معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

معترضان به ابطال معافیت های چاقی و لاغری مفرط

تقدیم به جامعه پنجاه هزار نفری معاف شدگانی که قربانی این اقدام وقیحانه شده اند

مصاحبه با فرمانده ناجا

قسمتی از مصاحبه سردار احمدی مقدم با خبرنگار ایسنا به موضوع ما مربوط می شود:

آخرین پرسش خبرنگار ایسنا از سردار احمدی‌مقدم در خصوص مراجعه مجدد دارندگان معافیت‌های چاقی و لاغری به سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: «این سوالات را از ستاد کل نیروهای مسلح بپرسید، چرا که نیروی انتظامی در حوزه سیاستگذاری وظیفه‌ای ندارد و صرفا مجری است» .

وی ادامه داد: نیروی انتظامی به نمایندگی از کل نیروهای مسلح مجری سیاستهاست، از این رو تنها جمع‌بندی نظرات را به ستاد کل منعکس و تصمیم گیری‌های صورت گرفته را اعمال می‌کند.

فرمانده ناجا گفت: «قانون نمی‌گوید برگردید، اما دامنه تفسیر و سوءاستفاده در این باب باز بوده و مواردی که سوء‌استفاده شده است، طبق مکانیزم مشخص تشخیص باید بازگردند».


اگر من به جای خبرنگار بودم، با این پرسش ها ادامه می دادم:
- جناب سردار احمدی مقدم! بسیار جالب است که باب تفسیر و سوء استفاده از آیین نامه ای باز بوده و شما مسؤولان ذیربط چهار سال از آن بی خبر بوده اید. برای چنین بی دقتی بزرگی در سایر محافل دنیا، استعفای مسؤولان، حداقل و محترمانه ترین مجازات ممکن است. اما شما و مسؤولان گویا قصد دارید معاف شدگان را قربانی این بی دقتی خود بکنید. به نظر شما آیا این کار صحیحی است؟
- جناب سردار! معاف شدگان تهمت سوء استفاده را قبول ندارند. آن آیین نامه، به هر حال قانون معتبر آن زمان بوده و افرادی به طور قانونی مطابق آن معاف شده اند. تغییر این قانون ممکن است امر مثبتی باشد. اما خود شما هم خوب می دانید که عطف کردن قانون به ماسبق، از لحاظ قانونی امکان پذیر نیست. شما بهتر نیست به فکر اعمال قانون جدید از اکنون به بعد باشید و ضمنا فکر خود را بر روی این متمرکز کنید که مشکلات قوانین و آیین نامه ها را کمی سریع تر شناسایی و حل کنید، نه بعد از چهار سال؟ 

منبع خبر:   http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-912007&Lang=P

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد