد حرف زدن کافی باشد.اگر هم نشسته اید و امید دارید بروید نظام وظیفه و به شما بگویند بفرمایید اینهم کارت معافیت مجدد شما اشتباه می کنید.آقایان بدلیل کمبود نیرو و البته مسائل دیگر به هر نحوی مارا به پاکوبی در مقابلشان مجبور خواهند نمود.پس ما مردیم.مردان پارسی.زنده ایم و جواب زورگویان را خواهیم داد.

review یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:18 ق.ظ http://review2.blogfa.com

جالب بید.

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:31 ب.ظ

تمام کسانی که معافیت قد و وزن گرفته اند ممنوع الخروج از کشور شده اند. و اجازه زدن هیچ سند رسمی در هیچ یک از دفاتر رسمی کشور را ندارند.اگه شک دارید بپرسین.

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:38 ب.ظ

قرار است شنبه هفته آینده تمامی افرادی که معافیت قد و وزن گرفته اند در مقابل دیوان عدالت اداری تجمع کنند، اگه به عنوان یک انسان برای خودتان ارزش قائل هستید شما هم در این تجمع شرکت کنید.

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:41 ب.ظ

امروز فردا نامه دم در خونه همتون می آد وقتی به نظام وظیفه مراجعه کردید تازه عمق فاجعه رو می فهمین.بشینین تا این آدم های . . . رو سر ما و خانوادمون . . .

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:48 ب.ظ

حق دادنی نیست حق گرفتنیه
اگه فکر میکنید که واقعا مرد هستید نذارید این نامردها که حرف خودشون رو هم قبول ندارند با ما این کار رو کنند.
دوستان نشینید همه کارت ها باطل شده اگه شک دارید برین نظام وظیفه تا مطمئن بشید.

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 04:55 ب.ظ

سلام .من از کسانی هستم با قانون ۱۵ معافیت گرفتم .اون موقع ۵۰ کیلو بودم حالا ۶۰ کیلو.این دولت براش مهم نیست سرنوشت ۶۰میلیون نفر بنظرتون میشه به ما ۵۰۰۰۰نفر فکر بکنند.دارند اینقدر قضیه را لوث میکنند که دیگه برای کسی تازگی نداشته باشه بعد در اذهان جا بیفته و بعد که قانونی مخالف ما تصویب شد .کسی نخواهد که به این موضوع فکر کند.خودتون بگیید تا کی استرس من دیگه خسته شدم.اینهمه استرسی که داره به ما وارد میشه برای چی هستش !!؟
برای اینکه آقایان می خواهند بگن به فلان و فلان میشه ستناد کرد و ما برگردیم به خونه اول!!!
کسی که کارتی رو امضاء کرده و اون را تائید کرده و زده زیر حرف خودش در واقع خودشو مسخره کرده و ۵۰۰۰۰نفر را به بازی گرفته

افشین دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:26 ق.ظ

با عرض سلام و احترام به تمامی دوستان معافی قد و وزن
یکی از دوستان من یک خبرنگار پیدا کرده که قول داده به ما کمک کنه اون آشنا های زیادی داره و جالبه که به قوانین و مقررات بخوبی آشناست. من که باهاش تماس گرفتم کلی امیدوارم شدم. قرار شد که 1 کپی از نامه ای که برام اومده به همراه یه کپی از کارت پایان خدمتم براش ببرم. میگفت که سرداران غیور که در این زمینه فعال هستند همشون می گفتند که این قانون برای از این به بعد و به قبلی ها کاری ندارند. می گفت حالا می شه با جمع کردن کپی نامه ها و بقیه مدارک اونها را به دروغگویی و نقض قوانین متهم کرد. شما هم حتماً با ایشون تماس بگیرین.
09126008854 آقای سلیمانی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:59 ب.ظ

برای شنبه هشتم همگی جلوی دیوان عدالت اداری تجمع می کنیم. از مدیریت سایت می خواهم که برای این برنامه اطلاع رسانی لازم را بکنه و در ضمن به هر کسی که به این طریق معاف شده هم بگین.
همراه شو عزیز .... کاین درد مشترک هرگز جدا زهم درمان نمی شود.

faster جمعه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:44 ب.ظ

اینجوری نمیشه
باید کاری کرد
من میخ.ام از طریق وکیل اقدام کنم
دوستانی که مایلن بایمیل کنن یه کاری کنیم

محمد یکشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:29 ب.ظ

دوستان من شنیدم همه کارت های لاغری باطل شده.
یعنی من که ۴۲ بودم الان شدم ۶۹ باید برم سربازی؟
من خود کشی می کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد